Permalänk

Välj ett chassi till mej !

tja !

jag skulle vilja att ni plockade fram chassin från datorbutiken.se till mej..

högsta pris e 800 kr

Krav :

- Fönster

Och lite fläktar med chassit skulle nog inte skada !

Permalänk
Medlem

Dagens ungdom tillbringar för mkt tid framför datorn.....

Permalänk

Rättelse: Dagens ungdom är för jävla lata. Dom orkar inte ens klicka sig runt på en hemsida, utan dom måste be nån annan göra det.
Fy skäms på dig.

Leta själv, hur svårt kan det vara.

Visa signatur

Core 2 Duo@3.0GHz|Geforce 8800GT 512MB|3GB DDR Ram|160GB Hitachi Deskstar 7K250 1x250GB Maxtor 1x 750GB Whattevva|

Permalänk

Seriösa svar tack

Jag har letat själv och jag har hittat 3 st..men jag vill att nån som kan lite mer om detta ska rekomendera lite..

Permalänk
Medlem

Tror du nån orkar sätta sig och leta upp ett chassi till dig när du inte ens orkar själv

Permalänk

du måste vara blind.

jag skrev just " JAG HAR LETAT"

Permalänk
Medlem

Det är du som ska ha chassit, och därför borde du vara den som väljer ut chassit. Hur svårt kan det vara egentligen? Kolla runt lite på vad du tycker är snyggt, på produkttester och liknande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elaajten.
du måste vara blind.

jag skrev just " JAG HAR LETAT"

Sry men du måste ha kört en EDIT på det inlägget så stod det bara Seriösa svar tack....

Permalänk

Okej
tänker du hjälpa till eller vill du bara vara jobbig ?

Permalänk

Du kan leta själv helt enkelt. Det är ju bara ta det som du tycker är snyggast och som du har läst i tester är mest funktionsdugligt. Jag menar, hur svårt kan det vara?

Visa signatur

Core 2 Duo@3.0GHz|Geforce 8800GT 512MB|3GB DDR Ram|160GB Hitachi Deskstar 7K250 1x250GB Maxtor 1x 750GB Whattevva|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elaajten.
Okej
tänker du hjälpa till eller vill du bara vara jobbig ?

Nej, jag orkar inte, leta upp ett till mig så slipper jag lacka om mitt....

Permalänk

det är inte svårt jag har redan letat och så men jag ville veta lite vad ni tycker oxo..

det finns typ 500 trådar om chassin och ingen har varit så här kaxig i nån av dom..vad är det med er idag ?

EDIT: NÅN ADMIN KAN TA BORT TRÅDEN EFTERSOM INGEN VERKAR KUNNA HJÄLPA TILL.

Permalänk
Medlem

Tyvärr så kan jag inte veta vad du tycker om för slags chassin och jag kan inte ge dig nån feedback på några heller eftersom det ända jag ägt i mitt liv är ett chieftec dragon fulltower.

Men lycka till i ditt sökande.

Permalänk

Hm... det tyck vara så att de flesta hängt upp sig på killens(?) smak ifråga om utseende... Det verkar dock vara så att han vill veta andras erfarenheter ifråga om funktionalitet (utan att behöva läsa en massa tester...)

Jag har inte ägt så många chassin men om jag köpte ett själv idag skulle nog ett av kraven vara att fläktplatserna var för 120mm-fläktar... Dels för ökat behov av kylning - dels för ev. sänkt ljudnivå...

EDIT: Vilken typ av chassi hade du tänkt dig...? miditower? (Det är nog den kategori i vilken du kan hitta ett ok chassi till det priset...)

Visa signatur

-: Abit NF7 : AMD Athlon XP 2500+@2200MHz : ATI Radeon 9800 Pro : 2*512GB Corsair DDR SDRAM PC3200 : Hitach Deskstar 7k250 80GB : Seagate Barracuda 160GB : Waterchill L30 Entry : Aqua Computer Airplex EVO 120 : <40*C idle :-

Permalänk

Äntligen en normal person

Permalänk
Medlem

Anledningen till att många var så "kaxiga" var antagligen för att du är så otroligt lat.

"Leta upp ett chassi åt mig. bla bla bla"

Om du vill ha en rekomendation så säger jag chieftec, kort och gott.

