Kostar det mer att skicka sms från ett annat land?

Permalänk

Kostar det mer att skicka sms från ett annat land?

Gör det det? Jag ska ner till tyskland imon och jag undrar om jag behöver oroa mig för kostnaderna?

Permalänk
Medlem

Sms kostar inte mer, bara samtal.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

Kostnaden beror på vilken operatör din operatör har roamingavtal med. Kolla på operatörens hemsida.

Oroa dig behöver du nog inte, säkert inte så stor skillnad mot här hemma.

Visa signatur

Antec Sonata II | Seasonic S12II 380W | Asus P5B | C2Q Q6600 | Scythe Ninja Plus B | 2x1024 Corsair | PowerColor Bravo X700 PCIe | 500GB + 160GB Seagate

Permalänk

jag har vodafone, om det hjälper

Permalänk
Medlem

Vodafone hade ingen bra hemsida... men till slut hittade jag det här:
http://www.vodafone.se/260_5.jsp

Det var ganska dyrt iaf.. 2.95kr eller 3.39kr per SMS.

Visa signatur

Antec Sonata II | Seasonic S12II 380W | Asus P5B | C2Q Q6600 | Scythe Ninja Plus B | 2x1024 Corsair | PowerColor Bravo X700 PCIe | 500GB + 160GB Seagate

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crose
Vodafone hade ingen bra hemsida... men till slut hittade jag det här:
http://www.vodafone.se/260_5.jsp

Det var ganska dyrt iaf.. 2.95kr eller 3.39kr per SMS.

Tack, sånt där uppskattas, tack!

Permalänk
Medlem

Hmm Telia kostar väl inte mer iaf? Kanske är olika för olika operatörer..

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk

Ahh, då kan jag passa på att ställa en fråga
Om jag får låna tråden lite.. Hehe.

Var och tittade på några nya tlf i dag, och såg att Vodafone tar 2.25 (tror det var det) för att skicka ett SMS ifrån Sverige till Utlandet. Eftersom jag kommer att skicka massor av SMS så vill jag ha något billigare.
När jag är i Norge med min norska mobil kostar det lika mycket att skicka ett sms till sverige som att skicka till någon i Norge.

Har alla svenska operatörer ett dyrare pris för sms till utlandet, eller är det bara vodafone?
Och, kostar det något att ta imot ett sms ifrån utlandet? (låter iofs väldigt konstigt, men skadar ju inte att fråga, så man är säker)

Någon som vet vilken operatör jag bör satsa på? Synd att SMS är så dyrt i Sverige, betalar väl 60 öre i Norge, och tycker det är lite mycket..

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"