Half Life 2 till sommaren!

Permalänk
Medlem

Hehe...skulle se hur folk reagerade

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]

Permalänk

De sa ju att spelet inte blev försenat av läckan, men de har också sagt att de fick skriva om hela multiplayer koden så att den inte skulle användas på fel sätt (i och med källkodsläckan). Går inte riktigt ihop... men man kanske kan se det så att programmeringen var i stort sätt klar och det som behövdes göras var leveldesign eller liknande.

Ni kan se lite datum på en whiteboard tavla på några bilder som finns på första sidan och på forumet @ www.halflife2.net. Kanske kan det säga oss nåt?

Bah, orka skriva mer om detta. Jag vill ha HL2 men inte för singelplayer/multi... jag vill bara börja leka med motorn och modda skiten ur den! Om jag ville ha grafik så skulle jag börja digga Doom3 som är bra mycket snyggare.

Permalänk
Medlem

Jag vill ha ett upphottat Day of defeat, snarast!!, lääängtar.

Visa signatur

olsson.zigge@bredband.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Bah, orka skriva mer om detta. Jag vill ha HL2 men inte för singelplayer/multi... jag vill bara börja leka med motorn och modda skiten ur den! Om jag ville ha grafik så skulle jag börja digga Doom3 som är bra mycket snyggare.

Tänkte på det att HL2 och Doom3 har lika snygg grafik fast på sina egna sätt...
Håller med om att Doom3 verkar ge oss eyecandy med massor av snygga skuggor och bumps. Men HL2 ger väldigt "äkta" grafik...alltså som liknar verkligheten så mycket det går. Utomhusmiljöerna skulle kunna vara hämtade från ett vykort.

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mirre
Jag vill ha ett upphottat Day of defeat, snarast!!, lääängtar.

Vem vill inte det?!! Och taktiska shooter ala CS (ok, inbte taktiskt) kommer det ju komma i mängder.. Men lite WW2 skadar inte. Helst vill jag se en Öst front mod ala Red Orchestra med HL2 motorn.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gen
Tänkte på det att HL2 och Doom3 har lika snygg grafik fast på sina egna sätt...
Håller med om att Doom3 verkar ge oss eyecandy med massor av snygga skuggor och bumps. Men HL2 ger väldigt "äkta" grafik...alltså som liknar verkligheten så mycket det går. Utomhusmiljöerna skulle kunna vara hämtade från ett vykort.

Kan hålla med om det, men spelen utspelar sig inte direkt i samma miljö.

Permalänk
Avstängd

en NS-mod till HL2 skulle ju äga... hehe...
*drömmer sig bort*

Visa signatur

P4 1,7 ghz - 512sdram - geforce 3 ti 500 - 17 tum - 60
*bort* Referallänkar ej tillåtna! /Najk

Permalänk
Medlem

Jag längtar efter HL2 tack vare det ser ut att vara en grym "känsla" i spelet.

Permalänk
Medlem

/me spelar Etype - Life ....

Visa signatur

| 8700K | ASUS Z370-F STRIX | Deepcool 240 EX | G.Skill Trident Z 16GB 3000Mhz | ASUS GTX 1080 Strix | SAMSUNG 970EVO 500GB | Evga 1600W P2 | ACER XB271HU | NZXT H440W |

Permalänk

NICE KLIPP!!!
Första gången jag ser den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Kan hålla med om det, men spelen utspelar sig inte direkt i samma miljö.

Precis, det är just det som gör spelen så olika grafikmässigt o.s.v.
Skulle man använda D3 motorn och slänga in alla HL2 kartor plus allt annat skulle HL2 se riktigt annorlunda ut mot vad det gör idag. Samma gäller vice versa.

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gen
Tänkte på det att HL2 och Doom3 har lika snygg grafik fast på sina egna sätt...
Håller med om att Doom3 verkar ge oss eyecandy med massor av snygga skuggor och bumps. Men HL2 ger väldigt "äkta" grafik...alltså som liknar verkligheten så mycket det går. Utomhusmiljöerna skulle kunna vara hämtade från ett vykort.