Permalänk
Medlem

Vilka chassin var de som du hittade? Kan ju säga vad som är bra och dåligt med dem.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Aspire X-Dreamer II

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Avstängd

ta ett lianli och kör upp där bak

Visa signatur

:(

Permalänk

syph: det var den jag gillade mest

rzae: vi vill inte veta vad du håller på med på fritiden

Permalänk
Medlem

Ge fan i att svara om ni inte tillför tråden något, är det så svårt att ge killen tips eller bara ge fan i att skriva alls?

här är några tips

har själv detta chassi mkt bra stort utrymme

http://www.webhallen.com/prod.php?id=18069
Antec Chassi PlusView 1000 AMG-EU (ej Powersupply)

--------------------------------------------------------------------------------------

http://www.webhallen.com/prod.php?id=25771

Raidmax Scorpio-868 Rev.2 med Fönster - Svart (ej PSU)
finns i andra färger
--------------------------------------------------------------------------------------------
http://www.webhallen.com/prod.php?id=30119
Raidmax Cobra 822, svart
finns i andra färger

--------------------------------------------------------------------------------------------

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elaajten.
Dem här :

Om du inte säkert vet skillnaden mellan de och dem, skriv dom. Då verkar man mindre dum.

Jag skulle tagit det här :http://www.webhallen.com/prod.php?id=18069

Permalänk
Medlem

Det första chassit är stort och rymligt, bra del med fläktar också. Kan dock vara rätt tungt.

Det andra är varken rymlig eller trång. Kan ha en 120mm fläkt där bak, bra för ljudnivån.
Recension: http://www.64bits.se/recensioner/aspire-xdreamer2/index.php

Det trejde är trångt och litet. Rymmer få hårddiskar. Men är dock väldigt lätt och är bra om du ska LANa mycket.

Detta baserar jag på folks kommentarer och recensioner då jag inte ägt något av dem tre chassina

Permalänk
Medlem

Ta antec det är kvalité aspire har jag hört faller sönder del efter del.

Visa signatur

Dator: Antec 1080, 430w:Msi k8n neo nForce3: 2x512KIngston ValueR 3200 400mhz: AMd 64 3200+(clawhammer) @ 3600+: X800XT PE 520/560: 1x seagate 160gb SATA 7200rpm, 1x seagate 200gb SATA 7200rpm: Soundblaster Audigy2 ZS: Razer Diamondback Plasma och 1 Magma +Hyperglides: Logitech Media keyboard: Sennheiser pc 160: Samsung 959NF 19" @ 1280x1024 100HZ

Permalänk
Medlem

jag tycker som så...
om du hade lagt in ett par länkar direkt istället till chassin som du tyckte va najs
eller kanske ungefär som så du skulle vilja att ditt nya chassi skulle se ut
så hade inte alla blivit så som de blivit...

självklart ska man inte klaga en massa bara för att du inte gjorde som jag
föreslog... men det hade nog underlättat att ungefärligen vetat bildmässigt
hur du velat ha chassit

men du hade ju hittat ett par bra chassin, själv skulle jag väl föreslå Chieftec
eller Aopen heter de väl... Hx08 eller Hq08 eller vad de heter... höga rymliga
fina chassin...

men det är mina idéer det

Permalänk
Medlem

Är killen seriös? man kan ju inte låta en grupp datanördar välja sitt chassi, specielt inte med "fabriksmoddning".. köp ett stilrent chassi för 300 - 400kr och modda dit ett eget fönster. det är 100 gånger roligare och du blir 100 gånger stoltare. ;).

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Köp detta chassi och fixa ett fönster själv.

Det skulle jag göra om jag skulle skaffa ett nytt chassi.

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ANTSLK3700

En polare har ett sådant och jag tycker det mycket bra .. dels för att det är 2st 120mm fläkt platser och att det är så pass billigt + att det medföljer ett nätagg.

Men gör som du känner.

Visa signatur

Intel Core i7-12700K | Corsair Vengeance RGB RS DDR4 3600MHz 32GB | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC V2 (LHR) | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Visa signatur

[2500+ barton - Aopen AK79D-400VN - Radeon 9200se - 512mb DDR - Maxtor 80gb - Compucase 6A21]
[Laptopen IBM R40] [Mobil Samsung D600 och SE T630][email: particle@gavle.to] [ICQ: 67844045]
[SWECLOCKERS.COM - datornördarnas egen himmel]

Permalänk
Medlem

men du ska om du ska ha ett nätagg så blir det lite dyrare för det ingår inget PSU... PSU=nätagg (tror jag) men det kostar runt 500 för ett agg..

Visa signatur

AMD Athlon 64 4000+ 1MB @h2o||A8N-E, nForce4 Ultra,PCI-Ex16||Crosair 2048mb||7800GTX 256MB ||Antec P180 ||NorthQ 400W ||250GB+200gb