World of Warcraft tråden!

Permalänk
Medlem

Hittade en skön filmklipp i World of Warcraft Vaults forum: http://www.everygamesucks.com/orcdance.wmv

Ännu fler filmklipp: http://wowvault.ign.com/View.php?view=Videos.List

Följ spelet live här, kräver Winamp 5, tror jag: http://69.56.201.234:15851/;stream.nsv

Här har ni länkar till ett par filmklipp på en timme vardera (bittorrent).
- Undead-filmklipp: http://www.pwcs.ca/forum/viewtopic.php?t=3879
- Human-filmklipp: http://www.pwcs.ca/forum/viewtopic.php?t=3859

Enjoy!

Visa signatur

.

Permalänk

winamp grejen funkar inte :/

dock så var resten av länkarna bra
hela det forumet verkar ha kolla så ja länkar dit direkt:

http://www.pwcs.ca/forum/viewforum.php?f=18&sid=730e654693fc1...

börja gärna att tanka denna character customization så det blir nån som seedar/leechar.. vill ha ner den men inte mycket folk som tankar precis

http://www.pwcs.ca/forum/viewtopic.php?t=3867

Visa signatur

Snart 30 och fortfarande nörd!

Permalänk
Medlem

hm, kan ju skriva lite.
Gamecards kommer finnas att köpa, även i Europa.
Tyskar och fransmän suger, så vi kommer få spelet senare än jenkarna.
Anledningen till varför det inte finns så mycket info om Hunters är för att klassen inte är implementerad ännu, pet-systemet skall tydligen vara ganska advancerat och det är detta som tar tid för dom att ställa i ordning.
Alla klasser är bra, faktiskt. Warriors är inte dåliga i PvP (eller FvF, vad man nu vill kalla det) och tom priests är bra på att gå solo. Alla klasser gör även nytta i en grupp.

En del miljöer är helt otroliga, besökte "old Ironforge" igår... grymt häftigt.

De servrar som finns uppe som inte är blizzards är helt värdelösa (prövade lite innan jag fick betan). Du kan i stort sett inte göra nånting annat än att springa runt lite i världen och titta dig omkring, och nej man kommer inte kunna sätta upp sina egna servrar sen.

Att man kan välja om man vill vara med i PvP eller inte beror inte på att det finns någon På/Av knapp. på vanliga servern fungerar det så nu att är man i fiendeland så kan man inte attackera någon om man inte blir attackerad först. Man kan däremot attackera NPCs. Senare så kommer det förmodligen finnas speciella områden där man kan ägna sig åt PvP... ta över olika ställen osv.
På PvP-servern däremot är det fritt fram att kötta vem som helst i områden som är contested (vilket är överallt förutom startområdena).

PvP nu är ganska fattigt, men det dom gör nu är bara att pröva lite klassbalansering i PvP och är förmodligen inget i närheten av hur den slutgiltiga modellen kommer se ut.

Permalänk
Medlem

gamecards vore ju synnerligen smidigt faktiskt, kommer det så kommer jag kötta för horden

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk

Ja WOW verker ju bli redigt bra minst sagt. Älskade PVP videon!
Rolig video Skirn får tacka!

EDIT: Blizzard verkar ju fortfarande ha kvar sin humor i alla fall.. Kommer ihåg "All i see is darkness! Oh.. my hood's down" haha

Visa signatur

"Har du glömt bort att Splinter Cell är tråkigt och att Metal Gear Solid piskar det som en läderintresserad tysk från Bayern?"

Permalänk
Medlem

Hur funkar beta signupen? Någon som varit med tidigare? Jag har planer på att registrera sisådär 20 adresser för att vara på den säkra sidan. Kommer det att fungera?

Permalänk

hoppas Europe servern kommer ligga i Sverige. Vad tror ni?

Visa signatur

» Well, tough titties...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kakmonstret
medelpersonen på bnet är ungefär 13 åroch tänk tillbaka själv, hur var du vid den tiden? jo då var det kul att skrika alla nya svordomar man nyss lärt sig och spammadet så mycket man kan.

WoW är ett MMORPG som man betalar 100-150 spänn i månan för, hur många omogna fjortisar har råd med det? så man slipper de flesta, helt klart. spelat SWG i 7 månader sen releasen, och har inget minne alls av nån unge som håller på och förstör. sen måste ju blizzard implementera ignore funktionen, som är det bästa blizzard någonsin kommit på.

för att blizzard aldrig låtit oss svenskar göra det i andra spel heller.

Detta är den första betan som blizzard gör officiell.

Permalänk
Medlem

Varje land har väl sin egen server? När man connectar till Diablo II står det t.ex. att telia är hosten. Och jag tror inte att alla tyskar spelar på telias servrar.

EDIT: Jag vill också spela. Hur många svenskar är det egentligen som har accounts? Verkar va asmånga.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesoj
Varje land har väl sin egen server? När man connectar till Diablo II står det t.ex. att telia är hosten. Och jag tror inte att alla tyskar spelar på telias servrar.

EDIT: Jag vill också spela. Hur många svenskar är det egentligen som har accounts? Verkar va asmånga.

Alla tyskar spelar på europe servern som ligger i Sverige

Visa signatur

» Well, tough titties...

Permalänk
Medlem

Jasså, det visste jag inte. Det är inte precis som att dom förtjänar det..

