Permalänk
Medlem

Värt att överklocka Geforce 128 Ti?

Jag har ett
Geforce4(ASUS V9280TD GeForce4 Ti4200-8X 128MB AGP)
finns det någon anledning att klocka detta kort eller klarar det allt man kan tänkas vilja utsätta det för?

Jag har märkt att kortet blir väldigt varmt, vad kan man göra åt det? Och det är väl dumt att klockka det om det blir så pass varmt?

Permalänk
Medlem

Klocka djävulen ur kortet!!

Nä men skämt åsido, Ti-korten klarar väldigt mycket, så länge det inte är Palit/Daytona som tillverkat det. Så länge du inte bränner dig på kortet så borde det vara rätt lungt. Varma är dom alltid.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

skaffa bättre graffekylning..

typ Artic Cooling (kolla på www.gtek.se) eller nåt sånt..om de passar..vilket jag dock inte vet;)

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

Om jag skulle kyla det ytterligare, vad föreslår ni att jag använder för kylning? Räcker en fläkt?

Permalänk
Medlem

Re: Värt att överklocka Geforce 128 Ti?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wolfheat
Jag har ett
Geforce4(ASUS V9280TD GeForce4 Ti4200-8X 128MB AGP)
finns det någon anledning att klocka detta kort eller klarar det allt man kan tänkas vilja utsätta det för?

Jag har märkt att kortet blir väldigt varmt, vad kan man göra åt det? Och det är väl dumt att klockka det om det blir så pass varmt?

Har ett likadant och det klockar väldigt dåligt. Kanske det beror på avsaknaden av minneskylning eller nått..

Permalänk
Medlem

Blir ditt kort också väldigt varmt? Eller har du extrakylning? Hur mycket har du kunnat klocka då? Klockar det dåligt eftersom det lätt blir instabilt eller gå det helt enkelt inte att klocka?

Permalänk

har ett palit daytona kort det klokar fan ner sig automatiskt med 92 mhz på minnena! suger rätt hårt
lätt mit sämta köp nånsin

Permalänk
Hedersmedlem

Korspostning är inte tillåten i forumet. Var vänlig läs §3.4 i våra regler - http://forum.sweclockers.com/regler.php#3

Genom att korsposta din tråd förlorar du möjligheten att få hjälp i frågan.

*Tråd låst*

Visa signatur