Jämför D3 med bilder från tex någon av Alien-filmerna så ser du att D3 ser minst lika "verkligt" ut som HL2. Det är som sagt helt olika miljöer och utvecklarna har utvecklat sina motorer och designat sina banor efter den miljö deras spel kommer utspelas i. Dom har alltså båda strävat efter att skapa en realistisk omgivning, fast i olika miljöer, och det har dom båda lyckats lika bra med hittills tycker jag.
Det är också just den punkten som många inte tänker på när dom börjar jämföra grafiken mellan HL2 och D3.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Jämför D3 med bilder från tex någon av Alien-filmerna så ser du att D3 ser minst lika "verkligt" ut som HL2.

Måste vara ett skämt det där!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Måste vara ett skämt det där!

Nej, nej. Det är ju precis samma miljö typ. Då syftar jag inte på helvete-delen eller utomjordingarna, utan de kalla mörka labben som har dessa "plastiga" reflektionerna som folk tjatar på. En ren och metallic miljö. Eller hur man nu ska säga. Ett mycket väl använt tema för SiFi-filmer. And I love it:D

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Nej, nej. Det är ju precis samma miljö typ. Då syftar jag inte på helvete-delen eller utomjordingarna, utan de kalla mörka labben som har dessa "plastiga" reflektionerna som folk tjatar på. En ren och metallic miljö. Eller hur man nu ska säga. Ett mycket väl använt tema för SiFi-filmer. And I love it:D

Nu när du inte är upptagen längre kan du väl berätta vad Infin1ty hade missat och missuppfattat?

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bullen
Nu när du inte är upptagen längre kan du väl berätta vad Infin1ty hade missat och missuppfattat?

Det är hockey:p Men lovar att skriva efter det.

Edit:

1. "Spelet som skall sätta exempel på hur framtidens spel kommer se ut och erbjuda"

Valve har ju inte satsat på någon speciell grafik egentligen. Det skulle se snyggt ut, men att säga att det ska vara ett exempel på hur framtidens spel ska se ut är att ta i tycker jag. Dom har mer satsat på att göra en värdig uppföljare till ett av världens bästa spel. En rejäl story och ett inlevelsefullt gameplay jämfört med dagens spel.
Då jag antar att HL2 kommer bli ett vanligt SP spel i grunden som strikt följer en viss handling som spelaren måste följa så tycker jag inte heller att den delen kommer representera framtidens spel. Fast det kan man iof kolla på från olika vinklar.

2. "Allt som releasedatumet börjar närma sig vet Valve mycket väl om att de har väldigt många fler idéer och koncept de vill ha med i spelet för att erbjuda alla gamers en så komplett spelupplevelse som möjligt"

Sade dom inte i början av förra sommaren att dom hade slutat att hastigt lägga till nya ideer i spelet då det bara skulle fördröja det hela? De ideer skulle istället läggas på en lista för ännu en uppföljare som togs upp i vintras (Om jag kommer ihåg rätt).

3. "Fler idéer, koncept och ett "nästa generationens" grafikkort för ett "nästa generationens" datorspel, vi behöver mer tid..."

Angående ATIs "nya" kort då så var det ju inte något av "nästa generations kort". Det var ju i princip bara vanliga R9800Pro och R9600Pro med högre klockfrekvenser och uppdaterat bios (Syftar på XT).
Valve lär ju fått reda på detta innan oss och kan ju inte då skjuta upp spelet för "ny teknologi".
Radeon x800 som är av nya generationens grafikkort var det väl inte mycket snack om då?
Det bör även påpekas att HL2 skulle komma med dessa nya XT-kort för att både göra korten och spelet mer exklusivt. Då tjänar Valve inte heller på att skjuta upp det hela samtidigt som dom skulle reta upp sin viktiga sponsor.

4. Det var väl inte många dagar mellan det officiella uttalandet angående uppskjutet av HL2 och spridningen av denna Alpha? Om Valve nu hade planerat att läcka ut Alphan för att få tillbaka all uppmärksamhet så hade dom gjort det några månader senare (Om dom nu skulle tänka sig för).

Så där sprack din teori om varför dom skjöt upp HL2:p

5. Anledningen till att de flesta gamers tröttnade på väntan på HL2 var väl det att under tiden mellan första uppskjutet och "Maj/Juni-uppskjutet" av HL2 så spreds mängder med inofficella nya release-datum som fick gamers att gång på gång få sina hjärtan krossade:p Och därmed tillslut tröttna på all väntan.

