Permalänk
Medlem

Värme problem

tja, har fått hem min nya burk nu, men har ett stort problem, värmen ger sig inte, Den ligger på 89 grader nästan på en gång så fort ja sätter på den, MObot är ett Abit KV8 Max3 och cpu en AMD 64 3400+. Kylaren en Zalman Cnps7000b med Atric silver pasta, nån som har en ide ? tacksam för svar.

Visa signatur

Burk 2: AMD 64 4600 x2+, Asus mobo, asus X1900xtx pro gamer, 2 gb kingston kvr400 minne, 2 st 200 gb WD diskar, 1 st 80 gb Wd som system, 20" Philips widescreen

Permalänk

lägg cpun i frysen sen lägger du en död råtta bland ramminnenena

Visa signatur

SantaCruz^

Permalänk
Medlem

Ett mer seiöst svar då:

Jag har en zalman också, det du MÅSTE göra ör byta ut den plattan som ligger under moderkortet, gjorde du inte det å skruvade fast Zalman fläkten på den plattan som satt på är du bara tokig, för det är som att springa in i en flock björnar å lukta kött.

Permalänk
Medlem

Altid Kul med seriösa inlägg måste ja säga, kul

jodå, har bytt den plattan också, men ja kanske har spårat felet nu, kan ha tagit för mycket kyl pasta, håller på att ta bort allt nu, ska läga på ett nytt lager sen,

Visa signatur

Burk 2: AMD 64 4600 x2+, Asus mobo, asus X1900xtx pro gamer, 2 gb kingston kvr400 minne, 2 st 200 gb WD diskar, 1 st 80 gb Wd som system, 20" Philips widescreen

Permalänk
Medlem

sen brukar abits kort inte visa helt rätt jämt.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

men ja tror att detta e rätt bra, visar 83 grader celsius,.

Visa signatur

Burk 2: AMD 64 4600 x2+, Asus mobo, asus X1900xtx pro gamer, 2 gb kingston kvr400 minne, 2 st 200 gb WD diskar, 1 st 80 gb Wd som system, 20" Philips widescreen

Permalänk

Upplevde ngt liknande med min dator... Visade 70c idle och mer under load. Det är en bugg med a64-processorerna som har Newcastlekärnan och vissa moderkort. Temperaturen visas rätt så snart du flashar om ditt bios med en nyare version. Så snart jag flashade om mitt bios visade tempen 35c idle och 45 load.

Permalänk
Medlem

japps, har fixat det nu, flaschade om min bios i söndas, då la sig tempen mellan 35-39 idle o 40-45 full load. nu går allt som en klocka,

Visa signatur

Burk 2: AMD 64 4600 x2+, Asus mobo, asus X1900xtx pro gamer, 2 gb kingston kvr400 minne, 2 st 200 gb WD diskar, 1 st 80 gb Wd som system, 20" Philips widescreen