Uppfyllde Doom3 dina förväntningar?

Permalänk
Medlem

Måste svara ja eftersom jag inte hade några större förväntningar av Doom3. Visst, det är ju verkligen inte något revolutionerande vad gäller game play men den schyssta atsmosfären gjorde spelet till bättre än förväntat. Även om storyn inte var något mästerverk så tyckte jag den var helt ok, kul att läsa e-mail och lyssna på ljudinspelingar om deras arbete på basen och om exprementen som gick åt helvete (bokstavligt talat ) Hade gärna sätt lite smartare AI dock, känns inte som den utvecklats mycket från första Doom spelet.

Permalänk
Medlem

Jo då, en av dom få gånger jag fick vad jag förväntade mig av ett spel, på gott och ont. Knappast en revolution men ändå lite nyskapande, när var det senast du spelade ett FPS med skräck-stämning? just det. Synd bara att ID's tolkning av skräck är begränsad till obsena mängder skuggor över allt, för efter ett tag slutar man vara rädd för mörkret och då återstår endast irretations momentet att behöva växla mellan ficklampan och vapnet varannan sekund. Faktist har ID även försökt, och lyckats, göra ett spel och inte bara ett demo för grafikmotorn som vissa andra gånger *host*Q3*host*.

Men samtidigt blir jag helt säker på det jag sagt hela tiden: HL2 kommer bli ett bättre spel, men en andra plats är bra det med, specielt när det är efter HL2...

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Skit bra spel....

Permalänk
Medlem

Spelmässigt gjorde det det, kanske var det tom. lite över förväntan då jag inte hade någon stor förhoppning om ett bra spel.

Rent tekniskt (grafiskt etc.) var det under förväntan dock.

Visa signatur

Från den andra sidan. :)

Permalänk
Medlem

Grafiken
Ja.
Spelmässigt
Nej.
Tycker att man snabbt blev less. Enformigt......

Edit: Röstade nej

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk

Det var klart bättre än jag förväntade mig. Men så förväntade jag mig inte så mycket heller. Jag tycker faktiskt att det är lite småläskigt :p.

Permalänk

Jag tror att en del som svarade Ja men inte har klarat spelet, kommer till slut endå gå över på Nej sidan. Så var det iaf för mig. Till en början var allt intressant och spännande... Sedan övergick det till vardagsstämning, sedan i slutet till total monoton tristress.
Det slutade med att jag skrev noclip i consolen och flög mig till sista bossen

Permalänk

Jag hade höga förväntningar och blev missnöjd, i allafall i slutet. Allt var frid och fröjd efter 6-8 timmar, då var Doom 3 en av de bästa Fps spelen någonsin. Men efter 13-15 timmar till undrade jag när skall spelet äntligen ta slut . Jag tvingade mig igenom det som var mycket enformigt, linjärt, kass AI och förutsägbart. Samma skrämsel taktik 100 gånger om. Oj.. lapan i taket slocknar igen, undra vad som kommer att hända nu, kanske det hoppar fram en pizzabagare?. Men till min förvånad kommer det fram ännu ett monster. Det enda som är riktigt bra i Domm 3 är grafik motorn + det bra ljudet.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Grafiken ja, man kan ju inte säga att spelet är fult, även om man ogillar spel miljön...

Läskigheten NEJ eftersom dem verkat vilja skrämma en genom massa jävla mörker med en VÄRDELÖS lampa man går runt med...

Visa signatur

The Walking Dead

Permalänk
Hedersmedlem

Lite för mycket story men annars är det ett starkt ja.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem

förväntade mig inte så mycket mer av en "remake" när det gäller doom 3

dock är doom 3 inte det bästa spelet som finns utan det finns bättre, men även sämre spel där ute.
men just doom 3 förväntade jag mig inte så mycket av när det just är doom helt enkelt

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk

Det var DOOM helt enkelt, hade inte väntat eller önskat mig något annat.

Visa signatur

When you are down and out, nobody tries to help you out.
But when you reach the top, everybody wants a lollipop.

Permalänk
Medlem

GRafik: nej (för mörkt på max gamma, Doom 2 var snyggare. Om man inte äger uber grafki kort)

Rädsla: nej

I avsaknad av annat: Ja

Kommer inte rösta. ok lir. lite för mörkt

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Faktist har ID även försökt, och lyckats, göra ett spel och inte bara ett demo för grafikmotorn som vissa andra gånger *host*Q3*host*.
Men samtidigt blir jag helt säker på det jag sagt hela tiden: HL2 kommer bli ett bättre spel, men en andra plats är bra det med, specielt när det är efter HL2...

eh VA ? q3 som är typ ett av de tre bästa multiplayer fpsen genom tiderna hur kan det vara ett demo för grafikmotorn ?
tyckte inte hl 1 var kul men man får väl testa tvåan också för att se om det är nått att ha...

till topic: JA doom 3 ett av de bästa spelen jag har spelat. dock så är ljuden på vapnen lite klena.

