Den ultimata webläsaren!

Permalänk
Medlem

Den ultimata webläsaren!

Hej o hå
Jag söker efter en webläsare som är snabb, enkel och stilren. Den ska kunna läsa den mesta html/javascript/osvosv -kod.

En sak som jag söker är en webläsare som har inbyggd mailklient.

Om man kan lägga till andra godsaker är det ett stort +

Permalänk
Medlem

Och du kör vilket OS?

(Finns även en aktuell tråd om webbläsare här: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=29243...)

Permalänk
Medlem

Jag kör Windows..... XP..
IE har jag provat

Permalänk
Medlem

Tråden ligger i "Microsofts operativsystem", så jag gissar på Windows..

Edit: Aldrig först

Permalänk
Medlem

Opera är ditt val isf. 3,5mb stor utan Java
www.opera.com
Edit* Mozilla är bra också men tycker inte den går upp mot Opera men dock är mozilla gratis vilket inte Opera är ifall du inte tål en reklambanner.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Kan man ta emot mail i operan?

Permalänk
Medlem

Re: Den ultimata webläsaren!

Ojdå, Microsoft operativsystem var det visst

Den ska kunna läsa den mesta html/javascript/osvosv -kod.
Här är du inte så specifik, men alla populära webbläsare klarar sig nog igenom denna första rond

En sak som jag söker är en webläsare som har inbyggd mailklient.
Opera och Mozilla är dom enda jag vet som uppfyller det kravet.

Om man kan lägga till andra godsaker är det ett stort +
Bara Mozilla som återstår efter sista ronden eftersom den har stöd för sk. "extensions". Många av dessa är dock buggiga/föråldrade eller tillför funktioner som redan finns integrerade i Opera (ex. "keyconfig" som tillåter dig att ändra tangentbords-genvägarna och "paste-and-go").

Mitt val är hade varit Opera, dessutom har Mozilla sett sina bästa dagar och är på väg att gå ner på sparlåga i utvecklingen.

Edit: skriver för långsamt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H@sse
Kan man ta emot mail i operan?

Ja den har en mycket bra mail klient men det skulle du sett ifall du besökt hemsidan.
EDIT* http://www.opera.com/products/user/index.dml?platform=windows
http://www.opera.com/features/?session=

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Jag har inte testat opera, men själv tycker jag att Mozilla FireFox är super!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Madoor
Jag har inte testat opera, men själv tycker jag att Mozilla FireFox är super!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av H@sse
En sak som jag söker är en webläsare som har inbyggd mailklient.

Permalänk
Medlem

Men då är det ju bara att ladda ner thunderbird så funkar det.

Permalänk
Medlem

Jag trodde Thunderbird var extern, dvs. motsatsen till inbyggd.

Permalänk
Medlem

men lite flexibel får man väl vara nu när firefox är så bra

Permalänk
Medlem

Men sluta bråka och låt killen ta ner mozilla istöllet för firefox då eftersom mailprogrammet ligger inbyggt där.

Visa signatur

"Obay your leader"

Permalänk

opera 7.5, bästa webbläsaren + superb emailklient.
sök sen på google hur man tar bort bannern

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superjoppe
opera 7.5, bästa webbläsaren + superb emailklient.
sök sen på google hur man tar bort bannern

Inte för att jag inte litar på en användare som heter "superjoppe"
men en liten förklaring varför den är så bra skulle kunna sitta på sin
platts.

Personligen kör jag firefox+thunderbird. Detta funkar kanon. Men eftersom
trådskaparen vill ha browser+mailklient i ett så föreslår jag mozilla. Varför?
Jo, en mycket flexibel, gratis mailklient men bra möjlighet att lägga till funktioner.
Mailkilenten har jag bara använt sporadiskt men även den var jag possetiv till. Bra
funktioner och möjligheter att impotera mail etc ifrån outlook samt en bra fungerade
spamskydd.

-lycka till

Visa signatur

"Obay your leader"

Permalänk
Medlem

okej tack alla
Kör nu med Opera 7.5 och jag tycker det funkar bra med alla fina funktioner och sådant. Men jag kan även testa Mozilla om jag har lust sen nån gång.

minisu: Vad jag menade med kod-grejset, var om webläsarna stöjder mkt advancerad programmering typ all java/asp/php o allt vad det nu heter. För ett par år sedan så var vissa läsare dåliga på att läsa/skriva sånt.

Permalänk
Medlem

Jag skulle ta firefox och mailklienten.. vanliga mozillla är slött jag har för mig.

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar Mozilla.
Mozilla är inte slöare än FireFox vad jag har märkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H@sse
okej tack alla
Kör nu med Opera 7.5 och jag tycker det funkar bra med alla fina funktioner och sådant. Men jag kan även testa Mozilla om jag har lust sen nån gång.

minisu: Vad jag menade med kod-grejset, var om webläsarna stöjder mkt advancerad programmering typ all java/asp/php o allt vad det nu heter. För ett par år sedan så var vissa läsare dåliga på att läsa/skriva sånt.

Trevligt!

Det jag menade var att jag inte gärna kunde gallra bort någon webbläsare eftersom du inte var så specifik på vilken standard/språk du absolut ville ha stöd för. Jag antog då att du menade rent generellt eftersom det stämmer att det här var ett problem förut. Men idag finns det inga avgörande skillnader och webbläsarna ligger långt framför webbsidorna i utvecklingen.