Permalänk
Medlem

ASP-problem (Error 500-13)

Kodade just ihop en liten enkel sida som ska vara grunden till en liten lekstuga jag och en polare håller på med. Råkade dock ut för ett irriterande problem direkt - ett problem som jag självklart inte lyckas lösa själv.

Sidan ligger på www.bananhuset.se/cale/ (default.asp). Förstår inte varför den inte ens vill ge mig ett vettigt felmeddelande? Har jag glömt att ställa in IE så för att få bra debug-info? Hittar inte den inställningen isf.

Lägger koden här nedan också utifall det skulle vara något fel i den. Var snälla och klaga inte så mycket på att jag använder tables för layouten. Kanske byter senare under projektet, just nu fokuserar jag på asp-kodningen (det är min bit det).

<%
'Öppna databasen och hämta sidans grundstruktur'
Set connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
connect.Open("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Persist Security Info=False;Data Source=" & "d:\www\bananhuset.se\db\cale_db.mdb")
Set RecSet = Server.CreateObject("adodb.recordset")
RecSet.OPEN "Select * FROM main_data order by date desc", Connect, 1, 3
%>

<table width="640" height="480" border="0">
<tr>
<td width="100" bgcolor="#F1F2D0" valign="top">
<%
if not RecSet.BOF or RecSet.EOF then
do while not RecSet.EOF
Response.write "<a href='default.asp?id='" + RecSet("id") + "'>" + RecSet("title") + "br"
loop
end if

Response.write "<br><a href='default.asp?id=admin'>Admin</a>"
%>
</td>
<td width="540" bgcolor="#FFFFFF" valign="top">
<%
if Reqeust.QueryString("id") = "" Then
Response.write "Systemet saknar stöd för startsidor. Detta kan utan svårigheter implementeras, vänligen kontakta närmaste Nomad-avdelning för avhjälpning."

else if Request.QueryString("id") = "admin" Then
Response.write "Här kommer ett aministrationsgränssnitt snart att ligga."

else
Set RecSet2 = Server.CreateObject("adodb.recordset")
RecSet2.OPEN "Select * FROM page_data where page_id = " + Request.QueryString("id"), Connect, 1, 3

if RecSet2.BOF Then
Response.write "Sidan saknar innehåll eller existerar inte. Vänligen kontakta administratör."
else
do while not RecSet2.EOF
Response.write "<h3>" + RecSet2("title") + "</h3><br>"

if not RecSet2("intro") = "" Then
Response.write "<b>" + RecSet2("intro") + "</b><br>"
end if

Response.write RecSet2("text") + "<br><font size='-1'> -" + RecSet2("author") + "<br><br>"
loop
end if
end if
%>
</tr>
</tr>
</table>

<%
Connect.close
Set Connect = nothing
%>

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Hmm 500-13 är enligt min IIS = Server Too Busy

"Background:
The request cannot be processed at this time. The amount of traffic exceeds the Web site's configured capacity."

Vad händer om du anropar en asp fil med lite kod i? T ex:

<% Response.Write now() %>

Om inte det heller funkar verkar webservern felaktigt konfigurerad eller så har den hängt sig.

Visa signatur
Permalänk

Öka antalet samtidga användare för IIS och starta om servicen.

Viktigt att komma ihåg att ALLTID starta om IIS efter att man gjort någon ändring, speciellt när det gäller säkerhets inställningar!

/Anders

Visa signatur

**************************
Om det fungerar för bra, installera om det...

Permalänk
Medlem
Citat:

Microsoft VBScript compilation error '800a03f6'

Expected 'End'

/cale/Default.asp, line 56

Välj "Tools" och sen "Internet Options"
Tryck på "Advanced" tabben
Bocka av "Show friendly HTTP error messages"

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren... inte min server, måste vara Cliché som strulat till det.

wierd: sådär ska det se ut ja

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.