Snor xp verkligen BrandBredd?

Permalänk
Medlem

Snor xp verkligen BrandBredd?

som ämnet sejer fattar ni nog vad min fråga e ^_^
jag undrar om de stämmer eller bara e en myt om du nu stämmer hur mycket snor de o finns de nått sätt att trycka ner på de eller stänga av de

märker de lite sj med ska ha 250kb per sek men får typ bara stabilt 200 kb per sek vet itne om de e de eller min ips som e lurig men hur som vore tacksam för svar o tips

Permalänk
Medlem

XP i sig snor ingen bandbredd. Felet ligger på andra plan

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

ja men om jag definerar mej såhär snor program som e med i xp speed då?
om inte kan du beskriva vad du menar med andra plan?

Permalänk

Bara program som använder nätet snor bandredd. Att du får så låg hastighet beror antagligen på din ISP, den du tankar från eller något annat.

Den resarverade bandbredden XP har är till för QoS och om du inte kör några program som utnyttjar det så inverkar det inte alls.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

QoS vad här de har inte hört talats om de o kan man sätta en maximum gräns för den eller trycka ner de till nästan 0 punkten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wing87
QoS vad här de har inte hört talats om de o kan man sätta en maximum gräns för den eller trycka ner de till nästan 0 punkten?

QOS: Till exempel bredbandstelefoni eller dylikt. som kräver en viss mängd bandbredd.

Och nej, det kommer INTE gå snabbare om du ställer ner värdet till 0.
Vet du inte om du har ett program med QOS, så har du inte det.

Permalänk
Medlem

jag har hittat ett stätt att trycka ner de tänkte om jag ställer de på 10% så får de ju ändå åtkomst så de borde väll inte va så farligt eller?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wing87
jag har hittat ett stätt att trycka ner de tänkte om jag ställer de på 10% så får de ju ändå åtkomst så de borde väll inte va så farligt eller?

Du kan ställa det till 0, men det kommer inte att göra någon verkan om ingen tjänst använder bandbredden. Bandbredden reserveras nämnligen bara om en tjänst behöver den, aldrig annars.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

tänk nu om jag skulle behöva den va de nu e utan att jag vet så vore de rätt ok med 10% men vad gör tjänsten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wing87
jag har hittat ett stätt att trycka ner de tänkte om jag ställer de på 10% så får de ju ändå åtkomst så de borde väll inte va så farligt eller?

Som sagt, det spelar absolut ingen roll vad det står på. Du kan sätta det på 0% om du vill, eller varför inte 100%? Det kommer ändå inte bli någon skillnad, eftersom du inte har några QoS-program.

Edit: Som tidigare sagt i tråden så används QoS tex vid internettelefoni, där programmet måste ha en viss mängd bandbredd.
iptelefoniprogrammet kan då kräva av operativsystemet att det ska få tillgång till de 20% så att det kan skicka sin data utan problem. När du inte längre använder iptelefonin så kan andra program använda den bandbredden igen.

Visa signatur

"Utom de elva omkomna, av vilka en var tolv år, skadades 24 oftast äldre personer, sade polisen." - expressen.se
Data/Dator?

Permalänk
Medlem

vad är QoS program då? hur kan du vara så säker på att de inte används e de okänt eller? Varför finns de om de inte används av nått?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wing87
vad är QoS program då? hur kan du vara så säker på att de inte används e de okänt eller? Varför finns de om de inte används av nått?

QoS stor för Quallity of Service. Kortfattat så gör det så att program som kräver en viss bandbredd för att fungera (IP-telfoni är ett bra exempel som nämns ovan) får den bandbredd de behöver när de behöver det. När de inte är aktiva så drar de ingen bandbredd och när de är aktiva vill du dedikera den bandbredden de behöver annars fungerar de inte alls bra.

QoS kan även användas för att prioritera vissa typer av IP-paket, t.ex. ACK-paket vilket gör att uploaden inte sänker downloaden så mycket om du sitter på en asynkron uppkoppling.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

k tnx fattar vad du menar med de mästa nu o att de inte lär göra nån skyllnad för min del ^_^
tack igen