Hur tyst är sonata? Ska jag välja Coolermaster Cavalier 1 istället??

Permalänk

Hur tyst är sonata? Ska jag välja Coolermaster Cavalier 1 istället??

Hur tyst är sonatan egentligen?
Blir ljudnivån mycket mindre i ett sådant chassie?
Vilket skulle ni ha valt mellan Sonatan och Cavalier 1?

Coolermaster

Sonata

Vilket är bäst?
Här är systemet som ska sitta i!
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?action=loadit&cart...

Visa signatur

Amd64 3200+ (Zalman 7000B-AluCu)|Gigabyte K8NS Pro|1Gb Ram|Leadtek 6800Gt @ 380 / 1080|Antec LanBoy / Tagan 480w

Permalänk
Medlem

jag skulle köpt sonatan...eftersom jag inte gillar den där mästaren på cavalier

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk
Medlem

lätt coolermaster......den är lätt mycket coolare...

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • Schiit stack

Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska välja efter vilket DU tycker mest om. Men sen till frågan. Beror det inte på vad du har för fläktar? För som det ser ut nu så kommer du ENDAST använda CPU och nätaggs fläkten och jag tror du kommer få sitta o blåsa i datorn.... Nej men köp några tyska fläktar till burken. Sen så vet jag inte vilket chassi som dempar ljudet mest men sonatan har jag bara hört gott om....

Köp 120mm fläktar om du kan. Orkar inte kolla på de bägge chassina men vad är det för fläkt platser på dem? För om det endast är låt säga 40mm fläktar på det ena och 120mm på det andra skulle nog alla välja det med 120mm. Sådant kan vara väldigt avgörande för ljudet.

Permalänk

en 120mm fläkt följer med coolermastern. o jag tror att det även följer med en 80 i den...

Sonatan är utan så där får man själv köpa en!

Visa signatur

Amd64 3200+ (Zalman 7000B-AluCu)|Gigabyte K8NS Pro|1Gb Ram|Leadtek 6800Gt @ 380 / 1080|Antec LanBoy / Tagan 480w

Permalänk
Medlem

Tycker coolermastern va häftigare, inte lika många som har det chassit heller.

Permalänk

Hmm får man fråga en sak.. ? Men varför ska du köpa ett Modem v.90

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever..

Permalänk
Medlem

...och en floppy?

Visa signatur

MacBook Pro 14" | M1 Pro 10/16-Core | 32GB | 1TB
Legion Pro 16" | Ryzen 7 5800H | 16 GB | 1TB | GeForce RTX 3060

Permalänk
Medlem

Jag har Sonata och tycker den är riktigt snygg och håller hög kvalite men den är faktiskt inte så jätte tyst...

Visa signatur

The Walking Dead

Permalänk
Medlem

Thermaltake Tsunami silver/svart med fönster/utan fönster finns nu i lager hos datorbutiken. Köp en svart utan fönser.

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av |SilentSoldier|
Hmm får man fråga en sak.. ? Men varför ska du köpa ett Modem v.90

Antagligen för att han inte har breddband. Eller att vill vara säker på att komma upp på internet om breddbandet är nere.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frajja
...och en floppy?

Han kanske har S-ATA hårddiskar och ingen IDE.
Ska kanske uppdatera firmwaren på någon IDE-enhet som inte har någon windowsprogram.
Floppy är användbart till G.H.O.S.T när OS:et är totalförstört.

Osv...

Permalänk
Medlem

Tycker du skall välja Cavalier 1:an, betydligt färshare än Sonatan. Den har ju bla. front helt i aluminium, sedan slipper du ju sonatans spegelblanka finnish som inte blir annat än kladdig. Och VU-mätaren som du koppla till ljudkortet är ju hur häftigt som helst!

Permalänk

Tycker du skall ta den här:

Den är jättetyst o funkar mycket bra.

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av |SilentSoldier|
Hmm får man fråga en sak.. ? Men varför ska du köpa ett Modem v.90

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tacer
Antagligen för att han inte har breddband. Eller att vill vara säker på att komma upp på internet om breddbandet är nere.

Hmm.... det var nära. Jag har bredband här hos min far, men vad ska jag göra när jag åker till morsan? Sen så har inte alla bredband som jag åker och lanar med.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frajja
...och en floppy?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tacer
Han kanske har S-ATA hårddiskar och ingen IDE.
Ska kanske uppdatera firmwaren på någon IDE-enhet som inte har någon windowsprogram.
Floppy är användbart till G.H.O.S.T när OS:et är totalförstört.

Exact! Det är faktisk så att jag bara har en SATA HDD och att jag även vill kunna flasha BIOS via Diskettenheten.

Visa signatur

Amd64 3200+ (Zalman 7000B-AluCu)|Gigabyte K8NS Pro|1Gb Ram|Leadtek 6800Gt @ 380 / 1080|Antec LanBoy / Tagan 480w

Permalänk
Medlem

kan ni förstå att ett chassi inte är tyst... Det är det som sitter I chassit som är tyst äffäffäss

Permalänk

Nää men ett chassi som är bra byggt, eller är byggt för att dämpa innehållet är ju det jag undrar över

Visa signatur

Amd64 3200+ (Zalman 7000B-AluCu)|Gigabyte K8NS Pro|1Gb Ram|Leadtek 6800Gt @ 380 / 1080|Antec LanBoy / Tagan 480w