6. "Blabla.. Min teori på detta? Blabla.."

Är inte vittsen med "Skitbra AI" det att den inte ska begå (större) misstag? Varesig AIn är färdig-utvecklad eller ej så är det fortförande usel stil av dom att visa scriptade sekvenser och samtidigt påstå att det är helt oscriptat. Så även på den punkten blir vi tvugna att lita på Valve istället för att få se det med egna ögon.

Så, ge mig några smaskiga kommentarer nu på min version:p

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo

Är inte vittsen med "Skitbra AI" det att den inte ska begå (större) misstag? Varesig AIn är färdig-utvecklad eller ej så är det fortförande usel stil av dom att visa scriptade sekvenser och samtidigt påstå att det är helt oscriptat. Så även på den punkten blir vi tvugna att lita på Valve istället för att få se det med egna ögon.

Så, ge mig några smaskiga kommentarer nu på min version:p

vad jag har hört från vissa källor är att alphan var rätt gammal, kanske innan dom ens börjat konstruerat oscriptad AI, och varför skulle valve ljuga om att AI:n är oscriptad? isf. blir dom ju ändå avslöjade när det väl släpps

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

"HL2 så spreds mängder med inofficella nya release-datum som fick gamers att gång på gång få sina hjärtan krossade."

Om man liter på onlinebutikernas releasedatum så får man skylla sig själv.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN

vad jag har hört från vissa källor är att alphan var rätt gammal, kanske innan dom ens börjat konstruerat oscriptad AI, och varför skulle valve ljuga om att AI:n är oscriptad? isf. blir dom ju ändå avslöjade när det väl släpps

Jo, men jag utgick ifrån att Alphan var den som användes vid demonstreringen på E3-mässan förra året:) Det är iof ingen som vet om det var så eller inte. Jag har själv ingen aning heller, men utgick från det endå eftersom jag komenterade det Infin1ty sade.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
"HL2 så spreds mängder med inofficella nya release-datum som fick gamers att gång på gång få sina hjärtan krossade."

Om man liter på onlinebutikernas releasedatum så får man skylla sig själv.

Jo, men många spelsidor kom också med inofficiella releaser flera gånger. Vart dom hade fått de ifrån är det ingen som vet. Det var också en massa snack på forum om att HL2 skulle släppas till julen istället. Dessutom så kom Vivendi med en massa uttalanden som inte var bekräftade av Valve själva ens. Det var osäkra tider:D

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

HL2 kommer nog ut samtidigt som team fortess 2

Jag skiter i HL2...blir bara mer och mer besviken...grafiken imponerar inte längre ens...
DOOM3 & s.t.a.l.k.e.r väntar jag på...

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Valve har ju inte satsat på någon speciell grafik egentligen. Det skulle se snyggt ut, men att säga att det ska vara ett exempel på hur framtidens spel ska se ut är att ta i tycker jag. Dom har mer satsat på att göra en värdig uppföljare till ett av världens bästa spel. En rejäl story och ett inlevelsefullt gameplay jämfört med dagens spel.
Då jag antar att HL2 kommer bli ett vanligt SP spel i grunden som strikt följer en viss handling som spelaren måste följa så tycker jag inte heller att den delen kommer representera framtidens spel. Fast det kan man iof kolla på från olika vinklar.

- Detta är väl mer eller mindre en tolkningsfråga.
De hoppar på helt ny teknik och tar ett steg som inte tagits förr, då vet man också vad man sysslar med.
Jämför HL2 med spel som finns ute idag, på alla tekniska punkter, det är så dramatisk skillnad att det blir klivet in på "nästa generationens" datorspel, därmed kan det väl tänkas att ett av deras mål var/är att sätta exempel för hur spelindustrin kommer att arbeta hädanefter, då HL2 var _tänkt_ att släppas innan alla andra spel av samma kaliber och därmed höja ribban för alla andra spelutvecklare.
Nu har de ju iaf. gått ut och sagt att det är en av tankarna och jag tror inte att det dök upp just nu utan har hängt med sedan grunden.

Sade dom inte i början av förra sommaren att dom hade slutat att hastigt lägga till nya ideer i spelet då det bara skulle fördröja det hela? De ideer skulle istället läggas på en lista för ännu en uppföljare som togs upp i vintras (Om jag kommer ihåg rätt).

