Permalänk
Medlem

Det är så att man alltid gillar det man har, att man köper mx500 i ställe för mx700 bara för att den väger lite mer e ju fjantigt , i fall priset skulle gå ner i sådär mycke att de flesta skulle haft råd med den skulle den plötsligt inte väga lika mycke och lika snabb som mx500 som den nästan redan är.

Permalänk

har haft mx300, mx500 och har nu mx310 ... den gillar jag klart bäst... moddade för övrigt 300an och 500an för jag tyckte dom vägde för mycket

Permalänk
Medlem

Att MX900 skulle lagga skulle inte förvåna mig ett dugg. Iom att den använder Bluetooth som inte är lika utvecklad som Logitechs egna RF teknik och att maximal teoretisk hastighet är runt 2 mbit. Tippar att det krävs stor bandbredd för att hänga med. Sedan så är den även sisådär med räckvidden enligt många tester. Jag har inte testat den själv så jag kan inte uttala mig om den, men detta är mina teorier. Min mx700 funkar däremot perfa. Tung gör den bara stabil, och hur den glider beror nästan 90% på underlaget. Teflonspray på padsen och En fUnc så är den en fröm.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Hedersmedlem

Läs min recension på Logitech diNovo, jag trivdes inte alls med MX900, den fungerade väldigt dåligt i spel.

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem

mx 500 ska du ha, inget trådlöst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av husse89
Det är så att man alltid gillar det man har, att man köper mx500 i ställe för mx700 bara för att den väger lite mer e ju fjantigt , i fall priset skulle gå ner i sådär mycke att de flesta skulle haft råd med den skulle den plötsligt inte väga lika mycke och lika snabb som mx500 som den nästan redan är.

Tror du att det är pengrna det handlar om... HAHA jomen du... vad kan det skilja 2- 300 man tar ju den man vill ha inte vilken plånboken vill ha.

Permalänk

Jag "var" inte särskilt stark när jag spelade CS första gånge med MX700 men man vänjer sig. Den äger allt just nu, enda som är lika bra, bättre i vissa ögon är föregångaren mx500. Enda jobbiga med den är sladden.

Enda minuset med mx700 är att batterien slits fort

Visa signatur

Mobo: Gigabyte GA-EX58-UD5, X58 CPU: Intel Core i7 920 Quad Processor Mem: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3, 6GB GPU: 2x Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB PhysX Windforce3 SLI Lagring: OCZ Vertex2 60gb&120gb (1TB Storage WD) @ Corsair 800D

Permalänk

vad ar det for fel po dagens standard musar do? funkar ju fint fint annu

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

batterierna slits fort på mx700? mja har en typ rätt gammal mus nu och kör med standard batterierna som kom med. och dom räcker 2dygn med halv använding utan att laddas, skulle gissa på 10timmar i sträck

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av camh
mx700 väger ju ett ton.

hehe du köpte du typ logitechs skylt fönster mus då lr:P
hehe fast det är jue inte mening att man ska lyfta musen lr har jag fel

Visa signatur

§1. Aldrig jag som börjar att har fel eller gjort något fel. §2 Skulle det mot förmodan vara så se §1

Permalänk
Medlem

Hmm. Jag köpte MX700:an, och fråga mig inte varför, men den laggade anus i spel som t.ex. q3. Missförstå mig inte, den hängde med, men den var alltid sådär en halv sekund efter, när man rörde på den. Något så grymmt irriterande. Men men, sånt är livet
Sen köpte jag MX500:an, och har haft den ända sedan dess... Skön mus =D
Känns dock som om jag får lite ont i handleden efter den ibland...

Visa signatur

Orka? :P

Permalänk
Medlem

Jag har en Mx500 och en Mx900 här hemma. Ska du spela ska du helt klart ha en Mx500. Jag tycker 900an är för tung och hänger inte med tillräckligt bra.
Mx500 är den bästa mus jag haft iaf.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Att MX900 skulle lagga skulle inte förvåna mig ett dugg. Iom att den använder Bluetooth som inte är lika utvecklad som Logitechs egna RF teknik och att maximal teoretisk hastighet är runt 2 mbit. Tippar att det krävs stor bandbredd för att hänga med. Sedan så är den även sisådär med räckvidden enligt många tester. Jag har inte testat den själv så jag kan inte uttala mig om den, men detta är mina teorier. Min mx700 funkar däremot perfa. Tung gör den bara stabil, och hur den glider beror nästan 90% på underlaget. Teflonspray på padsen och En fUnc så är den en fröm.

Det där med räckvidden har jag inte haft några problem med alls. Min MX900 räcker betydligt bättre än polares MX700 iaf.

