Spyware eller annat skit..

Permalänk

Spyware eller annat skit..

Har lite problem med en dator. Tydligen har den fått något skit som hela tiden stänger ned Aktivitetshanteraren, Registereditorn samt "msconfig". Adaware hittar inget, samma med Norton.

Någon som fått nåt liknande och kanske överlistat "skitet"?

Visa signatur

Nuvarande: Asus P5GDC-D :: P4 3.0GHz :: Zalman CNPS7700-Cu :: 2 x 512MB DDR :: Radeon x600 PRO :: WD Raptor 74GB ¤ 200GB ¤ 160GB ¤ 160GB

Permalänk
Avstängd

Gör den detta även i felsäkert läge?

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.

Permalänk

I felsäkert läge kan jag iaf som administratör komma åt dessa tre. Har via regedit försökt rensa bort en del som jag visste va "skräp", men det hjälpte inte detta problem.
Du kanske vet något ställe man kan kolla i regedit där denna skit troligtvis gömmer sig?

Är väldigt tacksam för svar!

Ps. Datorn är inte min, men de som äger den säger att de bara surfar (vilket jag inte tror ett dugg på).

Visa signatur

Nuvarande: Asus P5GDC-D :: P4 3.0GHz :: Zalman CNPS7700-Cu :: 2 x 512MB DDR :: Radeon x600 PRO :: WD Raptor 74GB ¤ 200GB ¤ 160GB ¤ 160GB

Permalänk
Medlem

jag hade exact samma problem förut, då måste starta i felsäkert läge och sedan gå in i msconfig och ta bort de program som ser konstiga i autostart,
vet du man gör detta så kan jag skriva det till dig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yulaw
jag hade exact samma problem förut, då måste starta i felsäkert läge och sedan gå in i msconfig och ta bort de program som ser konstiga i autostart,
vet du man gör detta så kan jag skriva det till dig

Jag har samma problem nu och kör med XP pro, skulle behöva hjälp...
Kör med XP pro (hittade inte min 2k skiva ) Dessutom kommer jag inte i i felsäkertläge med Xp, fungerar inte att trycka F8, m.m... gillar inte xp

Permalänk
Medlem

hm.. Testa håll in F8 ?

Permalänk

thx Yulaw, men jag har använt msconfig förut så jag ska nog kunna det lite iaf.

Kollade lite där när ja logga in under felsäkert läge, men jag var tydligen lite för snabb. Tusen tack för tipset. Ska försöka igen när jag kommer ut till typen som handhar datorn.

Visa signatur

Nuvarande: Asus P5GDC-D :: P4 3.0GHz :: Zalman CNPS7700-Cu :: 2 x 512MB DDR :: Radeon x600 PRO :: WD Raptor 74GB ¤ 200GB ¤ 160GB ¤ 160GB