Permalänk
Medlem

Kopa laptop

Har borjat leta efter nan schysst laptop att kopa. Har hittat "HP NX9105 AMD Athlon XP-M 3000+ DU367A" som verkar ratt trevlig. Har aven tittat lite pa Acer och Dell men det finns sa valdigt mycket att valja pa

Vikitiga saker som jag vill den ska ha ar:
Minst 40GB HD och 512 MB RAM
Minst 15" skarm
Tv-ut
Firewire/USB2
802.11g
10/100Mbit LAN
DVD-ROM

Andra trevliga saker den garna far ha ar:
DVD-brannare
Bluetooth
IR-port
Bra batteritid, typ 4-5h

Processor och grafik ar inte sa valdigt noga men det far inte vara allt for klent, ska dock inte spela pa den. Pris ca 14000.

Och nej jag vill inte ha en ibook

Tacksam for alla tips

Permalänk
Medlem

Antar att du sett att inwarehouse har kampanj på datorn du föreslagit. Runt 9400 kr. Saknar DVD-brännare, IR (tror jag) och bra batteritid. Svårt att slå för det priset och med tanke på att den fyller de flesta av dina krav.

En som uppfyller ditt önskemål om batteritid och dessutom är lättare är Acer 292LMi. Den har däremot inte inbyggd bluetooth och kostar strax över 14000.

Permalänk
Medlem

Kollat på HP nx7010? Har iofs bara 802.11b men det är ju ingen större kostnad att köpa till g. Är mkt nöjd med min.

Den har ju blåtand, SD-läsare, cd-brännare, 40gb, 512...

Finns väl en värre version med 60gb snabbare hd, bättre skärm och DVD-brännare.

Visa signatur

iPhone 5, iPad 3, Macbook Air

Permalänk
Medlem

Den nya nc7010 har .g faktisk men vet inte om den finns i sverige än.
Finns i modell med dvd-brännare men den kostar lite för mycket i mitt tycke.

Det är en mycket bra dator sitter på en sådan just nu.

Visa signatur

----------------------------------------------
Gigabyte GA-MA790XT-UD4P; AMD Phenom II X3 720 BE(upplåst till x4);Saphire Radeon HD 6870 1GB ; LENOVO THINKVISION L220X;Corsair XMS3 DHX DDR3 1600MHz 4GB CL9 2st.

Permalänk
Medlem

Kolla på Dell Inspiron 8600
Den har det du radade upp i listan samt Centrino Processor med låg värmeutveckling och hög batteritid
http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.asp...

Visa signatur

--------------------------------
"All your base belong to us!"
"They set us up the bomb!"

Permalänk
Medlem

Tackar for tipsen for se vad jag kan hitta. Helt klart trevligt pris pa inwarehouse, problemet ar dock att jag inte bor i Sverige for tillfallet. Skulle dock hellst vilja ha svenskt tgb sa isf maste jag losa frakt pa nat satt i vilket fall som hellst. Just nu lutar det dock at HP nx9105, engelsk modell som har dvd-brannare.

Permalänk
Medlem

jag köpte en nx9105

funkar skit bra..

gav 6200:- utan moms

tycker ja va billigt iaf..

har g, blåtand, ir m.m

men nu säljer dom den inte mer,, tror jag iaf

Visa signatur

[kolla min fina låda på www.webzonen.com]__ AMD XP 2100+ @ enmiljardsjuhundratusensvängningarpersekund..