Visa signatur

Thermaltake V1000A, Abit BE7-RAID, Intel P4 2.4GHz 533MHz, 1GB PC2700, 120GB Maxtor, 80GB Seagate, 300GB Maxtor OneTouch, Creative ATI Radeon 9600, Sony DVD-läsare, Pioneer DVR-105 DVD-brännare, Enermax 431W nätagg, LG Studioworks 221U 21"-skärm, Logitech MX1000 och Logitech Ultra-X Flat

Permalänk
Medlem

Grabbar, grabbar ni kanske iallafall boorde testa de nyaste drivrutinerna för mx900 innan ni avfärdar den som dålig spelmus. Många säger nämligen att visst laggar den med de "kassa" drivrutiner som följer med, men sedan flyter den felfritt med nya drivrutiner... så lael på er som bytt mus för den inte "funkar" med spel ^^

Och btw, bluetooth har varit under utveckling i 10 år.. vet inte hur länge Logitechs trådlösa teknik varit under utveckling men jag tvivlar starkt att den utvecklats under 10 år .. Bi99uy, var har du läst det?

Och vad är det för problem om bluetooth klarar en hög bandbredd.. du lär ju inte behöva stor bandbredd för att "hänga med" musen, eftersom den faktiskt inte skickar mer information än en vanlig mus?

Vilka tester säger att räckvidden är dålig.. de tester jag läst säger att den är upp till 4 ggr längre än räckvidden för mx700, dessutom klarar den "störningar" bättre än mx700...

Länk till 1.05 drivern: http://drivers.softpedia.com/public/download/7/7-156.shtml
För Windows XP

Visa signatur

JAG ÄGER JONASY

Permalänk
Medlem

Självklart kör man inte på org-drivern. Jag har testat 1.3, 1.4 och 1.5. Den laggar lika illa på samtliga.

..såvida inte den engelska är bättre än den svenska.

Visa signatur

Thermaltake V1000A, Abit BE7-RAID, Intel P4 2.4GHz 533MHz, 1GB PC2700, 120GB Maxtor, 80GB Seagate, 300GB Maxtor OneTouch, Creative ATI Radeon 9600, Sony DVD-läsare, Pioneer DVR-105 DVD-brännare, Enermax 431W nätagg, LG Studioworks 221U 21"-skärm, Logitech MX1000 och Logitech Ultra-X Flat

Permalänk
Medlem

Tror de inte tänkte på dagens ungdom när de tog fram MX700. De är ju på tok för klena för att orka med den enorma tyngden i sidled

/en med MX700

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk
Medlem

Mx510 juh..

Visa signatur

THOR Lorride / Intel i7 3770K / GeForce GTX 680 / Corsair 16GB DDR3 1600MHz /
THOR Display IPS LED by Fujitsu / 23"

Permalänk
Medlem

precis MX510, bättre än 500 och billigare

Visa signatur

Asus P5KPL, 8800gt 512mb, E4500 2.2ghz, 4gb ram

Permalänk
Medlem

jag kollar på mx510 tänkte nog köpa en sån... hämtar i butik för 441:- eller mx500 för 399:- enda skillnaden verkar vara 4.7 till 5.6

edit köpte mig en mx510 och är svinnöjd med den... rekommenderas starkt. Men har du redan mx500 skulle jag inte byta det skiljer inte så mkt.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Oj då, jag som funderade på en MX 900.
Då får det nog bli 510 eller 700 då, men jag har svårt att bestämma mig. Skulle ju vara skönt att slippa sladd. Jag har ju inte testat 700 så jag vet ju inte om jag skulle tycka den känns tung, men jag borde vänja mig ganska snabbt.
Kan det vara problem med 700 på LAN-partyn, om någon annan med 700 sitter nära?

Permalänk

jag kör mx900 och jag är ingen spelgalning, men har spelat en del CS och just när det BFV som gäller

Och jag märker inte av nått av det som ni kallar att musen hackar? inget synligt iallafall. Har spelat CS så pass länge så jag borde se om det var väldigt synligt, men det är inget jag har märkt så. Dock så har jag problem med att träffa ibland, (även bättre clan spelare som är polare har tyckte det känns konstigt på min dator) men om detta beror på musen eller FPS problem det vet jag inte.

Permalänk
Medlem

nah borde inte vara något större problem. du kan byta kanal så flera fungerar samtidigt.. men är det +20st nära dig kan det iof bli lite problem(men borde inte hända så ofta)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ormatron
Så länge den har sladd blir du inte besviken.

Kan inget annat att instämma. Du slipper ju all ev. informations-förlust vid den trådlösa överförningen när du har sladd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanchez
Grabbar, grabbar ni kanske iallafall boorde testa de nyaste drivrutinerna för mx900 innan ni avfärdar den som dålig spelmus. Många säger nämligen att visst laggar den med de "kassa" drivrutiner som följer med, men sedan flyter den felfritt med nya drivrutiner... så lael på er som bytt mus för den inte "funkar" med spel ^^

Och btw, bluetooth har varit under utveckling i 10 år.. vet inte hur länge Logitechs trådlösa teknik varit under utveckling men jag tvivlar starkt att den utvecklats under 10 år .. Bi99uy, var har du läst det?

Och vad är det för problem om bluetooth klarar en hög bandbredd.. du lär ju inte behöva stor bandbredd för att "hänga med" musen, eftersom den faktiskt inte skickar mer information än en vanlig mus?

