Permalänk
Medlem

Pris på Bärbar e den värd pengarna?

Jag har blivit erbjuden att köpa en bärbar av min menthor på gymansiet och undrar om den e värd priset?

Fujitsu siemens AMD K6-2 550 med
12,1" tftskärm, 64mb minne, cd-spelare, trådlöst
nätverk, modem och vanligt nätverkskort. Väldigt
lite använd. Däremot så är batteritiden inget
bra.... en halvtimma-timma ungefär

För 2000kr!

Det jag undra var om det är värt att köpa till 256ram till för 64 kommr man ju inte långt på!

det jag hade tänkt använda den till internet via WLAN
och kanske nått äldre spel typ Diablo 2(lod)

Så jag undrar e den värd pengarna och kommer jag klara mig på den! hade bara tänk ha den ett par månader för att kolla mit behov av en bärrbar trivs jag så kommer jag nog köpa en bättre!

Tacksam för snabba svar måste meddela honom i morn om köpet!

Visa signatur

MBP 13.3 Late 2010 - OSX LION
Nybliven mac fan boy.

Permalänk
Medlem

Vad kostar extra minne till den då?
Jag har för mig att dessa inte brukar vara så billiga.

Kanske är bättre att kolla på en lite nyare direkt?

Permalänk
Medlem

Vad är det för upplösning på skärmen?
Har kollat på en del billigare/äldre just för att kunna surfa trådlöst från trädgården i sommar men desvärre har de inte klarat en upplösning över 640*480 vilket känns för lite för att surfa på...

Danne

Permalänk
Medlem

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=256SODIMM
runt 550 kronor i så farligt för 256!
som sagt tänkte bara ha den att surfa och gamea lite med! vill se om jag är i så stor behov av en bärbar!
för jag tyckte inte att 2000kr var så farligt
någon som har ett förslag på nån anna bärbar runt 10 000 som det går att spela lite inte för avancerade spel på!?

Visa signatur

MBP 13.3 Late 2010 - OSX LION
Nybliven mac fan boy.

Permalänk
Medlem

Passa på och köp den. Om du inte blir nöjd kan du ju nästan kränga den för de dubbla på blocket

Visa signatur

Internet är som ett stort bibliotek, men med en full bibliotekarie.

Permalänk
Medlem

e den värd 2000 kr då?
och vad tror ni kommer det att gå att spela några enklare spel!

Visa signatur

MBP 13.3 Late 2010 - OSX LION
Nybliven mac fan boy.

Permalänk
Medlem

Brukar inte bärbara vara kinkiga med minne?

Permalänk
Medlem

Minnet är lite väl lite, men jag kör Diablo 2 på min p3 450 utan problem. Har 320mb i ram och GF2mx

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MBP 13.3 Late 2010 - OSX LION
Nybliven mac fan boy.

Permalänk

svar: ja, den är typ 3-4 gånger värre än MIN Stationära!!! hehe

Visa signatur

i5

Permalänk

Kan ni handla med Exklusive är den prisvärd

Visa signatur

---------------------------

Permalänk
Medlem

Men e det inte lite klen CPU. + vad menar du med EXLUSIVE menar du utan moms då eller?

Visa signatur

MBP 13.3 Late 2010 - OSX LION
Nybliven mac fan boy.

Permalänk
Medlem

nupp för det är pentium M polarns farsa har en sådan i jobbet o den e ruskitg snabb för å va 1.4ghz tar min xp2400+ lätt

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

men vilken tycker ni att jag ska ta?
Den första conf för att den e billig och det går att lira lite på den och surfa, för jag vill ju inte köpa en skit fet dator och sen behöver jag den inte! för jag tänkte bara använda den hårt över sommaren sen tänkte ja köpa en stationär när nya AMD socketen standarden går att få tag i!

SNälla hjälp mig jag har beslutsångest!
(stavfel)

Visa signatur

MBP 13.3 Late 2010 - OSX LION
Nybliven mac fan boy.

Permalänk
Medlem

beror på om du har behov av att ha en snabb bärbar eller en hyffsad, själv har man en 600mhz p3 448ram ati 8mb och den går att lira wc3 på osv.. den duger för mig i alla fall

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MiTrA
http://www.dustin.se/default.asp?ORIGIN=shopping/ProductDetai...

är den här datorn prisvärd!

utan moms jag med moms = Pris 13 743,75 SEK(inkl moms)

Visa signatur

Intel Core Duo 2 E6850 3.0 - MSI 8800Ultra - 4x1GB Corsair Dominator XMS PC 8500 - Samsung 2x160GB - Tagan 520Watt - Samsung T220 - Antec Performance One P182A

Permalänk
Medlem

jag tänker köpa den första CONFEN så länge i alla fall sen säljer jag den om jag inte behöver den!
men nu tänkte jag! att jag skulle modda den lite! någons om har en skön länk till nån som har moddat en dator?

Visa signatur

MBP 13.3 Late 2010 - OSX LION
Nybliven mac fan boy.