Permalänk
Melding Plague

Asetek mot Nventiv

<font style="font-size: 10pt"><b>Asetek mot Nventiv</b></font> <small class="small">onsdag 9 juni av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a></small><br>
Kompressortillverkaren Nventiv gick i konkurs för fem dagar sedan. En mycket tråkig nyhet. Asetek har via ett officiellt dokument skrivit att de inte tänker bedriva en monopolverksamhet bara för att de är ensamma på kompressormarknaden igen. Det är dock skillnad på fagert tal och handlingar, så vi får se hur det hela utvecklar sig.<br /><br /><a href="http://www.xtremeresources.com/modules.php?op=modload&name=Re..." target="_blank" >Xtremeresources</a> har skrivit en kort jämförelse mellan kompressorkylningarnas värstingar: <a href="http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_040603_vapochil...">Asetek VapoChill LightSpeed</a> och Nventiv Mach II GT. De använder sig av flera typer av temperaturmätare för att mäta temperatur vid olika belastning i värme-watt, mer än de interna temperatursensorerna det vill säga. Artikeln inriktar sig på prestanda och de jämförs grundligt när det kommer till detta.<br /><br />Läs artikeln hos <a href="http://www.xtremeresources.com/modules.php?op=modload&name=Re..." target="_blank" >Xtremeresources</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Tack till x1st för tipset!

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Hedersmedlem

Det är väll trevligt att se att dom inte tänker höja priserna till nya höjder men jag vet ändå inte hur det kommer att utvecklas...bara för att dom säger att dom inte kommer utnyttja monopolet så tror jag inte att dom inte kómmer att göra det indirekt, bla kanske man inte längre känner sig stressad att förbättra och göra bättre paket hela tiden.

Jag skulle vilja se att företag som går ut och säger att man kommer göra allt för att utnyttja monopolet med denna sits, uttalandet var väll inte så oväntat.

Permalänk
Medlem

nä man kanske inte helt skall tro på dem och de kommer säkert inte komma nya värsting kylningar allt för ofta!

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Tack till x1st för tipset!

Hmm, var det inte x1zt som tipsade?
Jag skickade då in tips fast vi var väl många

Permalänk
Medlem

Var finns det officiella brevet då?

Permalänk

frågan är fortfarande vilken som är bäst.
är det gt? kallare på normala nivåer.

själv skulle jag vilja se gt med r507

Visa signatur

[Lian-Li PC60][asus delux v2][Intel i7 920][Corsair 12gb][2* XFX 4870][ocz 60 gb ssd]

Permalänk
Medlem

kan någon tyda det enkelt för mig bara massor med diagram och grejs

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Avstängd

Mach II GT är kallare än Vapochill med belastningar under 200W.
Över 200W så klarar inte Mach II GT längre och overloadas snabbt=jävligt hett.
Men Vapochill klarar högre belastning... ända till 242W.