Vilka tester säger att räckvidden är dålig.. de tester jag läst säger att den är upp till 4 ggr längre än räckvidden för mx700, dessutom klarar den "störningar" bättre än mx700...

Länk till 1.05 drivern: http://drivers.softpedia.com/public/download/7/7-156.shtml
För Windows XP

Det är ju skitsamma om Bt har vart i utveckling i 10 år. Dess främsta syfte har ju vart att kommunicera mellan små eneheter ala Mobiler, pda osv. Tror knappast att det tänkte på en Spelmus när det utvecklade Bt, till skillnad från logitech.

Jag har inga direkt siffror på hur det ser ut, men jag kan bara föreställa mig att om musen har en jävla hög DPI så måste ju den kunna skicka lika mycket som de läser av. Jag menar, skickar jag en fil till min mobil ligger den på 1-3 kb, och det bör ju knappast räcka till. Dock är det säkert fel på min mobil eller något, men så ser det ut för mig.
Personliga erfarenheter numera säger att sådant är fallet. Den gillar inte när det är mycket i luften. Mitt wlan stör tex ut musen mera än vad som är fallet med min Mx700, trots att det ligger snarlika i frekvensbandet.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

ja infon måste väll vara densamma som skickas om det så är IR (Mx700) eller BT (Mx900). Och då en snabbare bandbredd bara vara bättre väll?. Och BT har betydligt "bättre" räckvidd. Polarnas mx700 räcker ju att tangentbords sladden ligger emellen musen o laddaren, för att den ska störas, men min Mx900 kan jag näst intill ha var jag vill.

EDIT: Testade precis räckvidden, och jag kunde gå ut i hallen utan problem. ca 5 Meter sen svänga in på dass som ligger vägg i vägg, så fågelväg genom betongväggen 4 meter, men vägen man går kanske 6 - 7 m och det var inte förräns jag var där inne som pekaren började hacka ordentligt. Men varför e man så långt från skärmen? man ser ju inte pekaren direkt

Det var bara rörelsen som hackade, knappar o så verkade fungera utan problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palleballe
ja infon måste väll vara densamma som skickas om det så är IR (Mx700) eller BT (Mx900). Och då en snabbare bandbredd bara vara bättre väll?. Och BT har betydligt "bättre" räckvidd. Polarnas mx700 räcker ju att tangentbords sladden ligger emellen musen o laddaren, för att den ska störas, men min Mx900 kan jag näst intill ha var jag vill.

Min mx700 kan jag ha ungefär var jag vill i cirka 2 meters omkrets (tror jag, inte mindre iaf), bara det inte är för mycket som skilljer i höjdled. Testade att använda den under datorbordet (har sändaren på datorbordet) och det var ingen skillnad.

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB

Permalänk

En teori som jag har med att vissa har problem med att det hackar. Kan det inte vara så att man kanske har nått som stör för mycket. Som i det läget inte har tänkt på. Kanske störs att vara för nära skärmen, nått annat som ger av lite magnetfält eller nått.

Som jag sa polarens Mx700 störs av tangentbordsladden, medan Intel_Power kan ha den under bordet utan problem. Där lär inte vara mycket magnetism i en tangentbordssladd men...

Jaja bara en teori.

Permalänk
Medlem

bara min mx700 sändare har någorlunda fri sikt och samma höjd är det inge problem med hastigheten/hackar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palleballe
ja infon måste väll vara densamma som skickas om det så är IR (Mx700) eller BT (Mx900). Och då en snabbare bandbredd bara vara bättre väll?. Och BT har betydligt "bättre" räckvidd. Polarnas mx700 räcker ju att tangentbords sladden ligger emellen musen o laddaren, för att den ska störas, men min Mx900 kan jag näst intill ha var jag vill.

EDIT: Testade precis räckvidden, och jag kunde gå ut i hallen utan problem. ca 5 Meter sen svänga in på dass som ligger vägg i vägg, så fågelväg genom betongväggen 4 meter, men vägen man går kanske 6 - 7 m och det var inte förräns jag var där inne som pekaren började hacka ordentligt. Men varför e man så långt från skärmen? man ser ju inte pekaren direkt

Det var bara rörelsen som hackade, knappar o så verkade fungera utan problem.

För första så har ju inte Mx700 IR, det var gamla tider det och de vart ju inte direkt något att hurra över. Jo givetvis, bandbredden är ju större över BT än vad den är med RF, men som sagt, jag tvivlar på att det ens var menad för snabba musrörelser. Räckvidden för mig är bättre med min 700 än vad den är med 900:an, i mitt rum iallafall och FÖR MIG så hackar det otroligt, RTS funkar den ju fint till men snackar vi FPS så klagar han hysteriskt. Och det kan jag konstantera. Kan dock vara att jag har Bt på flera enheter samtidigt som trådlös bildöverföring, wifi och mikro då som då igång. Så det är trångt i luftrummet hos mig.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum