Permalänk
Medlem

Co-op till doom 3 !

Det finns coop till doom 3 så om någon har det så kan ni ju testa å säga om/hur det fungerar.

http://www.cesk.org/pak005.pk4

Permalänk
Medlem

Kan någon kommentera om det är värt att ladda ner?

EDIT: Med andra ord, om någon har hört att det funkar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Kan någon kommentera om det är värt att ladda ner?

EDIT: Med andra ord, om någon har hört att det funkar.

JO det funkar men inte så bra..

när man får den där autopad eller vad det heter så kan man ej ta bort den för tab används till scorebord och det går inte att ändra för det är liksom samma control står det i options.
Får nog vänta tills det komemr nåt bättre.

Permalänk
Medlem

Sant.

Visa signatur

Speldator: A64 3200+ 2.0 Ghz K8N Neo Twinmos WB 512 BH-5 x2 R9800Pro Antec TP 550w Lian Li PC75b Cheetah 15k.3 18.4 gb Maxtor 250 gb x4(RAID0) NEC 2500a HP 920Pro DVI UltraX MX510 DSP-500 DD vattenkylning (RBX, Z-chipset, Maze-4, Thermochill 120.3b, Eheim 1250). GAMMAL SIGNATUR!

Permalänk
Medlem

Går att binda om knappar i configen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3riko
Går att binda om knappar i configen.

Dock inte detta eftersom PDA/Score står under samma.

Visa signatur

Speldator: A64 3200+ 2.0 Ghz K8N Neo Twinmos WB 512 BH-5 x2 R9800Pro Antec TP 550w Lian Li PC75b Cheetah 15k.3 18.4 gb Maxtor 250 gb x4(RAID0) NEC 2500a HP 920Pro DVI UltraX MX510 DSP-500 DD vattenkylning (RBX, Z-chipset, Maze-4, Thermochill 120.3b, Eheim 1250). GAMMAL SIGNATUR!

Permalänk

Måste alla ha wärch?

BTW, går det inte typ att låta bli att ha PDA

Permalänk
Medlem

grabbar, ni vet om att waräzz inte tycks om, rekomenderar er att ta bort det innan ni antingen blir bannade eller får varningar. antyd inte att ni har spelet. inte än iaf.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
grabbar, ni vet om att waräzz inte tycks om, rekomenderar er att ta bort det innan ni antingen blir bannade eller får varningar. antyd inte att ni har spelet. inte än iaf.

Jag antog att det gick att binda om knappar, det brukar det väll oftast gå att göra i en config?

Permalänk
Medlem

Ni ber verkligen om det era dumma stackare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
grabbar, ni vet om att waräzz inte tycks om, rekomenderar er att ta bort det innan ni antingen blir bannade eller får varningar. antyd inte att ni har spelet. inte än iaf.

Ja, jag la till mig edit så att folk skulle förstå att jag inte menade så. Men jag hoppas att det funkar, så att man slipper bli så jävla rädd när man ska spela det xI. Dessutom så känns det som om Doom3 är ett halvt spel utan co-op.

Permalänk
Medlem

Vaddå? gör detta att man kan lira vanliga singleplayer i coop?
Är det hemmagjort eller en officiel grej?
får testa sen när spelet kommer...

Permalänk

Det är en hemmagjort.
Och vad jag har läst på vissa wärch forum så ska den fungera sådär, inte helt tillfredställande..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ok... jajja hoppas det kommer bättre. Finns allt för få bra spel som stödjer co-op. Speciellt nya med denna grafik...

Permalänk

Hitta en annan mod som är under utveckling, osm innehåller just co-op

http://coop.doom3maps.de/

längtar till det kommer ut!
(altså både doom 3 och modden)

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

ni får utsé officiell PDA-checker - en som
1 - kollar PDA
2 - meddelar resten det som behövs
3 - reconnect:ar

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anubis
Ni ber verkligen om det era dumma stackare.

Ingen har antytt om att ha spelet i sitt ägo. Denna tråd kan mycket väl handla om vidarebefodring från andra forum a la staterna där diskussionerna för fullt pågår. Givetvis är jag - och alla andra - grymt intresserade vad som händer på den fronten då spelet snart lanseras i Sverige. Längtar!

Visa signatur

Speldator: A64 3200+ 2.0 Ghz K8N Neo Twinmos WB 512 BH-5 x2 R9800Pro Antec TP 550w Lian Li PC75b Cheetah 15k.3 18.4 gb Maxtor 250 gb x4(RAID0) NEC 2500a HP 920Pro DVI UltraX MX510 DSP-500 DD vattenkylning (RBX, Z-chipset, Maze-4, Thermochill 120.3b, Eheim 1250). GAMMAL SIGNATUR!

Permalänk
Medlem

Re: Co-op till doom 3 !

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triple X
Det finns coop till doom 3 så om någon har det så kan ni ju testa å säga om/hur det fungerar.

http://www.cesk.org/pak005.pk4

Var hittade du den filen?
Jag har beställt doom nu, hoppas bara att de är så bra som man förväntar sig..
Om co-op skulle fungera så skulle ju spelet bli otroligt mycke roligare om man sitter och kör med sin kompis..
Eller?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

COOP kommer inte funka bra förrän sdkn är släppt. servern ser monster, de som joinar gör det inte. cut scenes låser de joinar osv.. Och även då måste säkert alla banor göras om, så inte folk blir inlåsta i vissa delar av banorna etc
har jag hört

Permalänk

Om co-op kommer till spelet införskaffas det, annars får jag leva utan. För tänk om jag köper det och inte kan njuta av det? Då är det väl lika bra att låta bli. Och nej, jag vill inte ladda ner det =/

Permalänk
Medlem

COOP kommer.... inte officiellt, men mods

Permalänk
Medlem

Re: Re: Co-op till doom 3 !

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaqZ
Var hittade du den filen?
Jag har beställt doom nu, hoppas bara att de är så bra som man förväntar sig..
Om co-op skulle fungera så skulle ju spelet bli otroligt mycke roligare om man sitter och kör med sin kompis..
Eller?

jag kan lova dig att det är bättre än förväntat (säger inte att jag har tankat ner det )

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att det kommer en bra co-op mod riktigt snart efter att dom släppt spelet. Så att man får uppleve de gamla quakeminnena man har. Särskilt när man ska ner i vattnet och hämta en guldnyckel på någon bana. Då den som tvingas hämta den inte riktigt vill, för att zombierna är så läskiga

Permalänk

Förstår inte riktigt snacket om multiplayer och co-op i Doom 3, det går ju rakt emot tanken bakom spelet, att man ska känna sig som en ensam marin soldat som bara kan lita på sin hangelbrakare i mörkret där saker man helst inte ens vill stöta på lurar.

Om man springer runt med 1-3 andra så är det ju mest en upptäcksfärd med lite irriterande mörker och lite pang-pang.

Bara en sån sak som att man inte kan använda ficklampan och vapnet samtidigt försvinner ju då en spelare kan agera lampkille och dom andra braka på med vapnen... då tappar man ju allt effekt i en mörk korridor t ex.

Självklart får man spela spelet som man vill, men jag kommer iaf hålla mig till singelplayer eftersom det är det id lagt krutet på.

Visa signatur

My name is God, I hate you.

Permalänk
Hedersmedlem

notepad_swec får en varning, tråd låst.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion