Permalänk

Val av komponenter till videoredigering

-

Permalänk
Medlem

Hur skall du redigera det? Vilken mjukvara?

Hur ser dina diskar ut idag?

Visa signatur

2x2Ghz PowerMac G5, 8GB Ram, 500 GB HD. Apple X-RAID 1,75 TB HP XW5000 P4 3.0 4GB Ram, 200 GB HD, PowerBook G4 17" 1,33 Ghz 2 GB Ram 80 GB HD, HP NW8000 PM 1.7 2 GB Ram 80 GB HD. HP IPAQ H5550 128MB BT POCKET PC 2003 Apple iPod 40GB Sony Ericsson Z600 Silver Night Apple iSight Webcam SONY Cybershot DSC-F828 Canon XM-2 videokamera mm

Permalänk
Medlem

han får pinnacle studio 9 med det redigeringskortet

annars ser det bra ut, jag är själv på väg att köpa dom sakerna.

vilket märke på hdd som du ska ha spelar ingen direkt roll... om du vill ha en tyst hdd så ska du köpa en samsung spinpoint. men rent prestationsmässigt så spelar det mindre roll... om du har möjligthet så skulle jag dock satsa på en SATA hdd, men en IDe duger bra den oxå. 80GB är dock ett minimum om man ska redigera.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

han får pinnacle studio 9 med det redigeringskortet

annars ser det bra ut, jag är själv på väg att köpa dom sakerna.

vilket märke på hdd som du ska ha spelar ingen direkt roll... om du vill ha en tyst hdd så ska du köpa en samsung spinpoint. men rent prestationsmässigt så spelar det mindre roll... om du har möjligthet så skulle jag dock satsa på en SATA hdd, men en IDe duger bra den oxå. 80GB är dock ett minimum om man ska redigera.

80Gb är alltså ENBART till redigeringen, du behöver en extra hdd till dina program och sånt, ha gärna ditt filmade material och redigerings programmet på olika hdd´s så går det fortare att jobba

Edit: hoppsan, två inlägg :S

Visa signatur