Permalänk
Medlem

bra och billigt chassi ?

hej, Ska inhandla n dator och till sist kommer chassit med pressad budget.
Vill alltså ha ett miditower coh ätaggregat helst under 1000 lappen, den ska hyffsat bra luftflöde i burken, inget plexi eller liknande. har ni nåt förlag ?
mvh
/ sebbe

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Går att ha en 120mm fram å två 80mm bak, finns även i svart.
Går att köpa separat sida med fönster åxå.

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=920&session=532bb41...

Visa signatur

AMD 3200+, 1024mb Ram, Sapphire Radeon 9800 PRO Atlantis, Arctic Cooling Copper Silent 2TC, Logitech Z-2200 2.1 THX

Permalänk
Medlem

skulle satsa på ett antec 3700SLK

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nefret

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rekan_83
Går att ha en 120mm fram å två 80mm bak, finns även i svart.
Går att köpa separat sida med fönster åxå.

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=920&session=532bb41...

Men lufthålen för 120mm fläkten i fronten sitter precis fläktplatsen, så den fläkten blir ganska värdelös

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nefret
jag köpte min billigt...
adressen är:
http://www.dataprince.se/webshop/gui_main.asp?group=72&view=2...

Har typ hemligt bojkot av dataprice här på forumet efter deras mygel

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

http://www.styggapojken.com/?product_id=114887

Har byggt 3 datorer på den lådan.
Funkar hur bra som helst och är inte sladdrig i plåten, dvs den vibrerar inget. Men visst är den tunn och skulle väl kännas bättre med lite mer kött på benen så att säga, men till det priset så är den tveklöst den bästa lådan jag vet. Nätagregatet har en 120mm fläkt som är mycket tyst. Lådan får man dessutom med bärhandtag på kartongen så den kan lätt bäras hem.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

Compucase CI-6A21 finns för 890:- hos db, 743,75 SEK(inkl moms) hos Dustin.
Antec SLK-3700BQE finns för 906,25 SEK(inkl moms) hos Dustin.
Antec SLK-3700AMB finns för 849:- hos db.

Några exempel på chassin som borde duga. Jag kollade bara hos Dustin och db, men de finns säkert fler ställen med andra priser, så kolla runt.
Utifrån ovan länkade recensioner skulle jag nog ta en 3700BQE om inte luckan stör, annars compucasen.

Permalänk
Medlem

ok. ska tänka lite på era svar

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett Compucase CI-6C28B, ganska snyggt för en inte allt för stor peng. Plats för två 80 eller 92mm-fläktar, en fram och en bak.

Bilder&sånt --> http://www.colorcase.se/produkt.php?p_id=203

Finns t.ex. på Webhallen och en del andra ställen. http://www.webhallen.com/prod.php?id=27727 (349kr)

Är man i Stockholm och snubblar in hos Webhallen kan man passa på att skaffa ett trevligt Forton-kragg när man ändå är där.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=22876 (379kr (för ett FSP300-60PN))

Totalt blir det 728 bagis för just den kombinationen jag har under mitt skrivbord.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem

Aake svara istället på ditt email från mig snart är det frö sent!

Permalänk
Medlem

Jag köpte två från JME för 149kr st, dom kostar nog 199 nu. Dom är tunna som risplåt men billiga

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Medlem

bästa köp enligt mig som bygger i de burkar som är nämda i denna tråd

är COMPUCASE

recensionen har ett stort fel i sig dock och jag nämner det då detta fel har hamnat på nackdelar:

***Det går vist hur bra som helst att ta bort fronten utan att ta bort sidoplåtarna det är bara i början när allt är tight för det inte är "inslitet" som det kärvar men det går då också, kan variera från chassi till chassi***

du får tysta lösnigar gediget chassi samt bra och stabilt nätagg (kanske lite klent för vissa 300watt)

för under 700kr
finns även med ventilationshål på sidan så den är prescottgodkänd men är bra annars åsså då den har en vindtunnel från ventillationshålet och som man sedan kan ställa in så den är över cpu

