Bygger om Chiftec Dragon[ca 400k stora bilder]

Permalänk
Medlem

fy satan!!!!!!!!! det är nu man vill be någon polare ta en slägga o dänga i huvudet på än....

grundade allt nyss o förberedde på att lacka det, och det resulterade i att grundfärgen löste upp epoxyn och restan kan nu nog lissta ut själva...

men men inte fan ger jag mig, har skickat iväg en polare o köpa varenda lim som han hittar, något av dom måste ju funka:(

ajja kommer fler updates med bilder senare.

Visa signatur

Äktenskapet är det enda kriget där man sover med fienden...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ajV
fy satan!!!!!!!!! det är nu man vill be någon polare ta en slägga o dänga i huvudet på än....

grundade allt nyss o förberedde på att lacka det, och det resulterade i att grundfärgen löste upp epoxyn och restan kan nu nog lissta ut själva...

men men inte fan ger jag mig, har skickat iväg en polare o köpa varenda lim som han hittar, något av dom måste ju funka:(

ajja kommer fler updates med bilder senare.

ok, sånt e mindre roligt, ett tips kan va att sprutspackla innan grundningen, funkar bra för mig o tar bort eventuella smårepor o annat man har missat plus att det inte löses upp av färgen. mycket bra arbete kan tilläggas.

Visa signatur

Pentium D 840, 2048Mb DDR2, 7800GTX, 2x160Gb, Dell 2405FPW
3Dmark: 03: 17541, 05: 7822, 06: 4747

Permalänk

det är trist att det löstes upp..

men jag skulle rekommendera dig att köra med en grundfärg på burk, finns i de flesta hobbyaffärer. kostar dock ~70-80 kr jämfört med vanlig burkpris: 40kr.

så lacka med spray grundfärg så löser det inte upp sig, mina tennsoldater där man limmat ihop dem med epoxy höjj grundfärgen samt lackning, har inte kvar den grundfärget då den är slut och intresset tappat, men den var svart på burk, väldig dryg 1 burk bör räcka för ett fulltower.

Sedan när du gjort det, låt torka 30 min
sedan på med färgen.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raggare240
ok, sånt e mindre roligt, ett tips kan va att sprutspackla innan grundningen, funkar bra för mig o tar bort eventuella smårepor o annat man har missat plus att det inte löses upp av färgen. mycket bra arbete kan tilläggas.

Sprutspackel är fina prylar! Kanske vore värt att testa?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fräd
Sprutspackel är fina prylar! Kanske vore värt att testa?

det är fint som f*n med sprutspackel har testat det och det blir fint skikt av det

*update*

nu har jag avlägsnat den biten som hade lossnat. jag har köpt locktite och limmat på, sitter som berget och har låtit det ligga o torka i ca 1-2h och nu så var jag nyss ute o spacklade på finspackel och slipade, ska gå ut om en stund och lägga på grundfärg och låta det ligga till imorrn så ser man hur det ser ut. men jag ska göra allt jag kan för att lacka allt imorrn.
fick nyss reda på att remedy börjar på onsdag så jag har bara tills på tisdag på mig.

kommer bilder imorrn på hur det blev efter grund och för hoppnigsvis lackningen.

tack för alla kommentarer

Visa signatur

Äktenskapet är det enda kriget där man sover med fienden...

Permalänk
Medlem

låter lovande. mycket med bilder senare idag då!

Permalänk
Medlem

wee! jobba på nu..

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk

Varför börja med ett projekt när du vet att du har så ont om tid?

Visa signatur

[2500+ barton - Aopen AK79D-400VN - Radeon 9200se - 512mb DDR - Maxtor 80gb - Compucase 6A21]
[Laptopen IBM R40] [Mobil Samsung D600 och SE T630][email: particle@gavle.to] [ICQ: 67844045]
[SWECLOCKERS.COM - datornördarnas egen himmel]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -:Particle:-
Varför börja med ett projekt när du vet att du har så ont om tid?

jag började för ca 1 månad sen men det tog stopp när min kassa ekonomi inte ville tillåta mig köpa färg/spackel och lite annat. men nu har jag fått tag i lite kosing så nu har jag råd.

men jag kommer bli klar

Visa signatur

Äktenskapet är det enda kriget där man sover med fienden...

