Vilken webbläsare använder du? [3]

Permalänk

Jag tycker då att dom som gör sidorna kan lära sig skriva kod istället...
För mig fungerar det bra att använda IE om jag verkligen vill se en fulkods-sida, eller så struntar jag i det...
Jag är personligen pro-opensource. Så opera är inte intressant för mig, när det finns ett så bra alternativ. Jag hoppas bara på att linux ska fungera också så jag kan vara ~100% opensource-användare

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk

Opera 7.50 under Win2000 och WinXP.
Opera 5 under Solaris 9

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem

Efter som de inte finns nån anledning att köra en sämre webbläsare än IE6, så varför ska man då göra de?
så gott som allt e ju anpassat till IE så varför ska man ändra.
Jag prova några andra webbläsare för ett tag sen.
tog ca 5min innan man hitta fel som va störande. läser ju koden helt cp.
aja.. ni som vill köra nått annat gör de, (men säg inte att de är bättre).

Permalänk

en tanke bara...

Som det ser ut nu så leder firefox/camino/galeon

vilket de flesta vekar tolka som att firefox leder (ok, inte helt osannolikt att de flesta som röstar på det kör firefox, men ändå...)

Personligen passade knappen mig perfekt iom att jag kör exakt de webläsarna beroende på OS...

MEN...passar verkligen galeon in där? Borde inte Galeon räknas in i "Mozilla +baserade"?

Camino och firebird (tror jag...har bara använt firebird sen jag skaffade en x86-burk) använder sig av gecko men är i övrigt egna program..medans Galeon mer eller mindre är ett skin till mozilla...

eller är jag helt ute och cyklar nu?

EDIT: Och bara för sakens skull har väl safari mer med konqueror att göra än omniweb...även om jag fattar varför det har buntats ihop som det har...

Visa signatur

något fyndigt, alt. en skrytbeskrivning på min dator

Permalänk

IE6, Standard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gOry
Efter som de inte finns nån anledning att köra en sämre webbläsare än IE6, så varför ska man då göra de?
så gott som allt e ju anpassat till IE så varför ska man ändra.
Jag prova några andra webbläsare för ett tag sen.
tog ca 5min innan man hitta fel som va störande. läser ju koden helt cp.
aja.. ni som vill köra nått annat gör de, (men säg inte att de är bättre).

Varför får vi inte säga att dom är bättre?

Permalänk

Själv varierar det mellan mozilla, firefox och I.E. Ibland opera också men inte ofta. I.E är i alla fall klart sämst av dem. Den är så slö.

Visa signatur

Så du söker den perfekta sidan om webbradio? Surfa då vidare till
http://www.radioworld.se
där finns allt du behöver veta om hur du drar upp en ström!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gOry
Efter som de inte finns nån anledning att köra en sämre webbläsare än IE6, så varför ska man då göra de?
så gott som allt e ju anpassat till IE så varför ska man ändra.
Jag prova några andra webbläsare för ett tag sen.
tog ca 5min innan man hitta fel som va störande. läser ju koden helt cp.
aja.. ni som vill köra nått annat gör de, (men säg inte att de är bättre).

Jag har gått över till Mozilla och tänker aldrig gå tillbaka

2 stora saker som jag numera aldrig skulle klara mig utan är fliksystemet och den inbyggda popup dödaren - sedan finns det en hel del andra småsaker som jag tycker är bättre i Mozilla än i Explorer.

Däremot förstår jag inte riktigt varför Firefox är så mycket populärare än Mozilla - men det ju en annan femma

Permalänk
Medlem

Det är väl så att många är ute efter endast en webbläsare. Mozilla innehåller ju en WYSIWYG-redigerare och en e-post/nyhetsklient b.l.a

Har man inte behov av dessa... så väljer man Firefox istället.

Permalänk
Medlem

Fast man kan ju välja att bara installera webläsaren vid installationen - men visst det blir ju kanske lite att ladda hem.

Jaja - båda webbläsarna är ju bra val

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gOry
Efter som de inte finns nån anledning att köra en sämre webbläsare än IE6, så varför ska man då göra de?
så gott som allt e ju anpassat till IE så varför ska man ändra.
Jag prova några andra webbläsare för ett tag sen.
tog ca 5min innan man hitta fel som va störande. läser ju koden helt cp.
aja.. ni som vill köra nått annat gör de, (men säg inte att de är bättre).

