MMORPG | Betalningsalternativ?

Permalänk

MMORPG | Betalningsalternativ?

Tja!

Finns det några MMORPG som erbjuder andra betalningsalternativ än Visa, Mastercard o.s.v?

Har lirat datorspel sedan tidernas begynnelse men har stadigt och ihärdigt nonchalerat hela företeelsen med mmorpg p.g.a. att jag har en illusion om att man inte kommer särskilt långt utan betalkort... Dock så kommer ju den ena spännande titeln efter den andra ut på marknaden nu och jag kan inte stå emot längre! Jag vill oxå vara med! *snyft*

Tacksam för upplysningar.

Permalänk

vad har du emot betalkort egentligen? Jag älskar mitt visa

Permalänk

Hade gärna fixat ett men banken tycker inte likadant... *host*...

Permalänk

men alltså...ett vanligt bankkort utan kredit borde du väl kunna fixa? Vad jag vet så är det inga särskilda kriterier som ska uppfyllas...kostar nån hundring om året.

Permalänk
Medlem

De flesta onlinespelen erbjuder "GametimeCards" .. gissar att flera använder PaybyCash också..

Här är beskrivningen av det från mitt favvo onlinespel - EVE the second genesis
http://www.eve-online.com

8.5 What is a game time card?

Game time cards are similar to pre-paid phone cards and may be redeemed as yet another payment option for your EVE Online subscription. Game time cards for EVE are available in limited areas and prices vary according to your local currency. Instructions for redeeming a game time card may be found here. When your subscription period expires, you will need to purchase another game time card and repeat these steps.

8.4 What is PayByCash™?

PayByCash™ offers payment solutions for customers who wish to pay via check, direct debit (ACH,) bank transfer, CertaPay, money order, PayPal, Western Union, Cyphermint’s PayCash system, Citibank’s C2it, as well as many other options. As soon as PayByCash™ notifies us that you have placed an order with them, your account will be activated and your free 30-day trail subscription will begin. You then have 30 days to select your preferred method of payment with PayByCash™. Here is a comprehensive list of the payment options available through PayByCash™. Please note that not all payment types are available in all countries. Availability details can be found on the PayByCash™ website.
Auto-debit automatic, recurring direct debit from your bank account
Bank transfer customer initiated electronic funds transfer
Citibank’s C2it e-mail money transfer system
PayByCash
Cyphermint
CertaPay
Check by Fax
hyperWALLET
International direct debit
Money order or cashier’s check by mail
PayPal e-mail money transfer system
Virtual check one-time direct debit from checking or savings
Western Union
Money Bookers e-mail fund transfer
EGold
WebMoney transfer
US Postal Service’s SendMoney e-mail money transfer system
Yahoo! PayDirect
Bpay – Australian online EFT
ACTeCash

There is a small fee for using one of the PayByCash™ payment options that will result in a slightly higher subscription fee for your EVE Online account.
Monthly, recurring Direct Debit = $15.95
3-month subscription = $39.95
6-month subscription = $74.95

Länk till denna info jag citerar ovan:
http://www.eve-online.com/faq/faq_08.asp

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

City of Heroes har också Game time cards, finns att köpa hos webhallen.com

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Har du missat guildwars?!

Sitter och lirar onlinedemot och kommer göra så tills jag däckar, det kommer inte att vara någon månadskostnad överhuvudtaget på det.

Gör som jag tanka demot: www.guildwars.com

Kolla min tråd: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=281965

Permalänk

Tack för tipsen...kalas! Det verkar ju finnas hopp trots allt! *jublar* PayByCash låter intressant... återstår nu bara att hitta och välja ett spel. Ska börja snoka runt lite... Guild Wars låter verkligen intressant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlicerDicer
Tack för tipsen...kalas! Det verkar ju finnas hopp trots allt! *jublar* PayByCash låter intressant... återstår nu bara att hitta och välja ett spel. Ska börja snoka runt lite... Guild Wars låter verkligen intressant.

Det kan jag lova att det är!

Permalänk
Medlem

Anarchy Online har också möjligheten att spela för kontanter. Man köper något slags spelkort i spelbutiker och knappar in någon kod.
Köp Anarchy Online - Shadowlands isåfall... i det ingår det du behöver(AO, NW och SL).
Anarchy Online är framtidsbaserat förresten om du gillar sådant. Det kommer en expansion till snart där guildhouses och massa annat joks ingår. Alien Invation tror jag den heter... spelar inte AO för tilfället men kanske testar den nya expansionen när den kommer iaf.

Permalänk

Wow! Prövar Guild Wars nu... bättre gfx än jag kunde tro... *yummy*

Anarchy Online låter inte heller tokigt och jag gillar idén med att det finns "kontantkort" till den här typen av spel. Borde väl Tradition-butikerna tillhandahålla kan jag tänka mig.... ?

Permalänk
Avstängd

lånar tråden en stund. jag går i gymnasiet och får studiebidrag. kan jag då gå till banken o kirra ett kort med "upphöjda" siffror?. ett kort man kan mmorpg:a med?. för det där med gamecard är för jobbigt.

kan man sen koppla mitt studiebidragskonto till det nya kortet så att pengar rullar in varje månad?. tack för svar!

Visa signatur

9800PROAIW bytes mot 6600le/gt

Permalänk
Medlem

Eller så kan man drälla runt och spela öppna betatest tills man tröttnar. Inte så dumt det heller, har nog testat uppåt tio olika spel, och det som känns bäst just nu är Ryzom. (www.ryzom.com, laddas hem från fileplanet)

Visa signatur

Sitter här och pillar mig i naveln.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Underbarnet
lånar tråden en stund. jag går i gymnasiet och får studiebidrag. kan jag då gå till banken o kirra ett kort med "upphöjda" siffror?. ett kort man kan mmorpg:a med?. för det där med gamecard är för jobbigt.

kan man sen koppla mitt studiebidragskonto till det nya kortet så att pengar rullar in varje månad?. tack för svar!

Ja du kan få ett kort med upphöjda siffror, men tro inte att du kommer få någon kredit på studiebidrag