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

Compucase verkar vara bra, men inte speciellt snyggt enligt min mening. tror att jag kommer behöva 360w nätagg. får tänka lite mer.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

360watt om du skall ha alla diskplatser använda och ett extra strömkrävnade grafikkort, annars så nej.

sen kan ja hålla med dig om att det inte är det vackraste chassit men sånt går ju att "modda"

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

hmm. jag kmr troligtvis bara ha en hd, 120gb. sen blire det vanliga : A64 3000+, epox moderkort,2 st chassifläktar, radeon 9800pro, 512ddr. zalman kylare. ungefär det vanliga, räcker alltså 300w för det ? ska kanske överclocka lite också och då vill jag inte att nätagget ska ta emot först / sebbe

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

detta är ett kvalitetsagg som löst går på en 400-500kr

det håller 300watt och inte som andra billigare fixar 300watt i nångra sekunder som maxeffekt.

men det som du räkna upp så fixar 300wqattaren i chassit det.

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

hmm. ok
är ett Chieftec dragon midi-tower bra ?, bra luftströmmelse o kylningsförmåga ?
mvh / sebbe

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

compucasen är tveklöst bättre
luftströmmen i ett compucase är bätre då det är 120mm hål i front och i baken som låter en stor luftström transporteras igenom chassit samt att det inte är så högt att luften fasnar i toppen.

sen är väl Chieftec dragon midi-tower ok men själv spyr ja på det chassit

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

det var ju kul att du spyr på det chassit . tycker det är rätt mycket snyggare iaf, men vad vet jag ?
Så om ja tänker på kylning o klockningsförmåga så ska jag ta ett compucase ? , men jag vill hellre ha ett 360w i det, finns inte det chassit utan nätagg nånstans ?
mvh / sebbe

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

japp finns nätagslöst dock är de runt 200kr billigare så du känar rätt bra på att ta ett med nätagg

och jag har inte haft estetisk faktor med i något av chassina, gillar inte chassin med massa 80mm:are i

men skal du ha ett chassi för syns skull oxså så finns det mycket snyggare chassin än dessa 2

priset går upp då men kolla in antecs chassin

antec sonata
antec super landboy
antec SLK

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

fan. hittade inte så mycket info om chieftec dragon midi-tower, stöder inte dragon 120mm fläktar ? vad är mest rekommenderat: 4* 80mm eller 2*120 med tanke på kylning och tystnad ?
mvh / sebbe

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Ju större fläktar du har, desto mer luft flytter de vid samma varvtal, så sänker du varvtalet på en 120mm fläkt, låter den mindre och kyler mer än motsvarande 80 mm's gör.
Skulle du ta o köpa ett Dragon-chassie, så kan du ju alltid kapa upp hål för större fläktar.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

ja antignen är det dragonchassit eller så är det blink blink chassin från thermaltech som personer <14-15 år vill ha..

men skall du ha det bästa i pris contra vad du får så är det compucasen som gäller sen finns det bätre chasin som jag ex skrev lite högre upp

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

Galliwog hoppas inte det där var en förolämpning ?, för det första tycker jag bara att dragon chassiet är snyggt, inget fel med det ? För det nadra så är jag 17 och ville bara veta lite mer om det.
men jag försåtr vad du säger, tror jag tar egenskaper före smaken, tror nog jag kör på compucasen även fast den har "bara" 300w inkluderat.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

nope bara ett erfaret utalande av den åldersgrupp jag sålt såna till inget pekande på dig.

du gör som du vill hade jag köpt ett chassi så hade det blivit från antec (har en svag pungt för antec) ex då SLK

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

aha k. Behöver det lite billigare valet. så ja kör på compucase och köper till 2st papst 120mm 2600rpm hoppas det kommer funka bra!
tack för alla tips
mvh / sebbe

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Inaktiv

Är riktigt svag för http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1398&session=10b0a7...

Har beställt det ch ett 350 W Hiper 20 dB, så stilrent och fint :]] Allt för 913:-

Permalänk
Medlem

roob det var rätt snyggt, men sen frakten o allt det

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"