- Att det gått ut och sagt att de ej kommer att få med allt de vill i spelet för att passa deadlines är fullt möjligt.
Men detta betyder ju inte att de sitter med ett projekt som är 90% färdigställt för det, de kan ju ha en jevla massa arbete kvar och ändå vilja ha mer, men får då sätta stopp för det för att passa de deadlines de utlovat.
Min teori är ju att de aldrig haft ett färdigt spel men också att alphan som släpptes inte var allt dom hade, då jag inte i min vildaste fantasi skulle kunna tro att ett så stort och seriöst företag som Valve skulle för det första sitta på samma nätverk med alla datorerna och för det andra att de skulle åka dit på ett kryphål i Outlook, det är för svagt.
Nej, jag tror att något har hänt under tiden vilket ledde till ännu en fördröjning, kanske har de planerat dåligt som de säger eller så stämmer min teori.

Angående ATIs "nya" kort då så var det ju inte något av "nästa generations kort". Det var ju i princip bara vanliga R9800Pro och R9600Pro med högre klockfrekvenser och uppdaterat bios (Syftar på XT).
Valve lär ju fått reda på detta innan oss och kan ju inte då skjuta upp spelet för "ny teknologi".
Radeon x800 som är av nya generationens grafikkort var det väl inte mycket snack om då?
Det bör även påpekas att HL2 skulle komma med dessa nya XT-kort för att både göra korten och spelet mer exklusivt. Då tjänar Valve inte heller på att skjuta upp det hela samtidigt som dom skulle reta upp sin viktiga sponsor.

- Du har missförstått mig.
Jag pratade om X800 inte 9800.
De skulle först släppa spelet ihop med 9800XT och enligt min teori så hade de mycket mer de ville lägga till i spelet samt att de får besked från ATI kort därefter (kanske t.om. innan?) att de arbetar på en ny krets (X800), därmed höjs anledningarna till att skjuta upp spelet mer till tusen.
Men att skjuta upp det med så mycket som de nu gjort genom att bara säga "spelet är ej klart, där är så mycket mer vi vill ha med att ni får vänta ett år till" kommer ju inte på tal.
Därmed all drama som hänt.

Det var väl inte många dagar mellan det officiella uttalandet angående uppskjutet av HL2 och spridningen av denna Alpha? Om Valve nu hade planerat att läcka ut Alphan för att få tillbaka all uppmärksamhet så hade dom gjort det några månader senare (Om dom nu skulle tänka sig för).

Så där sprack din teori om varför dom skjöt upp HL2:p

- Då syftar du på att man skall kunna dra ut på det ännu mer?
Det vill säga att om de vill skjuta upp det ett år så går de ut med beskedet om att releasedatumet är uppskjutet tills vidare och sedan väntar ett tag när communityt är i ett dött stadium och då släpper Alphan för att få tillbaka alla fans?
Möjligt, det låter ju mest logiskt.
Jag vet inte om du var väldigt aktiv under läckan och förseningarna, då märkte man iaf. att communityt snabbt hamnade i det stadiet som man tycker borde ta några månader.
Som du själv säger;

Anledningen till att de flesta gamers tröttnade på väntan på HL2 var väl det att under tiden mellan första uppskjutet och "Maj/Juni-uppskjutet" av HL2 så spreds mängder med inofficella nya release-datum som fick gamers att gång på gång få sina hjärtan krossade:p Och därmed tillslut tröttna på all väntan.

Och att då gå ut med ett uppskjut på ett år skulle väl om något döda communityt?
Därför säger man "tills vidare" eller dylikt och sedan hittar på något finurligt.
Deras påhitt blev att släppa den såkallade "Alphan" av spelet och skylle det på en hacker, som då och då kom med uppdateringar och nyheter om sitt brott.
Riskfullt? Javisst.
Men de kan ju inte släppa 50% eller mer av spelet heller, ellerhur?
Så därför släpper de den versionen de använde för E3 mässan (förutsatt att det var den, vilket jag tror), vilket även bidrar till alla de diskussioner som än idag pågår (pågrund av de scriptade scenerna osv.).
Ett smart drag som skulle kunna misslyckas, but didn't.

