Permalänk

hobby eller levebröd

Det verkar som de flesta av er här är rätt kunniga inom programmering. Jobbar ni inom området eller är det bara en hobby för er? Själv programmerar jag mest för skojs skull.

Visa signatur

"Turn On, Tune In, and Drop Out"

Permalänk
Medlem

Hobby, har dock gått webbdesign A och gör lite jobb på sidan. (Hoppade av webb A för det var för lätt och dem lärde ut fel saker)

Visa signatur

Övriga Ämnen - Enbart för människor som är seriösa!

Permalänk
Medlem

Levebröd och hobby

Permalänk
Medlem

Jag jobbar med det ca. 12 timmar per dygn. 8 som anställd och 4 som hobby/småprojekt.

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weird
Jag jobbar med det ca. 12 timmar per dygn. 8 som anställd och 4 som hobby/småprojekt.

hur mycket tjänar du som programmare/webbprogrammerare i dessa tider?

Visa signatur

"Turn On, Tune In, and Drop Out"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DigitalZap
hur mycket tjänar du som programmare/webbprogrammerare i dessa tider?

Tjae, är man så ung som jag borde man ha en lön på mellan 22000 - 27000. Jag ligger i mitten ungefär. Man kan nog tjäna mera om man söker sig till mindre företag men då får man räkna med en mindre säkerhet vad gäller jobb i framtiden etc.

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weird
Tjae, är man så ung som jag borde man ha en lön på mellan 22000 - 27000. Jag ligger i mitten ungefär. Man kan nog tjäna mera om man söker sig till mindre företag men då får man räkna med en mindre säkerhet vad gäller jobb i framtiden etc.

pfffffff!!! mellan 22-2700, det var inte dåligt i dessa tider...känenr folk som är webbprogrammare som knappt får 19000...iofs är de nyexade...hur länge har du varit verksam inom ditt område?

Visa signatur

"Turn On, Tune In, and Drop Out"

Permalänk

Weird: Jag ska gå It -programmerings gymnasium och vill gärna bli webbprogrammerare. Vet du var man får jobb som programmerare. Var jobbar du nånstans? Är du fast anställd hos någon?

Visa signatur

Så du söker den perfekta sidan om webbradio? Surfa då vidare till
http://www.radioworld.se
där finns allt du behöver veta om hur du drar upp en ström!

Permalänk
Medlem

det är min hobby men jag har faktiskt lyckats få betalt för en sida jag gjort

Visa signatur

"Say unto thine own heart, I am mine own redeemer"
Don't touch me when I'm crazy of that airplane glue

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MittroSpaung
Weird: Jag ska gå It -programmerings gymnasium och vill gärna bli webbprogrammerare. Vet du var man får jobb som programmerare. Var jobbar du nånstans? Är du fast anställd hos någon?

Jag är fast anställd. Jag fick jobbet genom att gå på intrevju och ljuga arslet av mig

Eftersom jag i princip fick jobb direkt efter gymnasiet så har jag inte så mycket erfarenhet av att söka massa jobb men jag tror på att skaffa sig en bra och genomtänkt CV och sedan ta sig ut på massa intervjuer hos företagen. Gå direkt och skit i Arbetsförmedlingen (bara skitjobb där ändå). Se till att vara välklädd (slipps och kostym) och var väl förberedd.

Sen får du tänka på att du kanske inte får drömjobbet direkt utan alla måste börja på botten och sen jobba sig upp lite.

Jag fick mitt jobb genom att visa att jag var hungrig. Jag var entusiastisk och ung och det var precis vad banken sökte då.

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.

Permalänk
Medlem

Och framförallt, under utbildningtiden - bind er inte till en plattform/ett språk. Chansen att få jobb är mycket större om man har en bredare kunskap om programmering i allmänhet, än att man har kunskaper i ASP/PHP (Som man för övrigt kommer nowhere med...). Att bara kunna utveckla för webb är nog ingenting företag söker (Jag skulle inte göra det).

Visa signatur

Fame's a bitch, man

Permalänk

levebröd. å visst går det att leva på att göra webblösningar, mina kunder efterfrågar i större omfattning det än för ett år sedan.

Permalänk
Medlem

Hobby, kommer förhoppningsvis jobba med det sen.

Permalänk
Hedersmedlem

Hobby, har gjort ett par webbdesign's jobb men inga stora...

Programmeringen är också den en hobby, har aldrig skrivit ett program och sedan fått betalt eller liknande för det...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Hobby. Har gjort några sidor och fått lite betalt.

Skulle vara kul om man kunde få arbete som har anknytning till datorer och utveckling av olika slag... men hchansen är väl relativt liten.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hobby. Största delen av tiden framför datoron programmerar jag, det är roligt :).

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Även om jag inte är så kunnig så svarar jag.

Hobby, hoppas dock kunna jobba lite med det i framtiden.