Permalänk
Medlem

3 stora nyheter, men lite för stora för att jag ska kunna saxa in dem här tycker jag. Är bl.a. om stadskartor, klassen hunter och en 3:e smygtitt på den uppkommande patchen. Kolla in dem på http://www.worldofwarcraft.se/

Längar efter att få starta min Night Elf Hunter nu med en fin skinande pilbåge Är även mycket sugen på att få veta mer om hur auktionshusen kommer att fungera! Synd bara att Hunters förmodligen inte komma med på ett tag =/ Nån annan än jag som är sugen att spela som hunter? Verkar som att fler är intresserade av warriors.

Permalänk

det här med "casual gamers" systemet kan va tråkigt med tanket på pvp biten tar väll antagligen en stund å komma hem till fienden...
lr funkar kanske inte 200% på pvp utan bara på elaka vargar i skogen å quests?

en sak e säker inga "fylle slagsmål på ingame festen" första timmen (kakis sluta flörta med "mama cameltoe") lol

ska va dvärg warrior lr orc warloc beroende på vad polarna leker med

Visa signatur

intel p4 3000 radeon 9700 1Gb ddr

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesoj
Hur funkar beta signupen? Någon som varit med tidigare? Jag har planer på att registrera sisådär 20 adresser för att vara på den säkra sidan. Kommer det att fungera?

Har ingen aning om det kommer fungera men är det inte rätt taskigt om du får flera st och några blir utan? Får dom reda på det så kanske du inte får någon alls.. aja vetefan.

Visa signatur

"Har du glömt bort att Splinter Cell är tråkigt och att Metal Gear Solid piskar det som en läderintresserad tysk från Bayern?"

Permalänk
Medlem

Om blizzard ser att man har registrerat med samma ip två gånger tror jag dom tar bort så att man inte kan vara med i betan =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirRamirez
det här med "casual gamers" systemet kan va tråkigt med tanket på pvp biten tar väll antagligen en stund å komma hem till fienden...
lr funkar kanske inte 200% på pvp utan bara på elaka vargar i skogen å quests?

Restingsystemet har inget med tid att göra... eller, det tar ju tid att vila, men sen kan man stå still eller springa hur mkt man vill och fortfarande vara lika utvilad. Det är XP-baserat vilket betyder att om du dödar X antal monster blir du till slut normal rested och sedan tired. Det har alltså inget med tid att göra utan bara hur många monster man dödar och hur mkt xp man får av dem.

Permalänk

Madoor från worldofwarcraft.se?

Visa signatur

"Har du glömt bort att Splinter Cell är tråkigt och att Metal Gear Solid piskar det som en läderintresserad tysk från Bayern?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av liberty_aa
Madoor från worldofwarcraft.se?

The one and only som man brukar säga... Någe speciellt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Madoor
The one and only som man brukar säga... Någe speciellt?

Näe inte direkt brukar kolla runt lite på eran trevliga sida då och då..

Visa signatur

"Har du glömt bort att Splinter Cell är tråkigt och att Metal Gear Solid piskar det som en läderintresserad tysk från Bayern?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av qrulos
Om blizzard ser att man har registrerat med samma ip två gånger tror jag dom tar bort så att man inte kan vara med i betan =/

Vet någon om detta är sant?

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk

Läste också att det var så Myris så jag antar att det är sant. Läste att Blizzard hade problem med många som hade reggat sig flera gånger på samma ip när det var sign up för USA betan! Vilket man alltså inte får så..

Visa signatur

"Har du glömt bort att Splinter Cell är tråkigt och att Metal Gear Solid piskar det som en läderintresserad tysk från Bayern?"

Permalänk

jag tror helt klart att de kollar upp ip nummer, och tar bort dem. jag tänker då inte försöka regga flera st.. iofs så har ja 4 dynamiska ips på chello

Visa signatur

Snart 30 och fortfarande nörd!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av liberty_aa
Näe inte direkt brukar kolla runt lite på eran trevliga sida då och då..

det var ju trevligt att höra att du gillar den

Permalänk

http://www.wow-europe.com/signup/en/

hmm lite för tidigt å sätta sig å uppdatera än kanske

Visa signatur

intel p4 3000 radeon 9700 1Gb ddr

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirRamirez
http://www.wow-europe.com/signup/en/

hmm lite för tidigt å sätta sig å uppdatera än kanske

haha moget, jag tar det måndag morron innan jobb..

Visa signatur

Snart 30 och fortfarande nörd!

Permalänk
Medlem

Undra om man kan regga sig på betan direkt efter tolv på måndag eller måste man vänta ett tag, någon som har hört nåt?

Permalänk

Spelar ju ingen roll så.. Man har inte större chans att få vara med för att man reggar sig först.

Visa signatur

"Har du glömt bort att Splinter Cell är tråkigt och att Metal Gear Solid piskar det som en läderintresserad tysk från Bayern?"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av liberty_aa
Spelar ju ingen roll så.. Man har inte större chans att få vara med för att man reggar sig först.

det är vad dom säger... mer jobb om de inte tar de första? vill dom inte hellre ha med dem som verkligen vill testa spelet?

Visa signatur

Snart 30 och fortfarande nörd!

Permalänk

Jag fattar inte vad som har hänt.. Innan uppdateringen så hade jag ca 40-60 fps hela tiden men nu får jag stå ut med stora hack situationer ibland och ca 25 fps när jag är utomhus. Mitt system: Athlon xp 2500+ (barton) pc2700 512 mb ddr och Radeon 9800 pro. Vilka drivrutiner bör man använda egentligen? Madoor kanske du kan hjälpa mig? Hur flyter spelet på din dator? (Jag kör med högsta AA och AF)

Visa signatur

"Har du glömt bort att Splinter Cell är tråkigt och att Metal Gear Solid piskar det som en läderintresserad tysk från Bayern?"

Permalänk

gloat

Visa signatur

Snart 30 och fortfarande nörd!