1. CP är en sjukdom, inte ett adjektiv.
2. Vissa tycker att IE6 är bättre (som du), vissa andra tycker att andra webbläsare är bättre (som jag). Detta är ett forum som inte är låst till en viss persons åsikter.
3. De sidor som du besöker är antagligen kodade för IE på ett sådant sätt att webbdesignern inte visste att andra webbläsare fanns och därmed kunde fulkoda precis hur mycket han/hon/den/det ville eftersom IE alltid tolkar felaktig kod på ett visst sätt. Olika webbläsare försöker tolka felaktigt skriven kod så bra den kan, men det är omöjligt att få alla att tolka likadant (falaktig kod alltså), lyckas man med det så kan man få dem att tolka riktigt skriven kod lika också.

Nu fick jag skriva av mig, hoppas ingen tog illa upp.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
Däremot förstår jag inte riktigt varför Firefox är så mycket populärare än Mozilla - men det ju en annan femma

För att FireFox har ett snyggare gränssnit förinstallerat.
(och att den kommer bli huvud-browsern i mozilla senare och såklart måste jag ha det allra senaste...)

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem

Jo standardutseendet i Mozilla är rätt gräsligt - men det ställer man ju om till 'Modern' lite snabbt

Senaste versionen av Mozilla- 1.7 (RC1) - är jäkligt snabb, bygger den på Firefox kanske ?

Permalänk
Medlem

Firefox(firebird) skulle väl vara webläsaren när Mozilla splittrades och blev småprogram? Men de kanske gjorde både och, splittrade det till småversioner samtidigt som de fortsatte med hela paketet? Eller så har jag hört fel, det kanske inte alls ska/skulle splittras?

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk

Tycker inte om mordern heller...
Men det går antagligen att ladda ner bättre om man orkar leta...

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem

Finns t.o.m på deras website, eller om man är slö: http://texturizer.net/firefox/

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebastianj
Men det går antagligen att ladda ner bättre om man orkar leta...

Finns en länk i inställningarna till themes i Mozilla - och det är ganska smidigt att installera nya themes.

Här finns förövrigt Mozilla översatt till svenska:

http://217.215.89.206/~mozilla/paket.shtml

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cognitive D
MEN...passar verkligen galeon in där? Borde inte Galeon räknas in i "Mozilla +baserade"?

Camino och firebird (tror jag...har bara använt firebird sen jag skaffade en x86-burk) använder sig av gecko men är i övrigt egna program..medans Galeon mer eller mindre är ett skin till mozilla...

eller är jag helt ute och cyklar nu?

Nej du har helt rätt, det är jag som hade alltför dålig koll på just Galeon. Tack för din uppmärksamhet

Citat:

EDIT: Och bara för sakens skull har väl safari mer med konqueror att göra än omniweb...även om jag fattar varför det har buntats ihop som det har...

Håller inte med. Safari och Omniweb använder samma renderingsmotor (Webcore, KHTML-baserad) och är båda endast till Macintosh. Konquer använder en liknande renderingsmotor (KHTML) och är dessutom skriven för Posix.

Permalänk
Medlem

links

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Internet Explorer

Visa signatur

Kass DATA

Permalänk
Avstängd

Jag kör med Firefox just nu, men har även Opera 7.50 och Avant Browser installerat. Brukar alternera mellan dem då jag ännu inte bestämt mig för vilken jag vill använda permanent. Har inte stött på en enda sajt hittills som Firefox visar inkorrekt. Har ni det?

Visa signatur

Våga fråga!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av seeyoo
Har inte stött på en enda sajt hittills som Firefox visar inkorrekt. Har ni det?

Det beror iofs på hur man definerar inkorrekt...
Men ja det händer ibland att sidor inte visas som dom var menade. Men då är det ett resultat av dålig kodning från skaparens sida. Mycket javascript(för det mesta tom. onödig) kan skapa problem om den inte är anpassad för FF/Mozilla.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minisu
Nej du har helt rätt, det är jag som hade alltför dålig koll på just Galeon. Tack för din uppmärksamhet

Håller inte med. Safari och Omniweb använder samma renderingsmotor (Webcore, KHTML-baserad) och är båda endast till Macintosh. Konquer använder en liknande renderingsmotor (KHTML) och är dessutom skriven för Posix.

Medans jag tydligen har dålig koll på omniweb...
hade för mig att de hade en helt egen motor...
fast det blir väl så när man inte har ngn mac som klarar av att köra OS X...då får man nöja sig med iCab

Visa signatur

något fyndigt, alt. en skrytbeskrivning på min dator

Permalänk
Medlem

Opera ALL the way, As always