Permalänk

Strömbrytare på kross.

Tjena!

Sitter här med min systersons LEM 50cc och dom vill att jag ska sätta på en ny strömbrytare på den, alltså stänga av knapp.
Det är svindyrt med orginaldelar till dem. Har tyvärr ingen bruksanvisning kvar. Så ja undrar om någon råkar sitta på vetskapen om vilken strömbrytare ja skulle kunna ta på tex elfa. Kanske finns någon generell strömstyrka i crossar.

Hoppas ni kommer med fina svar

MVH

Visa signatur

.:. MSI K8T Neo FISR-2 .:. Ahtlon64 3000+ .:. 2x256 TwinMos-Winbond .:. C3D Radeon 9800 Pro .:. 120gb Maxtor Diamondmax 9 .:. Aopen H700A + Chieftec 420w .:.

Permalänk
Medlem

brytar knappen borde jorda crossens tänddelar. (så var det iaf på mopeder från förr) så en vanlig återfjädrande brytare borde funka fint.

Visa signatur

Elda upp skiten så de rycker om den!!!!!!!!!!!!!

Permalänk

Du tror inte du skulle kunna leta upp en sådan på elfa åt mig?

Visa signatur

.:. MSI K8T Neo FISR-2 .:. Ahtlon64 3000+ .:. 2x256 TwinMos-Winbond .:. C3D Radeon 9800 Pro .:. 120gb Maxtor Diamondmax 9 .:. Aopen H700A + Chieftec 420w .:.

Permalänk

funkar nog med vilken knapp som helst eg.. själv skulle jag ha valt en som inte är återfjädrande.. pga att har man tryckt till den så ska den dö inte bara så länge man håller inne knappen.. (säkerhets grej)

Visa signatur

"Viam inveniam aut faciam" "Stultus est sicut stultus facit"
MSN:jimc_83@hotmail.com ICQ:244952016 jim.karlsson@telia.com

Permalänk
Medlem

beror juh på hur knappen som sitter där från början ser ut, om du vill ha den på samma ställe, sedan så är frågan hur mycket fukt o damm som den ska tåla också.. det är juh trots allt en cross vi pratar om..

edit:

sök bara på "tryckströmställare" så hittar du ett litet urval av deras brytare

Visa signatur

Elda upp skiten så de rycker om den!!!!!!!!!!!!!

Permalänk

har en org knapp sålde min cross igår så den kan du få om du betalar portot

Visa signatur

A64 3400@2600 Msi K8N platinum 1024 Adata pc 3200 Gecube X800 pro

Permalänk

okej, dra iväg ett mail så kan vi diskutera.
youwon_@hotmail.com

Visa signatur

.:. MSI K8T Neo FISR-2 .:. Ahtlon64 3000+ .:. 2x256 TwinMos-Winbond .:. C3D Radeon 9800 Pro .:. 120gb Maxtor Diamondmax 9 .:. Aopen H700A + Chieftec 420w .:.

Permalänk
Medlem

klart du ska ha en återfjädrande på crossen den som skrev att man inte ska ha det är ju inte riktigt smart...eftersom det är en cross så skakar det och har sej när man kör och om man då har en vanlig vipstömbrytare så finns det ju chans att man slår av den när man kör...

Visa signatur

Jag tycker om öl, jag brukar ta en öl när jag kommer hem, ibland 2!

Permalänk
Medlem

hmm,
jag måste erkänna att det är mycket smarate med en ej icke återfjädrande, med tanke på säkerheten. man vill juh inte att crossen ska klippa ens ben eller nåt..
men iaf på gamla mopeder så var det en återfjädrande brytare.

Visa signatur

Elda upp skiten så de rycker om den!!!!!!!!!!!!!