Permalänk

mycket TYSTA fläktar? 80mm?

nån som har bra erfarenhet av tysta fläktar? ej lysande och som blåser bra och är hyffsat billiga? tänkte måla själva fläktarna röda också... helst fläktar från kylning.com för jag tänkte handla där..

Permalänk
Hedersmedlem

Adda eller Papst 12db.

http://kylning.com/info.php?cPath=164_92&products_id=140
Adda har de tyvärr inte på kylning.com Däremot så har www.datorbutiken.com dessa...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

yay.. thx... sitter med nått arkiverings program på jobbet så jag har inte så mycket tid att browsa på sidor och leta thx!
papst har jag hört talas om också så det låter bra..

EDIT: hur mycket e 12 db btw? har inte så bra koll på det..

Permalänk

12 e ganska lite... "vanliga" fläktar ligger på 20-26 db och högre

Permalänk
Medlem

När man beskriver ljudnivåer brukar allt under 20db klassas som ljudlöst för de flesta om jag inte missminner mig, så det där är garanterat jättetyst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Terminator
12 e ganska lite... "vanliga" fläktar ligger på 20-26 db och högre

hehe "ganska lite" en fläckt på 12dB blir svår att höra

Permalänk

gaah.. dom verkar inte ha några i butiken... :/

Permalänk
Avstängd

Jag kör med 6x80mm 12db fläktar och nej de hörs inte var för sig, men tillsammans så låter de...tja...har chassit på en armlängds avstånd och visst hörs de, men inte möe. VÄldigt bra fläktar som håller temperaturen nere.

Permalänk

hm... nån som vet en affär förutom kylning.com som har i stockholm??
skulle behöva råd på mp3 spelare också, som e billig och bra.. (1000kr cirka... )

Permalänk
Medlem

Mitt nätagg på 20 db hörs inte alls. Hörs inte ens om man är 30cm ifrån och lyssnar.. man måste sätta örat emot.

Visa signatur

Ryzen 5600X, Gigabyte RTX 3070 GAMING OC, 32GB Ballistix (3600 CL16)
Fractal Design Meshify C Mini, MSI MAG B550M MORTAR, Kraken X53, WD Black SN850

Permalänk

Stjäl tråden lite... Om man får slut på 3-pinskontaker, kan man på något sätt koppla dessa fläktar på en molex? Där ska ju finnas 5v och 12v?

Permalänk
Medlem

japp det kan man, låna sökfunktionen lite

Permalänk
Medlem

www.myckom.se har dom adda men dom e snordyra tyvärr.. men vad gör man inte för en tyst dator?

mycom ligger på drottninggatan i stockholm

Visa signatur

Dator = Ja

Permalänk

om man har 4st låter det ganska mycket eller hur?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pin
japp det kan man, låna sökfunktionen lite

I will

Permalänk
Medlem

Jag kör Zalman på 5V. Riktigt tyst.

Permalänk
Medlem

Om man kör 5:st papst 12dbA, Ungefär vad ligger temperaturen idle?

Permalänk
Medlem

beror väl på massor, inomhustemp, hur mycket diskar du kör, hur du har placerat fläktarna osv..

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lindberg88
http://kylning.com/info.php?cPath=164_92&products_id=589 har några sånna tysta till ett super pris!

Fast med det luftflödet kan man lika gärna köra utan fläktar, den står ju nästan still ju...

Nej vill man ha tyst men ändå bra luftflöde är det Papst som gäller.

Permalänk
Medlem

4. EVERFLOW 8CM 15dB

1500RPM 24CFM 15dB

5. PAPST FAN 8CM 12dB

1500RPM 19CFM 12dB

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk
Avstängd

CPU: 37 grader idle, 43 full load (2500+ oklockad med Zalman jättestor koppartjosan och 92mm fläkt i långsammaste snurret)

System temp 35 grader

Ovan enligt Epox USDM. Ta gärna temperaturerna med en nypa salt, men mitt gamla Asus-kort som lade av för ett tag sedan visade exakt samma teperaturer med exakt samma rigg som jag har nu, så tempen ligger nog runt där iaf.

Hårddiskarna ligger mellan 23 och 27 grader idle och plussa på 4 grader så har du vid full load som vid en defrag (raid5, så alla diskar körs samtidigt)

Det viktiga är inte hur mkt luft som flyttas utan ATT det flyttas. Jag hör inte fläktarna i mitt system, de överröstas av 9 hårddiskar som är de tystaste i min mening (8x samsung, 1x seagate IV).

Allt detta sitter i ett Chieftec Fulltorn

Permalänk
Medlem

Ta en lämplig kvalitetsfläkt bara och sänk spänningen till den bara, så var det löst.

Visa signatur

A64 3200+ @2700mhz (270*10) | 3dmark01: 25027 | Projekt: Lian-Li
Tillsammans med ÖA försvann den sista anledningen att hänga kvar på swec.

Permalänk
Medlem

Jag har en pabst 80mm 12db. Jag tycker den hörs, även om jag det är svårt att hitta en tystare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blissing
Mitt nätagg på 20 db hörs inte alls. Hörs inte ens om man är 30cm ifrån och lyssnar.. man måste sätta örat emot.

Testa att rensa örat på vax!

Visa signatur

» Macbook Air M1

Permalänk

en pabst 12 db hörs på 12v men börjar bli ohörbar i ca 7v men då blåser den inte mycke...

Visa signatur

1: AMD 64 3200+ - x800 - 530gb sata
2: P4 1.6 - 9500np - 520gb
"Trying is the first step towards faliure"

Permalänk
Medlem

jag kör vattenkylt system med 2x120mm !!Thermaltake!! 80cfm fläktar men på lägsta varv, och sedan ett agg med 2x80mm på lägsta.

hörs knappt. Så det där med att det MÅSTE vara papst gäller inte. Köp Zalman istället

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk

HAhahaha lol

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Musik är det bästa, jag hör aldrig fläktar eller dylikt pga att jag jämt lyssnar på musik eller spelar ;)(kan inte leva utan musik bästa som finns) Och mina fläktar är då INTE tysta

Visa signatur

Death is just a lame excuse to lay still and do nothing.