Är inte vittsen med "Skitbra AI" det att den inte ska begå (större) misstag? Varesig AIn är färdig-utvecklad eller ej så är det fortförande usel stil av dom att visa scriptade sekvenser och samtidigt påstå att det är helt oscriptat. Så även på den punkten blir vi tvugna att lita på Valve istället för att få se det med egna ögon.

- Förstår inte vad det har med mitt svar att göra, men du ser ju själv hur påverkad du blev av detta, vilket är precis vad de vill.

Alla sitter och diskuterar HL2 vilt och säger att de är trötta på att vänta, att de aldrig tror att spelet kommer att släppas, att Valve suger för alla misstag de gjort och för att de "ljugit" för oss, som community.
Men ändå så sitter alla och väntar och hoppas på en release snart, de kollar på det material som finns ute från spelet och tänker "jevlar vad najs, spelet kommer att bli så fruktansvärt bra när det kommer" och i slutändan så bryr ingen sig om Valves påhitt, för så fort releasen verkligen kommer så får vi uppleva vad som förmodligen kommer att bli världens bästa FPS spel någonsin och allt ont tynar bort.

Som Gabe Newell själv sade, vi kan förlåta en fördröjning men inte ett dåligt HL2.

EDIT: Vill även påpeka att detta svaret bygger helt på att min teori stämmer, men det är allt det är.. en teori.
Inget som skrivs är fakta utan enbart vad jag tror!

Permalänk
Medlem

Sett för mycket på film ser jag.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
HL2 kommer nog ut samtidigt som team fortess 2

Jag skiter i HL2...blir bara mer och mer besviken...grafiken imponerar inte längre ens...
DOOM3 & s.t.a.l.k.e.r väntar jag på...

Tycker grafiken käns mer verklig i HL2, inte lika plastig som i Far Cry.
Många kommer att spel HL2 endast för storyn och känslan, ett spel som många andra spel inte kommer i närheten på den punkten.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

mAster9: Jo, allt är precis som det utges att vara i världen, klart som fasen att det vi läser i tidningarna och ser på nyheterna stämmer, ellerhur?

Ett ord: Ignorans

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Infin1ty
mAster9: Jo, allt är precis som det utges att vara i världen, klart som fasen att det vi läser i tidningarna och ser på nyheterna stämmer, ellerhur?

Ett ord: Ignorans

Klart som fan att allt som Aftonbladet skriver är sant, visste du inte det?
Du har lite väl livliga fantasier, lilla ponken! Du förlöjligar bara dig själv med din... rent sagt, löjliga teori.

God Natt!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Klart som fan att allt som Aftonbladet skriver är sant, visste du inte det?
Du har lite väl livliga fantasier, lilla ponken! Du förlöjligar bara dig själv med din... rent sagt, löjliga teori.

God Natt!

Ohh, någon tar åt sig.
Tänker inte fortsätta diskussionen utöver detta, då du förmodligen kommer att vilja hålla den nere på din nivå.

Tyck, tro och säg vad du vill, som jag redan har påpekat så stämmer förmodligen inte min teori och jag vill/tycker inte att folk skall tro på den, delar bara med mig av mina tankar, någon kanske fann/finner det en intressant läsning.

Permalänk
Medlem

Glöm inte bort att det trots allt bara är ett spel, ja ni hörde rätt, ett spel.

Låter som någon har dött med era "teorier"

Visa signatur

Det är bättre att köra huvudet i väggen, än att inte använda det alls!
"Tja jag undrar vad som kom först Half-Life eller Counter-Strike betan? vill gärna ha säkra källor"- Darker.

Permalänk
Medlem

Wasa: Jo, man får väl intrycket som om det vore Area51 inside information, eller liknande, vi pratade om.
Har många gånger tänkt "vi snackar om ett jädra spel, inte om hemliga projekt i USA" vid sådanna här diskussioner innan, men det är trevligt och intressant att läsa vad andra tror och tycker om ämnet ifråga.

Det är ett spel och det jag skriver är förmodligen skitsnack, ta det för vad det är, om inget annat en intressant läsning.

