Permalänk
Avstängd

bets?

är ute efter att få en effekt, träet jag ska lacka ska synas igenom och så ska det bli mörkt ut mot kanterna och ljust inne mitten. Som att det "fade:ar" Fungerar det att betsa då först ett varv på hela, torka, sen ett till där jag inte kör i mitten, torka och så ett till osv osv?

Finns det några andra sätt? Träet ifråga är al så det är rätt ljust från början och längst ut i kanterna ska det vara nästintill svart.

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Avstängd

Måste bara fråga vad det ska vara till.

Låter lite svårt att få riktigt snygg tyvärr. =/ Hör med ett snickeri.

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.

Permalänk
Avstängd

jo men vill inte lägga ut tusenlappar på det så jag ska göra det själv istället har jag tänkt, och så vill jag få den där personliga "touchen" på det

Vad det är till får ni se när det blir klart.

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

hehe, du skulle ha haft bets på sprayflaska

Visa signatur

[ AMD Athlon 64 3000+ ] [ 2x512 DDR 400mhz ] [ Radeon 9600 XT 128mb DDR ] [ Maxtor 160gb 8mb cache ]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlotH
hehe, du skulle ha haft bets på sprayflaska

jo, borde gå och fixa något liknande tänkte jag. men frågan är vad det ska användas då.

Någon som har någon sida där man kan få svar om sånt här?

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk

bets är väldigt tunnt och går att köra i airbrushen, om du är ute efter den effekten så är det fullt möjligt.

möjligen ifall den inte vore lösnog att du löste den i thinner (inte lacknafta) och på så sätt kör försiktigt flera lager.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Avstängd

ok, ska ringa lite imorrn om jag minns och orkar.

om någon vet, brukar billackeringar ha cellulosa-lacker?

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal