The Creation of Music

Permalänk
Medlem

The Creation of Music

Hej.

Jag söker ett program att skapa musik med, ett program där man kan spela synth (gör inget om det inkluderas flera instrument) med vanliga tagentbordet.

Om någon vet med sig namnet på ett sådant program vore jag tacksam ifall den skriver här

Visa signatur

Asrock939Dual, AMD64 X2 4400+, MSI 6800GT 256MB, 4x Corsair-VS 512MB 400MHZ, 1x 250GB SATA2, 1x 120GB IDE, 1x 200GB IDE, Hiper 580W

Permalänk

Jag letar efter EXAKT samma sak, skulle vara otroligt tacksam om någon hittar nåt. Det följer ju med ett sånt program med creative ljudkorten, men annars vet jag inte.

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk
Medlem

Fruity loops går att ställa in så man kan spela med tangentbordet.

Permalänk

Förresten, kan man spela med tangentbordet i Cubase SX?

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk
Medlem

Det har oftast inte med programmet att göra, utan separata tillbehör (mjukvara). Tyvärr kommer jag inte ihåg vad någon av dessa heter, men det fungerade utmärkt för mig (var ett tag sedan).

Permalänk

Kom igen, kan ingen nåt program? Kan nån skicka typ programmet som följer med sound blaster om, om det inte räknas som warez förstås.

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk
Medlem

Jag blev mycket nöjd av ronnylov´s svar, Fruity loops, det var ett kanon program.

Visa signatur

Asrock939Dual, AMD64 X2 4400+, MSI 6800GT 256MB, 4x Corsair-VS 512MB 400MHZ, 1x 250GB SATA2, 1x 120GB IDE, 1x 200GB IDE, Hiper 580W

Permalänk

jasså? Men, det är ju ett så stort program å ladda ner :(. Jaja, får väl punga ut ur egen ficka för att betala uppkopplingstiden så går det när man har modem

[edit]Förresten, vart laddade du ner det? Fruity Loops alltså, det enda jag hittar är ju nya FL Studio, men är det likadant eller?`[/edit]

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk
Medlem

jag ladde hem FL Studio 4 demot, det är samma

Visa signatur

Asrock939Dual, AMD64 X2 4400+, MSI 6800GT 256MB, 4x Corsair-VS 512MB 400MHZ, 1x 250GB SATA2, 1x 120GB IDE, 1x 200GB IDE, Hiper 580W

Permalänk
Medlem

Fruityloops är guld och köra om man inte har ett klaviatur. Det går och köra VST-plugins i det också vilket är bra. Då kan man få dom feta ljuden. Det kostar ju lite förstås, men om man testar demot först och är nöjd kan man ju köpat. Den bästa varianten är givetvis och köra Cubase SX med klaviatur och ett bra ljudkort, helst inte SB utan M-Audio eller dylikt.

Visa signatur

[Clear-Host]