Permalänk
Medlem

Bästa Asus moderkortet

Jag vet att det finns andra trådar om detta, men jag behövde en färsk en

Topicen säger ju det mesta, jag är alltså på jakt efter det bästa Asus moderkortet för min nya barton 3000+ som inte ville fungera med mitt A7V8X, som har stöd för 333mhz fps, men ville inte endå.

(Mina andra komponenter kan finnas i min sign.)

När jag säger "bästa" modertkort, så menar jag en blandning av STABILITET, PRESTANDA och KVALITÈ.

Tacksam, som alltid, för alla svar!

Permalänk

om du bara pratar ASUS i kombination med en barton, tror jag att det här nForce2 kortet ligger bra till......
http://www.asus.com/products/mb/socketa/a7n8x-e-d/overview.ht...

Har själv ett A7N8X Deluxe med 2500+@3200+, som fungerar bra & stabilt.

Visa signatur

Intel E6750 - Gigabyte G33M-DS2R - 3x1024mb PC6400 - Integrerad Intel grafik - WD 500GB Sata2 - Benq 1625 - Cooltek 600w- XP sp2

Permalänk
Medlem

är det nforce som gäller eller? är det bättre än KT880 t ex?

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför du begränsar dig till Asus. Deras support son alla tror är bra är inte det när du väl ska använda den och deras produkter är inte bättre än nån annans. Asus är då inget val för en seriös överklockar heller, där har Epox och Abit alltid legat före. Asus är nog datorvärldens mest överskattade märke. Visst de har bar grejer men det har Abit och Epox med flera också.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Då kan du väl tipsa mig om dina personliga favoriter? Vilka som passar bäst till min hårdvara?

Det skulle vara schysst, men som sagt, jag _vet_ att asus är _stabila_ vilket jag anser är mkt viktigt.. jag ska inte överklocka särksilt mkt heller.. så jag vill ha ett stabilt moderkort.

Tipsa gärna!