Permalänk
Medlem

Nokia MP5121 och Adamo - erfarenheter?

Hej!
Finns det någon som har praktisk erfarenhet av att använda Nokias gamla MP5121 modem till Adamos tjänst?

Adamo har nyligen ändrat till "Fungerar dåligt" i deras lista över modem som funkar. När jag har kontaktat Adamo så får jag ett luddigt svar om att vissa har upplevt problem med detta modem, men inte så mycket om hur vanligt det är eller vad som fungerar dåligt.

Får Adamo om en vecka och har tänkt använda mitt gamla modem, men det kan vara bra att veta om man bör se sig om efter ett nytt...

Permalänk

Jag kör på ett gammalt Nokia med Telia 8000 och det fungerar bra. Farten blir dock lite lidande vad det verkar.

Ligger på 4,6 MBit/s med Nokia modemet och 5,1 MBit/s med ett Alcatel som jag lånade av en kompis några dagar.

(Medeltal av 10 mätningar under tre dagar vid olika tidpunkter med TP Test mot Telia Stockholm)

Så, visst fungerar det hyggligt, men bättre fart kan du kanske få med ett annat. Jag tänker inte betala för att nå en marginell ökning som man ändå nästan aldrig kan utnyttja...

/Anders

Visa signatur

**************************
Om det fungerar för bra, installera om det...

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid testa att uppgradera ditt Nokiamodem till ett ZyXEL Prestige 642 R med hjälp av denna guiden:
http://woopheer.mine.nu/~lunde/other/docs/nokia/html/

Visa signatur

Jag är inte vegetarian för att jag älskar djur, jag är vegetarian för att jag hatar växter.