Permalänk
Medlem

okej hur F*N skall ja få bort detta????

har ett R9800np med dom här minnes flänsarna http://kylning.com/info.php?cPath=77_89&products_id=622

hmm hue skall ja få bort dom?
enkelt snabbt sätt skall dit me dom här http://kylning.com/info.php?cPath=77_89&products_id=573

kommmer d bli sån stor skilnad satt d e värt att byta?

Visa signatur

Opteron 165 2,6ghz 2gb ram
XFX 8800gts 320mb

Permalänk
Medlem

Förmodligen blir det ingen skillnad alls så jag tycker inte det ät värt att byta.

Permalänk
Medlem

slå lite med hammaren så ska du se att dom lossnar fin fint!

Permalänk

In i en ESD-påse och sen in i frysen. Sen är det bara att vrida på flänsarna tills de losnar.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Varför inte ta lite isopropanol runt flänsarna så kommer dom lossna lätt eller kan jag ha fel?

Visa signatur

GA-K8NXP-SLI, AMD 64 3200, 2x 6800 GT SLI, SATA 200GB, Twinmos 1024mb och allt det i en Röd Asus Vento.

Permalänk
Medlem

Har 9800 np tsop minnen (avlånga) mitt 9800 pro har iaf bga-minnen (fyrkantiga minneschips), och då kan man köpa bga-flänsar istället, passar bättre. Har även för mig att bga chips är bredare än tsop och då passar inte tsop-flänsar riktigt bra.

Sen så tror jag inte skillnaden kommer bli så stor att det är värt pengarna.

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem

men asså dom ja har nu kan du knappt har kvar fngret på o klockat

EDIT: ja skall nämligen till kylning.com och handla o dom har inte bga flänsar där...
men ja har sätt bilder me dom ja länkade till för dom borde ju kyla bättre tycker ja ju?

Visa signatur

Opteron 165 2,6ghz 2gb ram
XFX 8800gts 320mb

Permalänk
Medlem

Då gör flänsarna sitt jobb med andra ord, sprider värmen från minnet. Sätt en fläkt som blåser mot kortet så lär det nog kyla ännu bättre.

Visa signatur

Athlon64 3000+@250x10=2500mhz (ska högre) C7000B-CU| 2x512 Vitesta pc4000 | m-atx MSI K8NM FISRB | Powercolor x800pro VIVO @545/540 | 2x120gb | DVD-RW | Antec Sonata 2 | Superpi 36s

Permalänk
Medlem

men om ja ksaffar större flänsar o cpu kylare då? då blir d ju ennu bättre???

Visa signatur

Opteron 165 2,6ghz 2gb ram
XFX 8800gts 320mb

Permalänk
Medlem

Först kan du lära dig att skriva som en vettig människa. Sedan så tycker jag att du borde investera i en fläkt som du riktar mot kortet istället.

Permalänk

Flänsar på minnena ger oftast ingenting... Bara man har någotlitet där.

Håller man gpu´n kall så går inte värmen runt i hela kortert och tillåter högre klock på minnena.

Det är inte värt att byta flänsarna... och att ta bort dem är inga problem, det är ju värmeledande tejp underdem. Jag vred på dem med tummen+pekfringret och lyfte. Inga problem när jag tog av mina dvs.

Permalänk
Medlem

Jag har dom där revoltec på mitt kort,skiten ramlar av, riktigt dårlig tejp på dom
får nog prova med lim istället
Och så tror inte du kan klocka mera med dom än dom andra
Så är dom så höga så man får kapa av dom om man ska ha
en Artic silencer på

Permalänk
Medlem

jaja men ja skall ha cpu fläkt;)
aja får se hur d går lägger upp bilder här o i singn sen

Visa signatur

Opteron 165 2,6ghz 2gb ram
XFX 8800gts 320mb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A_K
Jag har dom där revoltec på mitt kort,skiten ramlar av, riktigt dårlig tejp på dom
får nog prova med lim istället

Gjorde det för mig med, tur att man inte hade något kort under grafikkortet eller datorn liggandes. Inte så kul om flänsen skulle ha kortslutit moderkortet mm