Alter Ego - Webbaserat spel genom livet

Permalänk

Alter Ego - Webbaserat spel genom livet

Här: http://www.theblackforge.net/

Spelet går ut på att man spelar igenom hela livet med en karaktär (sig själv?) med hjälp av olika alternativ och dialoger i webbläsaren. Det lär ska bygga på ett gammalt C64-spel som gick på fem disketter! (Kan någon bekräfta detta?)

Spelade själv igenom det ett par gånger (på arbetstid ).

Min första karaktär blev kidnappad som barn av en elak gubbe som torterade och dräpte honom.

Min andra var förlovad tre gånger. Första gången nobbade han bruden efter att denna hade haft sex med en manlig strippa på möhippan. Den andra gången bangade bruden ur vid altaret av okänd anledning. Tredje gången gick det dock lyckligt och min karaktär fick leva ett "normalt" liv och dö en naturlig död.

Definitivt värt att testa en eller två gånger!

Edit: Sökte lite information och det visar sig att spelet kom ut 1985 till C64/C128 och gick på sex disketter. Det fanns även till Apple II och 1986 till PC. Spelet gavs ut av Activision!

Permalänk
Medlem

Kul spel.

Spelade igenom första delen och är nu på childhood. Bra att det sparas automatiskt för det verkar finnas en hel del frågor.

Perfekt tidsfördriv.

Permalänk
Medlem

Re: Alter Ego - Webbaserat spel genom livet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pink Lemonade
Min första karaktär blev kidnappad som barn av en elak gubbe som torterade och dräpte honom.

Samma här. Uppenbarligen händer det barn väldigt ofta.

Visa signatur

:€

Permalänk

Re: Re: Alter Ego - Webbaserat spel genom livet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av eighty
Samma här. Uppenbarligen händer det barn väldigt ofta.

Japp, spelet är ju väldigt USA-centrerat. "Neve talk to strangers!" har man ju hört föräldrar säga till sina barn i diverse amerikanska filmer och serier. Nåja, i detta spel lär man ju inte råka ut för det mera än en gång i varje fall.

Permalänk
Medlem

jag vann.. eller ja.. dog av ålder ;P

fattar inte att jag orkade spela igenom alltihopa

Visa signatur