Permalänk

Fastnat i Fallout 2

Jag kommer inte in i "Vault City" längre, de säger att jag inte är välkommen in där längre. Jag har ett day passcard och har kommit in där tidigare men inte nu längre.

Vet någon hur man gör?

EDIT: Jag har läst på gamefaqs.com men hittar inget...

Permalänk
Medlem

tja... har för mig att du kan göra något uppdrag för någon så att du kommer in igen eller så. annars kanske du kan råna någon? eller övertala någon?

Visa signatur

Min hemsida: http://www.srekel.net
Pocket Task Force: http://ptf.srekel.net
Kaka e gott! http://kaka.srekel.net

Permalänk
Medlem

När man inte får som man vill plockar man fram lasermaskingeväret, eller nåt... Nej, men jag kommer inte ihåg det där så bra.

...fallout, det var tider det...

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem

Går att klara speler utan att gå in där

Permalänk

snacka med vakterna och skvallra på killen som du köpte passerkortet av. Sen snackar du med vakten och då får du komma in. Sen kan du antingen utföra uppdrag för att bli medlem av vault city eller göra en massa fys samt int tester. Tror att det var så man skulle göra...

Visa signatur

Piteborna äro djärva och starka män som dödar björnar och annat med bara händerna. De är ett vilt och trotsigt släkte, ättlingar till de grekiska gudarnas giganter - Petrus Stecksenius-Graan 1731

Permalänk
Medlem

Om du har blivit utsläng därifrån så tror jag inte du kommer in igen..men somsagt så behöver man inte komma in för att klara spelet

Permalänk
Medlem

Jag klarade ett visst test och blev medlem i valult city eller vad det hette nu igen.

Visa signatur

Oldtimer :)

Permalänk

klarar man testet så har man förmodligen fuskat..

Eller så har man väldigt hög lvl

Visa signatur

Piteborna äro djärva och starka män som dödar björnar och annat med bara händerna. De är ett vilt och trotsigt släkte, ättlingar till de grekiska gudarnas giganter - Petrus Stecksenius-Graan 1731

Permalänk
Medlem

Man behöver väl inte ha hög level. Det handlade väl om vad man hade i INT. Om man har högt i det klarar man av testet. Eller?

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem

Du kan bara komma in på dagtid.

Permalänk
Inaktiv

Jag klarade aldrig av det där testet, de sa att jag var för dum. Men man kan bli citizen om man går vissa ärenden.

Permalänk
Hedersmedlem

Enklast är väl att försöka få ett nytt day pass?

Permalänk

har inte bara med INT att göra utan med en massa andra grejor åxå. Det har jag då för mig... Var ju typ 2 år sen man spela sist.

Visa signatur

Piteborna äro djärva och starka män som dödar björnar och annat med bara händerna. De är ett vilt och trotsigt släkte, ättlingar till de grekiska gudarnas giganter - Petrus Stecksenius-Graan 1731

Permalänk
Medlem

Ett av uppdragen som man måste göra har jag för mig är att döda alla invånare i Gecko.. där de äckliga men snälla mutanterna bor..

Permalänk
Medlem

man kan ta på sig sin blåa jumpsuit som man börjar med så släpper dom in en i vaultcity.

Visa signatur

"Say unto thine own heart, I am mine own redeemer"
Don't touch me when I'm crazy of that airplane glue

Permalänk

Fan också, jag vet ju inte ens vand jag gjorde för att bli utkastad.
Jaja, jag får väll strunta i alla uppdrag som har med Vault City å göra då... Eller döda alla vakter.

Permalänk
Medlem

Jag undrar om du inte försökt hjälp den där skummisen som står mitt i stan och vill göra revolution.

Visa signatur

Det här är väl ingen konst.
Censur! Censur!

Permalänk

Hmm, ni verkar ha hittat fler människor än vad jag har funnit. Jag har varken sett någon skummis eller köpt passerkortet av någon kille.

DarkBob: Nope, fungerar inte. Jag är tydligen hatad där enligt karmamätaren.

Permalänk
Medlem

Sprängde du möjligtvis kärnkraftverket? Det är inte så jättebra vet du. Dom gillar dig garanterat inte då, av anledningar som avlöjas när du klarar spelet.

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk

Ja jag var och pillade på en dator i kraftverket, då kanske jag gjorde något som retade dem. Jag sprängde det inte iaf.

Permalänk

Tjänster åt First Citizen

Jag är inte säker men jag vill minnas att jag gjorde några tjänster åt First Citizen (Lynette tror jag hon heter) som var hyfsat enkla... innefattade inga mordiska slaktaruppdrag eller så... och vips, så var man en fullvärdig medborgare med rättighet att besöka the vault.

Permalänk
Medlem

Synd bara att spelet är så grymmt buggigt. Det rockar annars

Permalänk

Re: Tjänster åt First Citizen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlicerDicer
Jag är inte säker men jag vill minnas att jag gjorde några tjänster åt First Citizen (Lynette tror jag hon heter) som var hyfsat enkla... innefattade inga mordiska slaktaruppdrag eller så... och vips, så var man en fullvärdig medborgare med rättighet att besöka the vault.

Det är bara så att hon är inne i Vault City, och dit tar jag mig inte... Jag kanske ska ta och försöka fixa kraftverket och försöka sedan, jag fick ju i uppdrag av henne att laga det för att bli en citizen.

Citat:

The_Ace
Synd bara att spelet är så grymmt buggigt. Det rockar annars

Ja, det är ju skit-tufft! Just nu har jag gift mig med en annan kvinna och har ett lesbiskt förhållande med henne. :cool::up:

EDIT: Korvfingrar

Permalänk

i en stad kan man få oändligt med peningar...ska snacka med en knark säljare och säga vissa saker osv...kung att kunna köpa vad som helst sen:D

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Re: Re: Tjänster åt First Citizen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_beast*
Det är bara så att hon är inne i Vault City, och dit tar jag mig inte... Jag kanske ska ta och försöka fixa kraftverket och försöka sedan, jag fick ju i uppdrag av henne att laga det för att bli en citizen.

Ja så var det nog. Att om du inte har gjort det uppdraget så får du inte komma in. När du gjort det så fixar det sig nog

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk

Spräng dig in och bli förbannad när du hittar en halv miljon waterschips deras vault

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Docksider
Spräng dig in och bli förbannad när du hittar en halv miljon waterschips deras vault

Det finns inget i vaulte city, redan använt serru

Visa signatur

Oldtimer :)

Permalänk
Medlem

Giftermålet mellan två kvinnor måste vara bland det bästa man kan råka ut i spelform. Prästkillen har verkligen inte så stor koll på vad han ska säga.

Visa signatur

Sitter här och pillar mig i naveln.

Permalänk

jag har alldrig lyckats gifta mig i fallout2..hur bär man sig åt?

Visa signatur

Varge gång du spelar ut2003/2004 dödar Gud en cs-nörd!
Den som har sett mest anime innan han dör vinner!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amKo
Det finns inget i vaulte city, redan använt serru

Det är väl GECK dom har använt? Vattenchippen var ju det man letade efter i ettan... Ganska roligt att läsa loggarna om hur de fick femtielva extra lådor vattenchip

Visa signatur

We bring nothing into this life and we cannot take anything out...