Permalänk

- Detta är väl mer eller mindre en tolkningsfråga.
De hoppar på helt ny teknik och tar ett steg som inte tagits förr, då vet man också vad man sysslar med.
Jämför HL2 med spel som finns ute idag, på alla tekniska punkter, det är så dramatisk skillnad att det blir klivet in på "nästa generationens" datorspel, därmed kan det väl tänkas att ett av deras mål var/är att sätta exempel för hur spelindustrin kommer att arbeta hädanefter, då HL2 var _tänkt_ att släppas innan alla andra spel av samma kaliber och därmed höja ribban för alla andra spelutvecklare.
Nu har de ju iaf. gått ut och sagt att det är en av tankarna och jag tror inte att det dök upp just nu utan har hängt med sedan grunden.

Nja, det jag nämnde på den punkten var ren fakta jag har läst under det senaste året.
Men visst har du rätt i att det var _tänkt_ att släppas före alla andra spel av denna generation för att "stå ut" lite mer. Men så blev det ju inte. Idag är det inte mycket speciellt med själva tekniken spelet innehåller längre. Det som fortförande ser imponerande ut är väl ansikts-animationerna. Annars så har spel som tex FarCry höjt denna ribba ytterligare medan Valve har fått sitta och slita vidare. Detta kan man iof se på från antingen en rent teknisk vinkel eller som en smaksak.

- Att det gått ut och sagt att de ej kommer att få med allt de vill i spelet för att passa deadlines är fullt möjligt.
Men detta betyder ju inte att de sitter med ett projekt som är 90% färdigställt för det, de kan ju ha en jevla massa arbete kvar och ändå vilja ha mer, men får då sätta stopp för det för att passa de deadlines de utlovat.
Min teori är ju att de aldrig haft ett färdigt spel men också att alphan som släpptes inte var allt dom hade, då jag inte i min vildaste fantasi skulle kunna tro att ett så stort och seriöst företag som Valve skulle för det första sitta på samma nätverk med alla datorerna och för det andra att de skulle åka dit på ett kryphål i Outlook, det är för svagt.
Nej, jag tror att något har hänt under tiden vilket ledde till ännu en fördröjning, kanske har de planerat dåligt som de säger eller så stämmer min teori.

På denna punkten är vi iaf nästan eniga:) Dom sade ju för någon vecka sedan att anledningen till det första release-uppskjutet berodde på dålig planering. Alltså var spelet aldrig klart. Det som är dåligt är att Valve inte erkännt det förrän nu av någon skum anledning. Och varför skjuta upp spelet knappt en vecka innan releasen när man länge vetat att man aldrig skulle hinna bli klar med det? Men nu börjar jag iof gå in på en helt annan disskution.

- Du har missförstått mig.
Jag pratade om X800 inte 9800.
De skulle först släppa spelet ihop med 9800XT och enligt min teori så hade de mycket mer de ville lägga till i spelet samt att de får besked från ATI kort därefter (kanske t.om. innan?) att de arbetar på en ny krets (X800), därmed höjs anledningarna till att skjuta upp spelet mer till tusen.
Men att skjuta upp det med så mycket som de nu gjort genom att bara säga "spelet är ej klart, där är så mycket mer vi vill ha med att ni får vänta ett år till" kommer ju inte på tal.
Därmed all drama som hänt.

Jag misstänkte det. Men jag tror inte att Valve fick veta några större detaljer, eller något över huvud taget om deras kommande x800. Det var ju fortförande topphemligt när Valve skjöt upp releasen. Dom hade inte heller någon anledning till att berätta något om det då det redan var bestämt att HL2 skulle komma med deras XT-kort.
Däremot så är det möjligt att en mer eller mindre inofficiell nyhet om x800 till Valve förlängde uppskjutet för optimeringar och eventuella tillägg för stöd av några av de nya tekniker x800 klarar av. Men det skulle som sagt antagligen skett vid senare tillfälle när ATI insett att dom skulle hinna få ut sitt nya kort innan HL2. Men detta är bara spekulationer:D

- Då syftar du på att man skall kunna dra ut på det ännu mer?
Det vill säga att om de vill skjuta upp det ett år så går de ut med beskedet om att releasedatumet är uppskjutet tills vidare och sedan väntar ett tag när communityt är i ett dött stadium och då släpper Alphan för att få tillbaka alla fans?
Möjligt, det låter ju mest logiskt.
Jag vet inte om du var väldigt aktiv under läckan och förseningarna, då märkte man iaf. att communityt snabbt hamnade i det stadiet som man tycker borde ta några månader.

