Permalänk
Medlem

Opera

Nån som vet vad man ska göra om det stänger av sig helt plötsligt.. kommer ett felmeddelande. "..kommer stängas av..."
Opera alltså.. lite störigt är det ju. Har testat olika versioner osv, blir samma sak.

Visa signatur

sam

Permalänk
Medlem

Helt plötsligt? Du kan inte urskilja några samband om när det händer alls?

Felmeddelandet "..kommer stängas av...", är det en Opera- eller Windows-dialogruta?

Installerade du över en gammal version?

Vilka versioner har du testat?

Permalänk
Medlem

Det är en windows ruta mer såhär: "Opera har genererat ett fel och kommer att stängas av" Har nu:
Version 7.50
Bygge 3778
Plattform Win32
System Windows 2000
Java Sun Java Runtime Environment version 1.4

Har testat ett par tidigare.

Visa signatur

sam

Permalänk
Medlem

Installerade du över en gammal version?

Försök att hitta ett möjligt samband mellan crasherna. Kanske har du börjat använda tidsinställd IMAP/POP-check, besökt en sida med Java eller Javascript?

Har Opera alltid betett sig så?

Permalänk
Medlem

ja, jag installerade över gammal. Men det har varit så sen jag installerade för första gången.
HAr försökt hitta samband, men inte funnit något. Känns som det kan komma precis när som helst. Sidor med Java verkar funka. Ska kolla om jag hittar det me IMAP/POP

Visa signatur

sam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sam
Ska kolla om jag hittar det me IMAP/POP

Det jag menar är att du bara ska försäkra dig om att det inte händer varje gång Opera kollar din e-post. Tryck bara på "Check/Send" (om du använder e-post i Opera).

Permalänk
Medlem

"Kunde inte registrera egna Javametoder. Antingen har du en gammal version av filen opera.jar , eller så finns den inte i Operas sökväg för klasser (classpath). Javaminipreogram komemr inte att fungera "

fick jag nu

Visa signatur

sam

Permalänk
Medlem

Pröva om felet kvarstår när du avaktiverar Java (F12). Om inte, och det visar sig att det är Java som är problemet, överväg att ta bort Java-pluginen till Opera.

Hjälper ingenting rekommenderar jag starkt att använda crash-rapporterings-programmet Inspector IIXII och skicka in en bug-rapport.

Permalänk
Medlem

ok, tack ska du ha

Visa signatur

sam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sam
Det är en windows ruta mer såhär: "Opera har genererat ett fel och kommer att stängas av" Har nu:
Version 7.50
Bygge 3778
Plattform Win32
System Windows 2000
Java Sun Java Runtime Environment version 1.4

Har testat ett par tidigare.

Ta ner den senaste updaten och prova:
Version 7.51
Build 3798
Platform Win32
System Windows XP

Java Sun Java Runtime Environment version 1.4
VoiceXML Plugin not available

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Att ha opera är helt onödigt. Inte för att jag ogillar uppstickare, men Internet explorer är ju integrerat i windows. Därför är det onödigt att ha en extra webbläsare.

Svinigt men sant, det är så microsoft lanserar sina produkter. Genom att integrera dem i windows.

Off topic har jag läst att de har hittat på ett motangrepp mot google också: Integrera en sökmotor i longhorn.

Jag som tyckte net meeting var irriterande;/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Opera är ju inte precis som IE .. finns ju anledning varför man inte kör med IE.. och det är många

Visa signatur

sam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4abx
Att ha opera är helt onödigt. Inte för att jag ogillar uppstickare, men Internet explorer är ju integrerat i windows. Därför är det onödigt att ha en extra webbläsare.

Svinigt men sant, det är så microsoft lanserar sina produkter. Genom att integrera dem i windows.

Off topic har jag läst att de har hittat på ett motangrepp mot google också: Integrera en sökmotor i longhorn.

Jag som tyckte net meeting var irriterande;/

Var nog bland det dummaste jag hört. Onödigt? Är det onödigt att ha ett redigerings/rit program bara för paint är integrerat eller mediaspelare?? Listan kan göras hur lång som helst. Att ens jämföra IE med Opera är en mindre skandal redan.
Välkommen till verkligheten!

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Tack tjarven, jag slant på tangentbordet i frustration

Permalänk
Medlem

hehe, kör 7.51 nu iaf, får se vad som händer

Visa signatur

sam

Permalänk
Medlem

Det kraschar för mig när jag startar spel, antar att det har nånting med fullscreen DirectX eller nåt att göra. Men det kvittar för det e ju bara att stänga av Opera innan man startar ett spel så slipper man det problemet... Men det problemet verkar vara unikt för just min dator har inte hört om nån annan som har samma problem.

Visa signatur

“Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop thinking about new ways to harm our country and our people, and neither do we.” - President Bush - August 5, 2004

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4abx
Att ha opera är helt onödigt. Inte för att jag ogillar uppstickare, men Internet explorer är ju integrerat i windows. Därför är det onödigt att ha en extra webbläsare.

Svinigt men sant, det är så microsoft lanserar sina produkter. Genom att integrera dem i windows.

Off topic har jag läst att de har hittat på ett motangrepp mot google också: Integrera en sökmotor i longhorn.

Jag som tyckte net meeting var irriterande;/

detta bevisar hur mycket du vet. suck...

Visa signatur

"Obay your leader"