Permalänk
Medlem

Två muspekare

Finns det nått sätt att använda 2 muspekar om man har 2 möss till en och samma dator ?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

Det verkar på något sätt strida mot den perfekta värld som Microsoft vill ha så därför tror jag att det vore ganska omöjligt (om du nu kör windows vill säga).
Annars så vore det ju onekligen häftigt. Frågan är bara vad du ska ha det till

Permalänk
Medlem

jobbar du tex med 3dmodelering eller nått annat inom grafik så borde man kunna bli lite mer effektiv.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
jobbar du tex med 3dmodelering eller nått annat inom grafik så borde man kunna bli lite mer effektiv.

Man måste ha en jäkla koordinationsförmåga för att ha koll på båda pekarna samtidigt. Jag skulle iaf inte klara det.

Permalänk
Medlem

det tränar man nog upp ganska lätt

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

http://www.dustin.se/shopping/ProductDetail.asp?PID=501005775...
Den är perfect för ändamålet men klart 5000:- river den loss på.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

??? vilket ändamål

inte till 2 muspekare...

psst den kostade bara 4

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

jag tog upp detta ämnet i en annan tråd för ett tag sedan och det slutade med att någon kunde konstatera med ett utrad från någon programerings site att det ej va möjligt.

Permalänk
Medlem

Vad man vill ha 2st muspekare e för att man vill lira Settlers 2 i "multiplayer" form, pga den har inget direkt nätverks stöd för att spela så enda sättet man kan lira 2st på e genom att lira 2st på samma dator, men då behöver man 2 muspekare. DOCK på dom senare OS versionerna så funkar inte detta för båda mössen används med en å samma pekare om man kör t.ex XP, för i tiden innan ps2/usb dock då man körde med seriel och hade iaf win 95 så funkade de prima fint med 2st muspekare i windows.

Säg inte till mig nu att köpa en gammal dator å 2 möss för att jag skall kunna få settlers 2 att funka i duel mode.
Jag vill på nått sätt få XP å fatta detta, help.

Visa signatur

[kolla min fina låda på www.webzonen.com]__ AMD XP 2100+ @ enmiljardsjuhundratusensvängningarpersekund..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
??? vilket ändamål

inte till 2 muspekare...

psst den kostade bara 4

psst.. klicka på inkl.moms.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matricks
psst.. klicka på inkl.moms.

pssst köp utan moms

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
det tränar man nog upp ganska lätt

Jag skulle blir jävligt imponerad om jag såg någon manövrera två muspekare sammtidigt, och utföra vettiga uppgifter med dem, altså inte bara cirkla runt dem på skärmen.

Personligen tror jag att detta är omöjligt för genomsnittsmänniskan, främst då du bara kan fokusera blicken på en av muspekarna i taget.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Jag skulle blir jävligt imponerad om jag såg någon manövrera två muspekare sammtidigt, och utföra vettiga uppgifter med dem, altså inte bara cirkla runt dem på skärmen.

Personligen tror jag att detta är omöjligt för genomsnittsmänniskan, främst då du bara kan fokusera blicken på en av muspekarna i taget.

det sa man när den första datormusken gjordes också...

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
det sa man när den första datormusken gjordes också...

Att man inte skulle klara av att styra två muspekare?

Hur som helst, jag skulle gärna villja se någon som klarar av det jobba i ett valfritt program. Skulle vara imponerade, som sagt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Att man inte skulle klara av att styra två muspekare?

Hur som helst, jag skulle gärna villja se någon som klarar av det jobba i ett valfritt program. Skulle vara imponerade, som sagt.

du skriver med två händer så varför inte.... tur att du är en sån optimist

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
du skriver med två händer så varför inte.... tur att du är en sån optimist

Du har faktiskt rätt, jag har ju inte provat, eller pratat med någon som har provat, så jag gissar ju bara, men det känns bara så orealistiskt.

Men jag kommer inte att vara svårövertygad, när jag ser någon anväda sig av två möss.

Visa signatur
Permalänk

Det måste ju vara mycket smidigare att ha den andra handen fri till snabbkommandon på tangentbordet?

Jag tror man bara rör till det om man skulle ha koll på två muspekare samtidigt, antagligen skulle man ju bara kunna koncentrera sig på en åt gången iaf.. så att det skulle vara positivt har jag VÄLDIGT svårt att tro...

Visa signatur

Nikon D90, Nikon D7000, SB-600, 2xYN-460, Nikkor 18-105mm/3.5-5.6 VR, Nikkor 35mm/1.8, Nikkor 50mm/1.8D, Tamron 70-200/2.8, Tokina 11-16/2.8, Nikon 85/3.5 Macro
Flickr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
??? vilket ändamål

inte till 2 muspekare...

psst den kostade bara 4

Läs lite om pekdonet det är inte vilket som helst det är mycket lämpligt för 3s modeleing. Det är ingen vanlig trackball du har fler rörelse led bla. du kan dra i kulan upp o ner (runká)
Vi dödliga betalar inkl. moms.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

OT: ALLA betalar _med_ moms men företag kan dra den i deklarationen i efterhand.