Och att då gå ut med ett uppskjut på ett år skulle väl om något döda communityt?
Därför säger man "tills vidare" eller dylikt och sedan hittar på något finurligt.
Deras påhitt blev att släppa den såkallade "Alphan" av spelet och skylle det på en hacker, som då och då kom med uppdateringar och nyheter om sitt brott.
Riskfullt? Javisst.
Men de kan ju inte släppa 50% eller mer av spelet heller, ellerhur?
Så därför släpper de den versionen de använde för E3 mässan (förutsatt att det var den, vilket jag tror), vilket även bidrar till alla de diskussioner som än idag pågår (pågrund av de scriptade scenerna osv.).
Ett smart drag som skulle kunna misslyckas, but didn't.

Precis.
Jo, jag var rätt så aktiv på forumen då och märkte också att det blev en massa tjaffs om Valve. Men just då var det mest så att folk verkade förvirrade och besvikna över att det aldrig kom något HL2 i slutet av September. Detta "hat" som du verkar syfta på (Rätta mig om jag har fel) förekom inte så mycket förrän nu dom senaste månaderna då Valve bla har sagt att spelet skjuts upp ytterligare 2-3 månader. Jag tror nog endå att det var deras dåliga tajming med att meddela sina fans om den första uppskjutningen som var roten till detta då man blev rätt så lack då det bara var några enstaka dagar kvar för releasen
.
Jag förstår egentligen inte själva vittsen med alla dessa vilseledande saker du nämner heller. Visst är det en möjlig teori. Men varför alla dessa onödiga åtgärder? Det bästa skulle ju vara att i god tid gå ut och säga att spelet inte hinner bli klart, och samtidigt sätta ett "Stay-tuned"-datum tills man kan sätta en säker dead-line. Vi kan stå ut med uppskjutninger. I princip alla spel har skjutits upp någon gång innan release. Så varför skulle vi inte stå ut med ett vanligt uppskjut av HL2? Jag önskar att Gabe kunnde svara på den frågan. Valve är för tysta av sig och låter sina fans bli allt för rastlösa.

- Förstår inte vad det har med mitt svar att göra, men du ser ju själv hur påverkad du blev av detta, vilket är precis vad de vill.

Jag kommenterade dina teorier angående AI/script från uppvisningen på förra årets E3.
Och vad menar du med hur påverkad jag blev? Jag är inte påverkad alls av detta vi snackar om. Jag dömer själv efter den fakta jag läser och de bilder jag ser. Jag ogillar Valve lite bla pga deras dåliga stil mot sina fans. Dom håller oss inte tillräckligt underrättade om vad som händer. Det leder till dessa disskutioner där vi kommer fram till alla möjliga mer eller mindre fjantiga teorier om vad som har hänt och varför (Som du kanske har märkt). Allt detta om Alphan osv är som sagt bara ren spekulation som bara känns intressant att disskutera om för att bla ta reda på vad andra tycker och tänker om detta.
Jag har inte heller sagt att jag inte kommer gilla HL2 eller dylikt. Spelet kommer utan tvekan att bli en spelupplevelse man sent kommer glömma. Det enda jag kommenterar och försöker förklara här är hur överskattat delar av spelet egentligen är. Inte för att verka tjatig, men eftersom detta är ett disskutions-forum så väntar jag mig att folk diskuterar vidare och säger vad dom tycker och tänker.

Nej, nu börjar det gå åt fel håll:D Jag ska gå och lägga mig nu och sluta yra. Återkommer imorgon när jag fått ordning på mina tankar:p

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Det hela handlar egentligen om spekulationer/gissningar och inget annat, det jag ville få ut är att jag iaf. inte missat eller missförstått något, vi har helt enkelt bara olika uppfattningar och åsikter.
Och när jag skrev att du blivit påverkad så syftade jag inte på vår diskussion, utan hela din pladdering angående oscriptade scener på E3.
Vad som skett har ju påverkat dig på det vis att du börjar spekulera och diskutera om det, vilket enligt min teori är hela poängen med händelserna.

I grund och botten; du har din teori och jag har min, min må vara mer dramatisk än din och förmodligen så stämmer den inte alls, så som tidigare nämnt; ta det för vad det är.