LEDen på mobot lyser, men datorn startar inte

Permalänk

LEDen på mobot lyser, men datorn startar inte

Hjälp!

Jag har ett problem med mitt nätagg eller moderkort (gissar på moderkort).
Allt sitter som det ska och allt ser bra ut, men när man trycker på "on-knappen" händer inte ett jota. Har även provat att kortsluta manuellt utan resultat.

Den röda LEDen på moderkortet lyser och nätagget har jag provat att starta manuellt och det har funkat.

Moderkortet är ett ABIT NF7-s och nätagget ett Chieftec 360W av modellen HPC-360-202.

Nån som har något tips på vad jag kan göra utom att köpa nytt moderkort?

Permalänk
Medlem

HELT säker på att du kopplat rätt med kablarna från burken?

Permalänk
Medlem

Ta ura alla kablar utom powerSWen. Startar den då så e det ju nått fel kopplat. Du har inte glömt kabeln som ska sitta på moderkortet för matning av cpu? En del brukar missa den.

Visa signatur

.

Permalänk

Jag har inte ändrat ett skit sen jag fick den i höstas.

Det här är något som bra hände utan att någon gjort något.

Permalänk
Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem

hmm du har inte vart på lan lr fraktat dator lr nått sånt?
isf kan ju nått ha gått sönder då lr att nån sladd hoppat ur man vet aldrig.

om inga sladdar är ur är de bara o börja testa hårdvaran. ta testa graffe minne cpu i annan dator om du kan..

Visa signatur

I Rule!

Permalänk
Medlem

Hur länge har du haft den? pröva cleara cmos

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | OS: Nobara Linux 40

Permalänk
Hedersmedlem

Korspostning är inte tillåtet.

*tråd låst*

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |