Sapphire X800Pro eller PowerColor X800Pro ?

Permalänk

Sapphire X800Pro eller PowerColor X800Pro ?

Håller på att finslipa mitt kommande datorköp, så nu undrar jag vilket märke jag ska välja på grafikkortet..

Sapphire X800Pro eller PowerColor X800Pro ?

Permalänk
Medlem

Ta det röda

Visa signatur

| Grundare och ägare av Netx - För dig |

Permalänk
Medlem

Om man tittar på buggy.no-ip.com så är sapphire-kortet billigast.

Permalänk

Ta Sapphire, det har VIVO, vilekt PC kortet inte har, där får du en väska istället

Permalänk
Medlem

gluelimit: det är ett sapphire du ska ha du får med VIVO plus 1.6ns minnen som endast finns på X800XT i vanliga fall.

Visa signatur

| 8700K | ASUS Z370-F STRIX | Deepcool 240 EX | G.Skill Trident Z 16GB 3000Mhz | ASUS GTX 1080 Strix | SAMSUNG 970EVO 500GB | Evga 1600W P2 | ACER XB271HU | NZXT H440W |

Permalänk
Medlem

Sapphire känss skönare

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

Vad är VIVO?

Visa signatur

Oldtimer :)

Permalänk

Video In Video Out - VIVO

Permalänk

Jag stod inför det valet innan oxo... men sorligt nog kollade jag inte upp så noga...:( men men, om vi nu skiter i väskor och VIVO (behöver inget av dem), vilket tar man då? Jag skiter i priset, det var bara 100 spänn skillnad endå... Vilket är bäst på att klocka, vilket har bäst bildkvalitet?

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Medlem

Då spelar det ingen roll vilket du tar ta det billigaste

Permalänk
Medlem

Sapphire hade väl fortfarande 1.6ns minnen?
Kör på det

Permalänk
Medlem

acp.nu har sapphiret för 3995 nu köp därifrån. så är det ju fraktfritt också

Permalänk
Medlem

Vad har HIS ICEq II för ns på sina minnen? Är den bättre än Sapphires om man tänker på kvaliteten och inte pengarna?

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem

Nu har datorbutiken skjutit upp mitt HIS x800 IceQ 2 till den 15 juli vilket jag inte accepterar så nu blire leta på andra ställen.

Dock har ACP bara icke vivo versionen i lager vilket e lite irriterande om den nu e bättre vilket inte bevisats.

Vanliga HIS x800 finns dock i lager på datorbutiken lite dyrare ifs än ACP men men.

Alla de vanliga märkena verkar vara på referensdesignen iaf så blir väl o leta billigast.

Permalänk
Hedersmedlem

Tänk på, om du ska köpa sapphire, att de har en VIVO-version & en nonVIVO-version

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Eftersom att sapphires vivo-kort inte har den där laserskurna bryggan och har 1,6ns minnen så ryktas det en del om att det egentligen är en XT-core på kortet. Det är möjligt att det kommer en pro > xt softmod.
Men som sagt, det är inte säkert, kanske inte går att modda alls.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gagg
Eftersom att sapphires vivo-kort inte har den där laserskurna bryggan och har 1,6ns minnen så ryktas det en del om att det egentligen är en XT-core på kortet. Det är möjligt att det kommer en pro > xt softmod.
Men som sagt, det är inte säkert, kanske inte går att modda alls.

jag har försökt med NGOs softmod på mitt kort...& jag kan säga att det INTE fungerar

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Hehe gagg vad jag vet så är precis alla x800pro och x800XT samma core, om du inte visste. Däremot verkar ett fåtal kort bla sapphires vivo version ha samma slags minne och inte har laserskuret mellan 2 punkter som sitter på XT korten och som skiljer mot Pro. Men de moddningar jag läst om har inget me minnena o göra utan helt vilka nummer du har på coren. Många säger att det är kvalitetsmärkning och bara den bästa klarar att moddas. Så folk kan nog sluta stirra sig blinda på vivo versionerna.
Och angående den där softmodden har ja inte läst nån seriös man kan lita på som fått det o funka perfekt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wesslan1
Nu har datorbutiken skjutit upp mitt HIS x800 IceQ 2 till den 15 juli vilket jag inte accepterar så nu blire leta på andra ställen.

