Permalänk
Medlem

Leadtech 6800 Gt

Är det någon som vet om Leadtecks 6800 Gt har 1 eller 2 extra strömkontakter.
Jag har inte lyckats hitta någon bild på kortet(ultrat har 2 vet jag)
Vilken Internetbutik har Leadtek i lager??

Permalänk

Förlåt att jag kommenterar men jag tyckte det var så kul att du stavade Leadtek på 3 olika sätt på 3 olika försök. Tyvärr kan jag inte svara på din fråga förutom att säga att det varken finns på mycom.se eller datorbutiken.com .

Permalänk
Medlem

jobbigt med dammskydd på gfx... sätter ju säkert igen sig direkt och kort bli överhettat

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Hehe meningen med damskyddet är ju att det inte ska det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maximo
Hehe meningen med damskyddet är ju att det inte ska det

ja , men dammskydd , var tror du skiten fastnar direkt? jo där. och täpper igen direkt.. måste rengöra oftare än utan filter,, är bra i chassi i fronten , men på gfx , är ju knöligt komma åt..

bara min mening.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Håller med men om det där nu är en patenterad lösning som dom säger då måste dom nog fan sett till på nått sätt så den inte dammar igen oftare än utan filter

Permalänk
Medlem

http://212.75.85.247/?cid=151698&id=5407289 - PC-kungen.

Billigaste stället, inte i lager just nu men borde ju komma vilken dag som helst om man kollar på det "preliminära datumet".

Edit: Hmm, det här är jobbigt, på leadteks hemsida står det "Superscalar GPU architecture 16" på GT-kortet. På PC-kungen står det bara 12. Jag vet inte vad det är men sånt där oroar mig. På leadteks hemsida såg jag nu att det står 16 på ena stället, och 12 på det andra, mycket störande att de skriver olika på sin egen hemsida!

Citat från Inet Data:
"Ett Kort från Leadtek som utnyttjar nVidia´s allra senaste teknologi. Med 12 Renderingspipelines och stöd för DirectX 9c Visar nVidia återigen vem som är störst."

Det är väl ändå 16 pipes på ett 6800GT?

Permalänk
Medlem

"At the gates" Jag måste ha varit riktigt trött när jag skrev min fråga
Tack för alla svar!!
Det blir nog ett Leadtek.Har ägt 2 Leadtek förut och varit supernöjd

Permalänk
Hedersmedlem

Ja det är 16 pipes och inget annat.

Man skall aldrig vända sig till tillverkaren om man vill ha riktig information dom tycks aldrig veta vad dom säljer.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

MaLo, hoppas du har rätt där alltså att de bara har skrivit ut fel på sidan. Förresten, hur kan PC-kungen hålla så lågt pris på det kortet? Riktigt fint ju.

Permalänk
Hedersmedlem

Du kan se på leadteks hemsida att dom inte vet själva för dom hatr inte fyllt i hur många pipes den har så PC Kunge har valt att använda 6800 kortets information isället för 6008Gt kortets.

http://www.leadtek.com/3d_graphic/winfast_a400_2.html

Och här har du ett test på kortet så du kan njuta av ditt blivande inköp.

http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=660

Kolla in den fläskiga kylaren.......................:D

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Jag beställde ett leadtek, efter lite om och men. Ser att jag valde bland de bättre korten iaf ! ...nu är det bara några dagar kvar innan den kommer!!!

EDIT: Ser nu på PC-Kungen.se att de har 0st kvar på lager. De fick väl in dem idag ? Har de redan tagit slut tror ni ? ...ggrr hoppas jag får mitt snart, annars blir jag putt !

Permalänk
Hedersmedlem

Du får den lagom till DOOM3 skall du see.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM