Permalänk

Kommande windows

Vad heter den nya kommande windows versionen?
Lite information om den kan vara fint.
När den kommer till ett exempel.

Tack

Permalänk
Medlem

longhorn mer vet jag ej

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Longhorn kommer väl 2006? Den är väl också uppbyggd på 3D miljöer, man skall kunna zooma in, vrida och vända på program osv. Urk. :l

Visa signatur

::System: Intel Pentium 4 CPU 2.40GHz| 512 mb ddr | NVIDIA GeForce4 Ti 4200 with AGP8X |

Permalänk

Låter onödigt.

Permalänk
Hedersmedlem

Arbetsnamnet är väl Longhorn. Vad det heter i affären sen vet vi väl inte än?

Jag kan ha fel, men jag tror man inte "vrider och vänder" på programen. Det är bara att grafiken är 3D-accelererad, så det kan bli "häftiga" effekter. Likt Mac OS X.
Ska man snurra på programfönster får man nog titta på Looking Glass.
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=24427...

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

Har hört att det ska vara helt problem fritt. Låter lite för fantastiskt tycker jag.

Permalänk
Medlem

för fan vad onödigt med ett 3d-os............ "häftiga effekter" haha

Visa signatur

flest prylar när man dör vinner!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Arbetsnamnet är väl Longhorn. Vad det heter i affären sen vet vi väl inte än?

Jag kan ha fel, men jag tror man inte "vrider och vänder" på programen. Det är bara att grafiken är 3D-accelererad, så det kan bli "häftiga" effekter. Likt Mac OS X.
Ska man snurra på programfönster får man nog titta på Looking Glass.
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=24427...

Klockrent svar, var jag som formulerade mig en aning dåligt, ber om ursäkt. Nä tycker det här inte alls låter bra, sen är Longhorn som du säger ett arbetsnamn.

Visa signatur

::System: Intel Pentium 4 CPU 2.40GHz| 512 mb ddr | NVIDIA GeForce4 Ti 4200 with AGP8X |

Permalänk

Läs på www.winsupersite.com där står allt om olika windows samt förhandtittar på några av Longhorn Alpha versionerna.

Visa signatur

Msi 875P Neo Lsr || Pentium 4 2600@2853 HT || Kingston ValueRAM 4*256 Mb 400 Mhz Dual || Radeon 9600 pro 400/600 ( 526/802 ) Zalman ZM80D-HP||
3D mark 01: 14327 || 3D mark 03: 4563 || 3D mark 05: 1608 ||

Permalänk

Jag tycker det verkar grymt.

Visa signatur

Nej det var inte jag som valde detta användarnamn, jag är inget sk. cky-/jackassfan.

Permalänk
Medlem

XP Reloaded är väll näst på tur, iofs...

Men longhorn är nästa riktiga OS... XP samt XP reloaded känns mer som ett försök på att förfina 2k.

Permalänk
Medlem

Longhorn ska vara uppföljare på XP som jag fattar det UTAN 3dmiljöer. Däremot kommer Black Comb som ska köras i 3d

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Är inte den där "Black Comb" deras servervariant av Longhorn? Det är så jag har uppfattat det iallafall.

Permalänk
Medlem

looking glass ser ju riktigt sexigt ut ju!

Visa signatur

Macbook 2,0 late 2008
Nikon D80 | MB-D80 | Nikkor AF-S 18-70mm f/3.5-4.5 | SB-600
Citera mig vid svar!

Permalänk

Looking glass verkade ju tufft... men allvarligt longhorn är något jag nog inte vill ha. Ett OS som KRÄVER 3d-kort? Palladium också?
Visst ser det snyggt ut men jag är tvivlande. Jag vill ha snabbare och stabilare med lite nya funktioner. Jag tycker något är fel när saker och ting kräver mer och mer resurser bara för att idla.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Longhorn kommer 2006, förmodligen 2007. Det kommer ha det nya GUI systemet som heter Aero och kommer vara något liknande det som återfinns i OSX sedan 10.2 (jaguar, ca 1.5 år gammalt). Hela går ut på att man accelererar utritning och kompositering med hjälp av grafikkortet. Detta är en mycket bra ide eftersom man då kan få snabbt dubbelbuffrat GUI som gör att det blir 0 flimmer. Däremot så kräver inte OSX gfxkort för sitt GUI utan faller tillbaka på att göra allt på processorn istället. Det är lite slöare men det funkar. Man måste ha ett AGP-kort med minst 16mb minne för att OSX skall använda sig av det.

Det kommer inte ha WinFS som är deras nya filsystem(påbyggnad på NTFS, databas backend, så som BeOS, minst 10 år gammalt) som kommer senare i Black Comb.

Eftersom nu longhorn är 2-3 år ifrån så kommer MS göra ett till XP som jag har förstått heter XP Reloaded. Detta trodde jag var ett skämt först men det verkar inte som det.

(btw, OSX blir bara snabbare och snabbare för varje release, inte slöare och slöare. Fint va? )

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk

Synd bara att OSX är för Mac gillar min PC ju
Vad hände med BEOS egentligen? Testade nån version ett tag och den var super. Allt gick bättre med det. Dessutom upptäckte jag att jag kunde köra med flera ljudkällor på mitt soundblaster 16. Körde igång 3-4 mp3:or samtidigt medans i Windows kunde man inte köra en mp3 och en wav ens... midi och mp3 var det närmsta.

Känns som MS bara vill kräma på mer och mer... De optimerar sina OS nåt enormt mot slutet innan de släpper ett nytt men sen verkar det nästan som att de knappt stödjer de gamla.
Tror Microsoft får sluta göra avtal med intel m.m. För även om sakerna i våra datorer är flera gånger bättre så är inte prestandan så mkt bättre.
Jag undrar vad kraven för longhorn kommer att vara...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matricks
Eftersom nu longhorn är 2-3 år ifrån så kommer MS göra ett till XP som jag har förstått heter XP Reloaded. Detta trodde jag var ett skämt först men det verkar inte som det.

vad är nyheterna i det då ?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
vad är nyheterna i det då ?

Vet inte.. Blir väl som Windows 98 till Windows Me

Be som gjorde BeOS gickunder blandannat pga MS missbruk av monopol. Jag personligen hävdar att BeOS är det bästa OS som någonsin har gjort. Finns flera projekt för att återskapa BeOS. Det projekt jag gillar mest är Haiku (tidigare OpenBeOS, byttenamn i lördags). Dom tar bit för bit av BeOS och byter ut mot deras egenskrivna. Haiku R1 kommer vara samma sak som BeOS R5 fast lite snabbare och buggfixad sak. Efter det så kommer dom börja lägga till en massa saker. Vad dessa saker är vet ingen.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snowblind
Har hört att det ska vara helt problem fritt. Låter lite för fantastiskt tycker jag.

Om du nu inte har märkt det så säger microsoft samma sak varje gång de släpper ett nytt operativsystem.

Visa signatur

Ubuntu/Fedora-troll, Mono-kodare,
Ogg Vorbis/Theora-fetischist samt FSF-förespråkare.