Permalänk

det som fungerar är iaf att ha 2 möss inkopplade samtidigt till en muspekare...en ps/2 och en usb då

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Phanteks P600S
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord_Moridin
det som fungerar är iaf att ha 2 möss inkopplade samtidigt till en muspekare...en ps/2 och en usb då

Du styr ju fortfarande bara en pekare med bägge mössen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skulle vara kul att ha 2 möss i spel. Tänk vad fort det skulle gå att lägga passians (vet ej hur det stavas)
eller dubbla vapen i fps spel ( fast då får man väl gå med fötterna)

Tjarven: Vi dödliga betalar inkl. moms.

Vaddå? har inte din pappa eget företag ?

Permalänk
Medlem

Ingen som har en hjalle asså om hur man får dual mouses att funka i settlers 2 (bland dom bättre spelen gjorda nånsin )

Hade vart jädrigt uppskattat ifall nån lyckats å kan dela med sig av lösningen

Visa signatur

[kolla min fina låda på www.webzonen.com]__ AMD XP 2100+ @ enmiljardsjuhundratusensvängningarpersekund..

Permalänk
Avstängd

Forumare: jo... dubbla vapen i ett spel, med splitscreen.. skulle vara coolt.
d.v.s att man kör en splitscreen, och sen styr varje sikte med en separat mus... teoretiskt möjligt, skulle vara roligt... men rätt så omöjligt... hehe.
men ett sånt till mechspel skulle vara coolt... d.v.s att ena andvänder t.e.x dom kraftiga vapnen och styr mech:en, och en annan styr nån liten kanon som sitter på mechen... d.v.s att dela på samma uppgift... (kan lova er att det är roligt, älskar spel när det är så... t.e.x WWIIO, där man har en som kan sikta höger/vänster och skjuta, och en som siktar upp/ner... hehe) .

att köra varsinn arm skulle somsagt vara roligt... skulle vara coolt om man körde ett tredjepersons-fighter... ena styr spelaren, andra kör med dubbla pekare och slåss ... hehe.

men jag tror nog det är möjligt att lära sig att köra med dual pekare, men det skulle ta _tid_ .

Visa signatur

P4 1,7 ghz - 512sdram - geforce 3 ti 500 - 17 tum - 60
*bort* Referallänkar ej tillåtna! /Najk

Permalänk
Medlem

Grymt o spela q3 med 2 möss

Visa signatur

hädelse!

Permalänk
Medlem

vore iof sig skönt med två möss om man körde med dubbla skärmar och t.ex satt och spelade cs på den ena och ville styra winamp eller något annat på den andra skärmen..... har faktiskt tänkt på det tidigare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven
http://www.dustin.se/shopping/ProductDetail.asp?PID=501005775...
Den är perfect för ändamålet men klart 5000:- river den loss på.

Min far har en liknande, jag kan meddela att den fungerar riktigt bra att jobba i tex Solidworks med. Dock förstår jag inte hur man kan sätta ett sånt pris på den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ran4
Forumare: jo... dubbla vapen i ett spel, med splitscreen.. skulle vara coolt.
d.v.s att man kör en splitscreen, och sen styr varje sikte med en separat mus... teoretiskt möjligt, skulle vara roligt... men rätt så omöjligt... hehe.
men ett sånt till mechspel skulle vara coolt... d.v.s att ena andvänder t.e.x dom kraftiga vapnen och styr mech:en, och en annan styr nån liten kanon som sitter på mechen... d.v.s att dela på samma uppgift... (kan lova er att det är roligt, älskar spel när det är så... t.e.x WWIIO, där man har en som kan sikta höger/vänster och skjuta, och en som siktar upp/ner... hehe) .

att köra varsinn arm skulle somsagt vara roligt... skulle vara coolt om man körde ett tredjepersons-fighter... ena styr spelaren, andra kör med dubbla pekare och slåss ... hehe.

men jag tror nog det är möjligt att lära sig att köra med dual pekare, men det skulle ta _tid_ .

Man skulle ju kunna göra det som att man går med fötterna, 4 pedaler..
Det finns ju ett feting kontroll för mech warrior till ps2 tror jag att det var, såg jag i en game affär.
Det var en fet panel med 2 joysticks och olika knappar överallt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Att man inte skulle klara av att styra två muspekare?

Hur som helst, jag skulle gärna villja se någon som klarar av det jobba i ett valfritt program. Skulle vara imponerade, som sagt.

Jag kan helt klart tänka mig att det går, tänk att du sitter och modelerar t.ex., en hand kan styra run och snurra på figuren medans den andra drar vertexar och shit.. man har ju två händer, så varför skulle man inte kunna använda dom samtidigt? Jag vet iaf att jag gör det när jag skriver... (på datorn dvs)

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
Jag vet iaf att jag gör det när jag skriver... (på datorn dvs)

Jag tycker inte alls att det går att jämföra med skrivandet, då du bara fokuserar blicken på en punkt, dvs, stället där den nya bokstaven du skriver kommer upp.

Jag tror inte att man kan hålla reda på två muspekare sammtidigt på skärmen. Det skulle bara bli så att man flyttar den ena en bit, kanske utför ett kommando, sedan den andra. Knappast sammtidigt.

Visa signatur