Permalänk
Medlem

Ang val av x800pro / xt

vilket märke rekommenderas? är väl alltid något märke som är bättre än andra, jag bryr mig inte speciellt om tillbehör som webcam och spel, vill veta vad ni rekommenderar bara

Permalänk
Medlem

ASUS... eh.. vafan de eväl inte så förbannat stor skillnad på dem.. kanske nån % hitan och ditan...

iaf... själv har jag beställt ett Asus AX800XT... från komplett.. skall komma den 24:e (obekräftat) enligt deras hemsida... fast det var ungefär en månad sedan jag beställde.

Powercolor... Club3d

Visa signatur

Antec Sonata, Asus A8V Deluxe, AMD A64 3500+ med CNPS-7700CU, Corsair TWINX1024-3200XLPRO, Club3D x800xt pe med VF700-CU

Permalänk
Medlem

Sapphire är ja nöjd med iaf.Köp pro VIVO varianten och flasha om det.Vips så har man ett XT-PE

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

Ok då undrar jag om någon har provat ett GE CUBE? dom är billigast 3600kr har jag sett ett för.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fladder
Ok då undrar jag om någon har provat ett GE CUBE? dom är billigast 3600kr har jag sett ett för.

Jag kan med heder och samvete meddela att efter att tittat in på diverse forum hela dagen idag, T ex Hardforum, Rage3D, Ocforums, Overclockers.co.uk, overclockers.au, xtremesystems.org så har jag kommit fram till slutsasen :

Så har ALLA, OBS ALLA lyckats softmodda sina Gecube X800Pro Vivo's till XT-PE @ 16 Pipelines!

Totalt 13 / 13 Har provat, och lyckats, vilket är väldigt bra.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Jag kan med heder och samvete meddela att efter att tittat in på diverse forum hela dagen idag, T ex Hardforum, Rage3D, Ocforums, Overclockers.co.uk, overclockers.au, xtremesystems.org så har jag kommit fram till slutsasen :

Så har ALLA, OBS ALLA lyckats softmodda sina Gecube X800Pro Vivo's till XT-PE @ 16 Pipelines!

Totalt 13 / 13 Har provat, och lyckats, vilket är väldigt bra.

de lät väldigt lovande

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EdwardTheGreat
de lät väldigt lovande

Japp!

Tror du man väntar nå tills tisdag nästa vecka?

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Jag kan med heder och samvete meddela att efter att tittat in på diverse forum hela dagen idag, T ex Hardforum, Rage3D, Ocforums, Overclockers.co.uk, overclockers.au, xtremesystems.org så har jag kommit fram till slutsasen :

Så har ALLA, OBS ALLA lyckats softmodda sina Gecube X800Pro Vivo's till XT-PE @ 16 Pipelines!

Totalt 13 / 13 Har provat, och lyckats, vilket är väldigt bra.

hehe nja det e ju sammanlagt bara 13 utav alla som finns i hela världen.. Kolla in denna tråden på [H]ardForum. Du kanske har missat den?

http://www.hardforum.com/showthread.php?t=779456

Citat:

Nevermind guys,

upon further research, this is what I have pieced together:

100% success:
Powercolor and Connect3d

50% success:
Gecube, Sapphire (avoid),

Unknown success:
Gigabyte

Needless to say, I have a powercolor card on its way! Should be here tomorrow!!!

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
hehe nja det e ju sammanlagt bara 13 utav alla som finns i hela världen.. Kolla in denna tråden på [H]ardForum. Du kanske har missat den?

http://www.hardforum.com/showthread.php?t=779456

Yep jag har sett det där, bör ocksä nämnas att killen som skrev det där från början, bar81 blev bannad från Hardforum ganska nyligen, i samma tråd, för att ha betett sig som en idiot mot trådskaparen laia, en av dom som lyckats flasha ett Gecube.

Jag har inte hittat en enda kille som äger ett Gecube X800Pro Vivo som inte lyckats med flashen, och jag har sökt ett bra tag, jag räknar det bar81 och den andre killen skrev som ren och skär BS eftersom Sapphire haft stor lycka vad gäller flashningar, samma vad gäller Gecube.

Det där är inget annat än antaganden, eftersom han inte styrker det med någon länk eller dylikt.

Om jag vill kan jag posta länkar till alla trådar där folk lyckats med Gecube korten om ni mot förmodan inte skulle tro mig, varför jag skulle ljuga har jag dock ingen aning om själv.

Och det du säger om att 13 stycken klarat det av alla som finns i världen, kan jag berätta att det här är dom enda kända flashningarna vad gäller Gecube på forumen jag nämt, och därför dom enda jag tagit med i beräkningen, har du hittat något jag missat, skicka det då!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Nåja nu har jag iaf sålt mitt "gamla" grafikkort och lägger till en hundring för det GeCube som jag beställt, nu sitter jag med skitgrafik tills ACP fått arshlet ur vagnen och skickar det =D

EDIT:
http://bit-tech.net/review/325/1

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ferrat
Nåja nu har jag iaf sålt mitt "gamla" grafikkort och lägger till en hundring för det GeCube som jag beställt, nu sitter jag med skitgrafik tills ACP fått arshlet ur vagnen och skickar det =D

EDIT:
http://bit-tech.net/review/325/1

Trevlig review, Gecube blev Best Value

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk

Jag hoppas verkligen att ni har rätt nu för jag beställde ett Ge Cube nu med.
Hur ser man om de har kortet på lager?
Skrev med ett meddelande att de skulle avboka min order om det inte hade kortet på lager just nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear The Llama
Jag hoppas verkligen att ni har rätt nu för jag beställde ett Ge Cube nu med.
Hur ser man om de har kortet på lager?
Skrev med ett meddelande att de skulle avboka min order om det inte hade kortet på lager just nu.

Givetvis kan jag inte garantera till 100% att dom fungerar, men som jag sagt, som det verkar har dom som provat också lyckats.

För övrigt :

Mitt kort är på posten nu, hämtar det nästa tisdag.

Ferrat har beställt, han får det i veckan(?)

Viol8tor Har troligtvis sitt på posten idag, hämtar nog ut det idag eller imorgon.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra