Permalänk
Medlem

Internet dör.. till viss mån..

Hela tiden är jag inloggad på telias login sida.. men MSN kopplas ur hela tiden och internet sidorna kan ej visas med några minuters intervall..

Har testat köra en virusscan med Norton 2004 men jag får ett program fel som säger att det inte går att scana..
För att åtgärda detta ska man köra en Liveupdate. Detta har jag gjort men det kvarstår ändå.. (JÄVLA SKIT PROGRAM)

Vad är detta..? Är det nå virus som skiter i min uppkoppling eller?
Oftast kan jag komma åt telias login sida men ingen annan.. så jag undrar..

Jag har testat starta om både routern och ADSL modemet..
Även UPNP är avstängt

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Medlem

troligtvis fel på uppkopplingen. ring och klaga när det händer kolla om du kan gå in på någon annan dator på nätverket så att problemet inte är lokalt. hade samma fel med bostream sa upp tjänsten och väntar nu på min nya ISP.

lycka till.

Permalänk
Medlem

hmm.. även OM det är fel på uppkopplingen så kan jag inte byta isp.. måste dras med Telia tills jag flyttar..

Men jag tror det faktiskt kan vara ett virus.. har haft ett tidigare som gjort att min internet uppkoppling va helt knäppt.. men det är inte så lätt att veta om Norton inte vill funka som det ska.
Får vell testa med ett annat program eller nåt..

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Medlem

testat utan router?

Permalänk
Medlem

Tänk på att Viruset SASSER går nu !! mitt internet la av igår

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

jag har ett liknande problem, jag kan använda www och MSN, men får connection timeout när jag provar använda oDC, mIRC eller spela nått spel online, skitskumt, ringde min ISP idag å klagade men dom såg inget fel nånstans ?! Och Sasser har jag gjort mig av med för längesen + formaterat, har ingen brandvägg eller router heller

Visa signatur

MSI K8N Neo4 Platinum | AMD Athlon FX-57 | 2x1024Mb Patriot 2.5-3-3-7 1T @ 215mhz | POV 7800GT 256MB @ 460/1120mhz | Aspire 500W | Samsung 40GB SATAII NCQ Systemdisk + 620GB ytterligare | Microsoft Wheel Mouse Optical 1.1 + QPad Poker