Dock har ACP bara icke vivo versionen i lager vilket e lite irriterande om den nu e bättre vilket inte bevisats.

Vanliga HIS x800 finns dock i lager på datorbutiken lite dyrare ifs än ACP men men.

Alla de vanliga märkena verkar vara på referensdesignen iaf så blir väl o leta billigast.

Har också beställt ett IceQ II från datorbutiken, tänkte skita i det nu och ta sapphire på acp.
Hur vet man om dom har kort i lager?

Permalänk
Medlem

fick mitt HIS X800pro i måndags från db

ej ICEQ eftersom det sitter i shuttlen
funkar fint, vill dock ha högre poäng och/eller bättre drivers

(kör fn catalyst)

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Nike54: Ja ringde dom idag och dom hade på lager

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wesslan1
Nike54: Ja ringde dom idag och dom hade på lager

Nu har jag beställt på acp

Såg ni matchen? 2-2 höll på att dö...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nike54
jävla datorbutiken kan ju gå och kn**** sig i rö***

Varför då, den som borde sköta sig är du då du tydligen behöver en lektion i att inte svära ?

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Medlem

Saxar lite från ett annat forum

Oz Mike OK, now I'm really freaked out. Changed to Oz Mike so as not to be confused with other Mike further up the thread but that's not why I'm freaked out. Mentioned before my card had no obvious laser cut at the bridge. I have Sapphire X800Pro as mentioned above with VIVO and HydroVision and this card is IDENTICAL in every respect to an XT. I mean every chip, every capacitor it even has the same fast memory as the XT - Samsung K4J55323QF-GC16. Yes GC16 meaning same as XT it can operate at 600MHz. Chip code is 215RADCGA11F. Yep, "AD" not "AA". From what I've read AD = XT. Full GPU code is: R420 215RADCGA11F GB7291.1 0419AA So what's the go? This little sucker has all the marks of being an XT. could it simply be a matter of flashing the BIOS to turn it to the dark side?????

'H.J' svarar

Hello, OZ mike. Yes I have heard that the VIVO version from Sapphire has X800XT's spec, including the ram. It's 1.6ns GDDR3, just like the XT. I believe you can just flash it, but havent heard from anyone that they have succeeded. (At least on our forum). Try it. You dont have to hard mod anything so you have nothing to loose.

Permalänk

Vissa borde väl ha provat o flasha om vid det här laget?

Permalänk
Medlem

Okey, att "softmodda" VIVO kortet fungerar inte, och att connecta pinnarna med silverpenna funkar inte heller, det går inte och få det och bli XT även fast det har 1.6ns minnen.

För att det skall gå och flasha så bör kortet ha

GAXXXX.1 kod instället för GBXXXX.X.

Hitills så har ingen med GBXXXX.X kod lyckats med att modda om PRO > XT.

Märke på graffekorten spelar inte så stor roll, jag har sett både folk med Sapphire och Powercolor som har lyckats.

Jag har beställt mitt kort igår, en Sapphire X800Pro från ACP.

Ska jag va ärlig så hade jag hoppats på en GeCube, men dom hade inga inne och jag pallar inte med att vänta längre.

När jag får kortet så ska jag kolla efter om det är GAXXXX.X kod, om det är det så har jag STORA chanser att låsa upp piplinsen, annars så ska väl jag pröva ändå och hoppas på det bästa.

Visa signatur

DFI LP UT nF4 Ultra
GSkill @ 2-8-12-2-2-5-2-2-1-1