Permalänk
Medlem

Skärm flimmrar

Min skärm flimmrar. Jag har sänkt upplösningen. Då minskar det men det fortsätter ändån. jag har det på 75 heartz.

Permalänk
Medlem

Ok, vad bra att vi fick reda på det då?!?!?! Dessutom så var det bra att du skrev ut vilken hårdvara du använder!

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W

Permalänk

Har du ingen sån där knapp på skärmen som gör att hela bilden skakar till och en del av flimmret brukar kunna försvinna?

Visa signatur

[2500+ barton - Aopen AK79D-400VN - Radeon 9200se - 512mb DDR - Maxtor 80gb - Compucase 6A21]
[Laptopen IBM R40] [Mobil Samsung D600 och SE T630][email: particle@gavle.to] [ICQ: 67844045]
[SWECLOCKERS.COM - datornördarnas egen himmel]

Permalänk
Medlem

Även kallat avmagnetisering "degauss" på skärmen. 75 hz är för övrigt flimmerfrekvens så...

Permalänk
Medlem

allt under 100hz är flimmer för mig 85hz är uthärdligt dock ^^

Det vi vill att du skall göra, höj uppdateringsfrekvensen

Permalänk
Medlem

Pröva höja Hz till iaf 85 och se om det slutar, funkar inte det eller degauss så kan det kanske vara så att skärmen börjar sjunga på sista versen...

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk

Höj dock inte mer än vad den klarar av.. det brukar dom inte må bra av..

Ha i "visa inte sådana värden som inte skärmen klarar" eller vad det nu står.. sen ta det högsta.
Det går att ha högre på lägre upplösningar..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Terroristen
Höj dock inte mer än vad den klarar av.. det brukar dom inte må bra av..

Ha i "visa inte sådana värden som inte skärmen klarar" eller vad det nu står.. sen ta det högsta.
Det går att ha högre på lägre upplösningar..

Den har varit länge på mycket högre upplösningar. Det började när jag tog ner den i en källare brevid ena annan skärm. Kan det vara därför??

Permalänk
Medlem

Kan ju vara att det blir nån magnetisk störning från den andra skärmen eller kanske från en högtalare eller nåt.

Danne

Permalänk
Medlem

HAHAHA, nej fan, men iaf så la min 4åriga PBskärm av nyligen, hade dragit ihopsej lite då & då, sen vart det värre, sen jätte dåligt, sen smack!!, svartskärm, säkring i skärmen gick troligen, stog & tickade...