Permalänk
Medlem

Snart kommer mitt X800 :)

Beställde idag ett Sapphire RADEON X800 PRO 256MB från acp.nu för 3995:- ink. frakt.

Kollade orderstatusen för ett litet tag sen..

Tillfällig orderstatus: Order skickad Kollinummer: XXXXXXXXXXSE

Skickat det samma dag som jag beställde det.. bra service kallar jag det

Så imorgon eller övermorrn när jag får det skall jag bege mig ut på lite överklockningsäventyr och eventuellt se om jag kan låsa upp de 4 extra pipesen

Postar mina resultat i denna tråden sedan...

Permalänk
Medlem

gott.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Bra, mer än man kan säga om datorbutiken.com, väntar fortfarande på min jävla dator.

Permalänk

datorbutiken är roliga;) fick mitt x800pro igår men det köpte jag genom min flickväns pappa som har eget datorföretag..:)

Permalänk
Medlem

ACP verkar vara bra ! Har fått den uppfattningen att dom är snabba som fan med att skicka.

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Medlem

japp de är snabba och har låga priser, både Sapphire och GeXcube X800pro för 3995inkl frakt och ingen BULK heller

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

Ja vet! Snackade en Fredag med dom . Frågade lite om GeCube. Då sa han : Ska du ha ett så har du det i morgon. He !Han skulle fixa utdelning på en Lördag tydligen. Det kallar jag service.

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Medlem

Köpte även jag mitt sapphire från ACP. SKickades i tisdags förra veckan och idag kom avi´n men fick ut det i torsdags med kollinummer

Berätta sen vilken kärna o grejer du fick kan vara intressant o veta för har inte vågat/orkat kolla mitt. Klockar bra, dock blir det super varmt efter ett tag så måste insförskaffa kylning om man ska våga höja rejält. Artic VGA silencer rev. 3 eller 4 väntar man på.

Permalänk
Medlem

jag hade köpt Gecube och förundrats av den höga fps;sen i Cz.

Permalänk

knappast märket som ger hög fps:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wesslan1
Köpte även jag mitt sapphire från ACP. SKickades i tisdags förra veckan och idag kom avi´n men fick ut det i torsdags med kollinummer

Berätta sen vilken kärna o grejer du fick kan vara intressant o veta för har inte vågat/orkat kolla mitt. Klockar bra, dock blir det super varmt efter ett tag så måste insförskaffa kylning om man ska våga höja rejält. Artic VGA silencer rev. 3 eller 4 väntar man på.

Hur högt har du lyckats klocka din då? Artifakt fritt förstås... jag ska sätta min maze4 gpu på den...

Permalänk
Medlem

Be nu till de högre gudarna att det är ett VIVO bara...

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Från: Älien Computer Parts HB Till: 41131 Göteborg Här är din försändelse: Beräknad leverans: Tidigast i morgon 30 jun I dag 29 jun kl 20:37 Stockholm Tomteboda, Försändelsen har ankommit och sorterats på den uppsamlande Postterminalen. Vikt: 1.70 kg Typ av försändelse: Postpaket Kvitterad av: - Referens eller ordernr: XXX I dag 29 jun kl 15:26 Postcenter Kungsgatan, Avsändaren har lämnat in försändelsen på sitt serviceställe för vidare transport till den uppsamlande Postterminalen.

Det börjar närma sig

Permalänk
Medlem

PCW: Kom upp i 561/582 i atitool utan några artefakter men kortet va så pass varmt att jag våga inte gå högre. Låg på ca 76 grader då o det kändes som ja måste ha en artic VGA innan ja gör mycket mer.

Och nej det e ingen Vivo version som de säljer för 3995:- tyvärr. Speciellt nu med nyheten att alla funkar till 100%. men ens 12 pipes får duga tills vidare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wesslan1
PCW: Kom upp i 561/582 i atitool utan några artefakter men kortet va så pass varmt att jag våga inte gå högre. Låg på ca 76 grader då o det kändes som ja måste ha en artic VGA innan ja gör mycket mer.

Och nej det e ingen Vivo version som de säljer för 3995:- tyvärr. Speciellt nu med nyheten att alla funkar till 100%. men ens 12 pipes får duga tills vidare

Vad var det för nyhet med vivo? Länk please

Permalänk
Medlem

http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?s=&threadid=1...

Har just beställt det sista VIVO jag hittade i sverige :O.
Intressenter till ett en månad begagnat x800pro kan kolla marknadsdelen på denna eminenta sida

Visa signatur

Core 2 Duo E6400 ~ Asus P5B Deluxe ~ Corsair TWIN2X PC6400 ~ GeForce 8800 GTS
Övverklockad: 24/7 3.2Ghz ~ Max 3.9Ghz
3DMark06 10913p 3DMark05 18553p 3DMark03 31345p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roh
http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?s=&threadid=1...

Har just beställt det sista VIVO jag hittade i sverige :O.
Intressenter till ett en månad begagnat x800pro kan kolla marknadsdelen på denna eminenta sida

Vafaen.. jag hade ju lätt köpt ditt beggade x800 pro om jag fått se den annonsen innan... vart hittade du det sista x800 pro vivo i sverige nånstans?

fast du kunde ju egentligen väntat på ett XT kort tills de kommer till sverige för med de pengarna du förlorar när du säljer ditt x800 pro och de pengar du får lägga ut extra på ett x800 pro vivo..

edit: förresten var hittade du ditt första x800 pro?

Permalänk
Medlem

PCW: Har du försökt att låsa upp dina piplines på ditt X800Pro kort än?

