Permalänk
Medlem

datan blir medvetslös ...??

Hallå där bärplockare !

Jag har ett väldigt störande problem med mitt radeon 9800 pro...

Det är så att när som helst när jag spelar så kan skärmen släckas och datan fortsätter att vara igång, men arbetar inte.
Jag droppas från pågående spel som jag är inne på ( multiplayer etc. ) Jag måste då starta om datorn för att det ska fungera...

Jag har provat med alla tänkbara drivrutiner och det vill sig inte endå .... någon som vet vad felet är eller har samma problem?

det är mycket irriterande....

Permalänk
Hedersmedlem

Jag lägger den i "Hela datorsystem" då felet inte säkert är grafikkortsrelaterat.

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk
Hedersmedlem

har burken alltid gjort så?

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Värmeproblem? BTW det heter datorn. Data är ettor och nollorna på hårddiskarna. bland annat.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Hoppades att de flesta skulle förstå mig i alla fall, men visst om du vill och kanske måste ha en noggrannare beskrivning så visst, dator .... :/

Jo det är så att det inte hänt förut, när jag hade mitt GF4.
Det händer först nu när jag har mitt radeon.

Jag har 2 st chassifläktar ( 80 mm ), 1 alpha kylfläns med 80 mm fläkt, 1 zalman kylfläns till grafikkortet med tillvalsfläkten monterad.

Tror inte att det kan ha med värmen att göra, eftersom jag monterat om zalman flänsen 1 gång och sett till att den sitter ordentligt och jag kan känna med händerna att värmeväxlaren fungerar som den ska ...