Permalänk
Medlem

jaja.. sluta skriva här å fixa bilder åt oss istället!

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

så nu sitter man på remedy, och det jag hann inte klart den är grundad bara och det saknas galler och lite annat men men... får fixa när man kommer hem.

Visa signatur

Äktenskapet är det enda kriget där man sover med fienden...

Permalänk
Medlem

stjäl lite plats, jag undrar bara hur man ska lacka, hittade ingen tråd om detta på forumet. ja köpte ett chieftec idag, och det var minst sagt repigt ! . så nu undrar jag hur man lackar ?

Visa signatur

jag dansar inte, och om jag mot all förmodan nu skulle ta ett par danssteg är det enbart för att jag vinglar mot baren! - Muff

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JuNkiiiz
stjäl lite plats, jag undrar bara hur man ska lacka, hittade ingen tråd om detta på forumet. ja köpte ett chieftec idag, och det var minst sagt repigt ! . så nu undrar jag hur man lackar ?

först slipa med fint sandpapper ca 600 sen grunda sen lacka i tunt lager sen slipa sen en gång till och sen engång till. så har jag _läst_ att man ska göra.

jag har bara hunnit grundat mitt.

Visa signatur

Äktenskapet är det enda kriget där man sover med fienden...

Permalänk

blir du klar med burken då?

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Medlem

Bilder! Ropen skallar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ajV
så nu sitter man på remedy, och det jag hann inte klart den är grundad bara och det saknas galler och lite annat men men... får fixa när man kommer hem.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CatscaN^Tim
blir du klar med burken då?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Q'aman
Hur blev det med burken, lyckades du bli klar i tid ?

Många som läser tråden sen de var här sist..

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk

hur går de med bygget ) ?

Permalänk
Medlem

Mer bilder!

Visa signatur

pilla aldrig med något som fungerar, det kostar bara en massa pengar i slutändan.

Permalänk
Medlem

Hey, när kommer det mer bilder!!!

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Avstängd

jag vill se

Visa signatur

640K is enough for anybody!

Permalänk
Medlem

har totalt glömt bort tråden!

nu står det still som fan med bygget, det som saknas är att få tillbaka min värkstad, pappa håller på att bygga om förådet då vi har haft fuktskador så jag har ingen stans att vara :S bör bli klart om 1-2 veckor.

det som ska göras nu är att ska såga bort 2 saker sen ska den lackas invändigt, nu är den grundad utanpå men det är som sakt lite kvar.

men det kommer bilder såfort jag får tillgång till ngn stans att vara.

"ni som tror att det är en undanflykt med fuktskadorna kan ju säga till så kan jag posta bilder på det."

Visa signatur

Äktenskapet är det enda kriget där man sover med fienden...

Permalänk
Medlem

posta bilder

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk

snyggt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ajV
har totalt glömt bort tråden!

nu står det still som fan med bygget, det som saknas är att få tillbaka min värkstad, pappa håller på att bygga om förådet då vi har haft fuktskador så jag har ingen stans att vara :S bör bli klart om 1-2 veckor.

det som ska göras nu är att ska såga bort 2 saker sen ska den lackas invändigt, nu är den grundad utanpå men det är som sakt lite kvar.

men det kommer bilder såfort jag får tillgång till ngn stans att vara.

"ni som tror att det är en undanflykt med fuktskadorna kan ju säga till så kan jag posta bilder på det."

Du bor i småland då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Du bor i småland då?

som tur är inte

men det har regnat som fan här i Nyköping med och det har lett till att det har blivit mögel i förådet och det luktar inte så gott

laddar upp pics på det imorrn!

Visa signatur

Äktenskapet är det enda kriget där man sover med fienden...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

nu ligger det 2 bilder på förådet i första inlägget!

Visa signatur

Äktenskapet är det enda kriget där man sover med fienden...

Permalänk
Medlem

Jag gillar din Hårddiskkyling, jag har gjort precis samma sak ;). fast mitt chassi är mkt trängre än ditt. lyllo

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JockeTC
jaja.. sluta skriva här å fixa bilder åt oss istället!

desperat?

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

kan du inte va ute? bilder!!!

Visa signatur

[[Asus Commando - - C2D E6320 @ E6700 - - 4GB TWIN2X - - PC HD 2900XT - - Antec Solo - - X-Fi Xtream Music - - NX-8060]]