Permalänk
Medlem

Antivirus program

Installerade nyligen Noton antivirus 2004 pro..
Men problemet är att skiten äter ju upp halva datorn!

finns det något bra antivirus program? alltså som ger ett fint basskydd men ändå inte drar igång 57 olika processer och äter upp minst nästan 100mb?

Visa signatur

DATOR: X570 Auros Elite, Gigabyte RTX 3080 Gaming, Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, 256&512GB(SSD)+ 1TB(NVMe) + 4TB(HDD), Acer Predator X34P
BÄRBAR: Surface book 2
MOBIL: Galaxy S21 Ultra

Permalänk
Medlem

NOD32, Panda titanium 2004
Finns en del gratisvarianter också.

Sök på forumet här! Ljuger inte ifall jag säger att det finns 100 liknande trådar som din.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk

Processer lär dom flesta dra igång men alla är väl inte lika tjocka...

Kaspersky:
http://www.kaspersky.com/productupdates?chapter=146244099&dow...

Eller NOD32 eller PC-Cillin... Eller som Tjarven påpekade... många trådar finns.

Permalänk
Medlem

F-Secure är mitt tips, uppdateras dagligen. Drar inte speciellt mycket kräm, är både snabbt och användarvänligt. Själv kör jag det, har både haft Norton, Panda Antivirus 2004 men föredrar F-Secure helt klart.

Annars är väl NOD32 rätt okej.

Visa signatur

::System: Intel Pentium 4 CPU 2.40GHz| 512 mb ddr | NVIDIA GeForce4 Ti 4200 with AGP8X |

Permalänk
Medlem

Tycker du skall ta en titt på PC-cilling 2004 v11.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av henco
Processer lär dom flesta dra igång men alla är väl inte lika tjocka...

Kaspersky:
http://www.kaspersky.com/productupdates?chapter=146244099&dow...

Eller NOD32 eller PC-Cillin... Eller som Tjarven påpekade... många trådar finns.

det fick jag tips om o tänkte testa när jag kommer hem ikväll.

men förut använde jag McAfee och det drog ju nästan ingenting och hade inte massa skumma processer igång.

Men norton drar ju dessutom upp min cpu användning till 50% så fort jag kör igång något program, vilekt det inte gjored förut.

Visa signatur

DATOR: X570 Auros Elite, Gigabyte RTX 3080 Gaming, Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, 256&512GB(SSD)+ 1TB(NVMe) + 4TB(HDD), Acer Predator X34P
BÄRBAR: Surface book 2
MOBIL: Galaxy S21 Ultra

Permalänk
Avstängd

Prova gärna AVG Antivirus (finns gratis, bara att googla)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paranoia
F-Secure är mitt tips, uppdateras dagligen. Drar inte speciellt mycket kräm, är både snabbt och användarvänligt. Själv kör jag det, har både haft Norton, Panda Antivirus 2004 men föredrar F-Secure helt klart.

Annars är väl NOD32 rätt okej.

Hur kan du f*n kan du använda F-Secure, jag letar också efter ett bra virusprogram, har testat hitils NAV2k2, 2k3, 2k4 och F-Secure, inget av NAV går att uppdatera längre, är i princip värdelöst då, förutom 2k4, som duger halvdant.

F-Secure gjorde så min dator inte svarade, den blev OTROLIGT seg, tog flera timmar innan jag lyckades avsinstallera skiten. Nu ska jag testa Panda eller NOD32, hoppas nåt av det funkar bra.

Hade NAV2k4 installerat samtidigt som F-Secure, men jag gjorde det disable, alltså det låg bara, var inte aktiverat, men kan det ha haft nåt med saken att göra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Direkt
Hur kan du f*n kan du använda F-Secure, jag letar också efter ett bra virusprogram, har testat hitils NAV2k2, 2k3, 2k4 och F-Secure, inget av NAV går att uppdatera längre, är i princip värdelöst då, förutom 2k4, som duger halvdant.

F-Secure gjorde så min dator inte svarade, den blev OTROLIGT seg, tog flera timmar innan jag lyckades avsinstallera skiten. Nu ska jag testa Panda eller NOD32, hoppas nåt av det funkar bra.

Hade NAV2k4 installerat samtidigt som F-Secure, men jag gjorde det disable, alltså det låg bara, var inte aktiverat, men kan det ha haft nåt med saken att göra?

Du fattar väl själv att det aldrig rekomenders kör fler antivirus samtidigt. Klart det blir bekymmer.
NOD32 är jag nöjd med. Panda antivirus titanium 2004 är mycket bra även.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Så vågar man testa F-Secure igen :-P, om jag tar bort NAV2k4 helt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Direkt
Så vågar man testa F-Secure igen :-P, om jag tar bort NAV2k4 helt?

Du sa att du inte ville ha igång 57processer? Just vad f-secure gör, tror närmare 10st allerfall.
Kör nod32 den är helt ok och har lovordats mycket på forumet här.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Symantec Antivirus Äger.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Panda Platinum är ett kanon alternativ, även inbyggd mjukvaru brandvägg som funkar kanon.

Visa signatur

"Yttrandefriheten bör begränsas för dem som dolt eller öppet förespråkar narkotika." - Widar Andersson (s), Källa: Hassela agitation -96
"Övertygelser är ett större hot mot sanningen än lögnen." - Friedrich Nitzche

Permalänk
Medlem

Jag kör F-secure v5.41 Corporation, funkar ruskigt bra på min dator, finns inte ett virus som har en chans, går inte ens att plantera virus manuellt, har försökt många gånger, dom blir mosade och utraderade på en gång av F-secure och det tar inte mycket kraft av datorn heller. Busenkelt att uppdatera, kommer nya uppd. ca:1-3 gånger per dyngn, helt enkelt jätte-nöjd med programmet.
Programmet känner av "elak kod" och bryr sig inte om vad viruset heter och tar även nya okända virus till soptippen.

Visa signatur

FractalDesignDefine R4/ Asus Z97-A/ Core i7 4,0/4,4 GHz soc1150/ MSI 970gtx Gaming/ Sam 850 pro 512gb/ Sam 840 evo 256gb/ WD black 1tb/ Corsair ddr3 16gb 1600 c9/ OS:Windows 7 Ultimate 64bit./ Asus 27" 144hz 3D 2ms 1920x1080/ Corsair 750w modulärt/ tangb: Ducky Shine mini mx Brown/ mus: Arachnid Araneus