Problem med bilden i CS.

Permalänk

Problem med bilden i CS.

Fått ett stort problem, för ett tag sen ändrade jag till 16 bitars i cs. Efter jag ändrade blev allt gult och jag ser ingenting. Jag kan inte gå in i options och ändra tillbaka, har formaterat,installerat om cs och testat bytt drivrutin till graffet. Någon som har en idé vad ja kan göra?

tog ett screen.

http://home.no/youwon/cs.JPG

Visa signatur

.:. MSI K8T Neo FISR-2 .:. Ahtlon64 3000+ .:. 2x256 TwinMos-Winbond .:. C3D Radeon 9800 Pro .:. 120gb Maxtor Diamondmax 9 .:. Aopen H700A + Chieftec 420w .:.

Permalänk
Medlem

varför kör du inte i 32 bitars?

Permalänk
Medlem

testa om det blir likadant i andra 3d spel... det kanske kan vara något hårdvaruproblem?

Kanske testa att ändra OpenGL och Direct3D inställningarna för grafikkortet mellan Performance och Quality för att se om det är något sådant som strular.

Eftersom du har formatterat om och installerat på nytt så tycker ju jag att det låter som hårdvarufel... men då borde det ju märkas i andra spel också.

Visa signatur

Fujitsu-siemens SCALEO 800s, P4 3GHz HT, 1024MB DDR, Radeon 9800 128MB, Audigy2

Permalänk
Medlem

Har du ATI ska du utan tvekan köra 32bit. Eller snarare ett måste ifall prestandan ska bli bra sägs det.
OpenGL funkar bäst.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Lägg till "-32bpp" i kommando rutan.
Så får du tillbaka 32bitars

Permalänk
Medlem

Var inte det en bugg i förra versionen av omegas drivrutiner?

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem

finns alltid buggar i cs

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att du gör tex NGO eller OMEGA för ökad prestanda i cs? Då kan du ju glömma att köra 16bit för det är drivrutinen som gör det felet, det står tydligt att det blir/kan bli fel när man kör spel på 16bitar