Jag funderar på att beställa det kortet, skulle sitta fint om man visste om det gick att låsa upp 4 pipelines :).

Om du lyckades får du fixa bild oxå

Visa signatur

DFI LP UT nF4 Ultra
GSkill @ 2-8-12-2-2-5-2-2-1-1

Permalänk
Medlem

Jippie Det e fram.. ska äta frukost o sätta mig på cykeln o hämta det!

XXXXXXXXXSE Från: Älien Computer Parts HB Till: 41131 Göteborg Här är din försändelse: I dag 30 jun kl 13:30 Kan hämtas ut på Postcenter Linnégatan Vikt: 1.70 kg Typ av försändelse: Postpaket Kvitterad av: - Referens eller ordernr: 992 I dag 30 jun kl 13:30 Postcenter Linnégatan, Försändelsen har kommit till mottagarens serviceställe. I dag 30 jun kl 05:03 Göteborg Syd, Försändelsen har ankommit och sorterats på den spridande Postterminalen. I går 29 jun kl 20:37 Stockholm Tomteboda, Försändelsen har ankommit och sorterats på den uppsamlande Postterminalen. I går 29 jun kl 15:26 Postcenter Kungsgatan, Avsändaren har lämnat in försändelsen på sitt serviceställe för vidare transport till den uppsamlande Postterminalen.

Permalänk
Medlem

Mitt första kommer från dustin. Mitt andra från webhallen. Att jag inte väntar är för att jag vill ha ett xt nu :). Jag förlorar småslantar då jag köpte mitt första för 3600 + moms och det andra för 3500 + moms så de pengar jag torskar är 100:- på det första + frakten på båda korten vilket jag kan leva med. Jag drar av momsen via ett företag för dom som inte förstår

Visa signatur

Core 2 Duo E6400 ~ Asus P5B Deluxe ~ Corsair TWIN2X PC6400 ~ GeForce 8800 GTS
Övverklockad: 24/7 3.2Ghz ~ Max 3.9Ghz
3DMark06 10913p 3DMark05 18553p 3DMark03 31345p

Permalänk
Medlem

PCW: Ska du pröva att låsa upp dom sista 4 pipelinsen?

Visa signatur

DFI LP UT nF4 Ultra
GSkill @ 2-8-12-2-2-5-2-2-1-1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roh
Mitt första kommer från dustin. Mitt andra från webhallen. Att jag inte väntar är för att jag vill ha ett xt nu :). Jag förlorar småslantar då jag köpte mitt första för 3600 + moms och det andra för 3500 + moms så de pengar jag torskar är 100:- på det första + frakten på båda korten vilket jag kan leva med. Jag drar av momsen via ett företag för dom som inte förstår

Bastard... vill också kunna dra av momsen varför är livet så orättvist ibland? I afrika finns det inte tillräckligt med vatten och här gnäller jag om moms! vafan!

Fast det va ingen stor skillnad.. 100 spänn imellan för ett vanligt och vivo...

Har du fått sålt ditt kort ännu?

Permalänk
Medlem

Nej, har ett par intressenter som ska höra av sig ikväll. Jag tror inte det blir svårt o bli av med för 3500, verkar inte så iaf :). Satte ut annonsen kl 03 imorse så jag tror det ska gå bra, vill bara bli av med det då det känns dumt o ha 2 kort.

Visa signatur

Core 2 Duo E6400 ~ Asus P5B Deluxe ~ Corsair TWIN2X PC6400 ~ GeForce 8800 GTS
Övverklockad: 24/7 3.2Ghz ~ Max 3.9Ghz
3DMark06 10913p 3DMark05 18553p 3DMark03 31345p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roh
Nej, har ett par intressenter som ska höra av sig ikväll. Jag tror inte det blir svårt o bli av med för 3500, verkar inte så iaf :). Satte ut annonsen kl 03 imorse så jag tror det ska gå bra, vill bara bli av med det då det känns dumt o ha 2 kort.

Vad är ditt högsta bud hittills då? Hoppas du får sålt det för mer än 3500 då behöver jag inte känna mig blåst

Permalänk
Medlem

Har 2 som vill ge 3500:-, jag kommer inte att hetsa upp priset. Den som bestämmer sig först skickar jag det till, sry om du känner dig blåst :)~

Visa signatur

Core 2 Duo E6400 ~ Asus P5B Deluxe ~ Corsair TWIN2X PC6400 ~ GeForce 8800 GTS
Övverklockad: 24/7 3.2Ghz ~ Max 3.9Ghz
3DMark06 10913p 3DMark05 18553p 3DMark03 31345p

Permalänk

VIVO-- ( TV IN?) är det så man kan se på tv i datorn eller vad?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
VIVO-- ( TV IN?) är det så man kan se på tv i datorn eller vad?

B la, du kan koppla till Videon, DVD'n osv.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk

onödigt?:) endast bra om man ska spela in nått:P

Permalänk
Medlem

Sådär har installerat in mitt Sapphire X800 Pro.. tyvärr var det dock bara 2.0 ns ram o inget vivo tjafs.. men jag e nöjd ändå

Körde atitool.. men skiten hängde vid 546 mhz på coren... har aldrig hänt med mitt 9800 pro.. WEIRD..

Permalänk
Medlem

Antingen når du max på coren vid orginalvolt på 546 lr så går det för varmt.

Visa signatur

Core 2 Duo E6400 ~ Asus P5B Deluxe ~ Corsair TWIN2X PC6400 ~ GeForce 8800 GTS
Övverklockad: 24/7 3.2Ghz ~ Max 3.9Ghz
3DMark06 10913p 3DMark05 18553p 3DMark03 31345p