Citat:

GRafik: nej (för mörkt på max gamma, Doom 2 var snyggare. Om man inte äger uber grafki kort)

eh va ? r_gamma 3 så är det så ljust att man typ inte ser att man använder ficklampan... skaffa ny skärm =P

Permalänk

det enda som fick mej att spela igenom hela dryga spelet var att en polare sa att den sista bossen var en sån där stor "sak" som fanns med i doom1/2 som jag gärna ville möta....men att komma dit var fan en pina.

som nån skrev,far cry slår doom3 med hästlängder.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Japp, bästa spelet på länge

Visa signatur

under construction

Permalänk
Medlem

jag är besviken.. och som vi kan se på omröstningarna så är det många som är besvikna.. orka bara spela genom halva spelet vart så jävla TRÅKIGT.. men dom lär ju tjäna på att folk har förbeställt skit spelet..

Visa signatur

"I happen to be the man who wrote the code, but Bill made it famous"-David Bradley (Mannen bakom ctrl-alt-delete)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis
Nej
Farcry - besvikelse
Doom3 - besvikelse

Får se hur hl2 blir
Kvaliteten på spelen blir bara sämre och sämre

Du blir äldre och äldre....Ta en kopp kaffe med några vänner och diskutera vädret istället. Ska nog roa er lite mer

Permalänk
Medlem

Inte ens i närheten. Mina förväntningar var inte heller särskillt höga.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lekman
eh VA ? q3 som är typ ett av de tre bästa multiplayer fpsen genom tiderna hur kan det vara ett demo för grafikmotorn ?
tyckte inte hl 1 var kul men man får väl testa tvåan också för att se om det är nått att ha...

han kanske menar att det var det första spelet med den motorn
q3 motorn har ju använts mycket och uppdaterats väldigt mycket. jämför bara q3 med Medal of Honor eller Call of Duty.

Vill inte ens tänka tanken på hur Doom 3's motor kommer att se ut om ett år

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

doom3 vart en liten besvikelse faktiskt
de va hyffsat läskigt i början men sen så vart de bara enformigt och tråkit.
för att jag ska bli riktigt rädd krävs det lite mera psykande som i silent hill.

Lääääängtar efter HL2!

Permalänk

tja,jag skrev i nån gammal tråd ("doom3 vs hl2" tror jag det var) att både doom3 och hl2 skulle bli en flopp..en är det,så nu är det väl bara och invänta hl2 och se om jag har rätt angående det spelet med...faktsikt så tror jag nu att hl2 kommer lyckas lite bättre än doom3.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
GRafik: nej (för mörkt på max gamma, Doom 2 var snyggare. Om man inte äger uber grafki kort)

Rädsla: nej

I avsaknad av annat: Ja

Kommer inte rösta. ok lir. lite för mörkt

Jag äger inte ett "uber grafikkort" (har ett ti4200) men tycker ändå det var skit snyggt, och att det är mörkt är ju hela tanken! man ska tvingas välja mellan att kunna se med hyffsat ljus eller lita på sina vapen.. men sånt kanske itne alla klarar.

till topic: Ja det var en kanon lir! bra grafik och spelkänsla.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
och att det är mörkt är ju hela tanken!

Folk bara vägrar att läsa det lilla ordet "för" när det handlar om Doom. Man påstår att spelet är för mörkt, och får det geniala svaret "Spelet ska vara mörkt!". Tummen upp för det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Spelet har inte motsvarat mina förväntningar än så länge. I början blev jag skrämd och stämningen var bra med ström som gick och monster som skuttade fram... Jag läser alla mejl och ser på alla videofiler för att försöka bygga upp ett intresse, och visst, i början var det intressant, men nu känns det bara enformigt. Jag blir inte heller skraj längre. Som det känns nu spelar jag bara för att jag vill komma ut ur "tunnlarna", ut i ljuset på lite större ytor... Men efter vad jag läser på diverse forum verkar jag aldrig komma till nåt sånt ställe. Är det så, har Doom3:s upphovsmän verkligen misslyckats, för jag börjar tappa intresset fort...
Det jag mest stör mig på är fiendernas framträdande. Att monstren kommer fram ur luckor i väggarna förefaller ganska osannolikt på en Marsbas. Att det sen ligger ammo, armor eller medicin är ännu konstigare. Först tar man skada av en framhoppande buse och sedan får man medicin och ammo i belöning.. Hela tiden. Grafiken är jävligt bra och mörkt är det ju på en Marsbas... Men spelet är lite för linjärt och förutsägbart...
Ser fram emot HL2 med lite större ytor och fler människor (även om det är mindre snyggt).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Folk bara vägrar att läsa det lilla ordet "för" när det handlar om Doom. Man påstår att spelet är för mörkt, och får det geniala svaret "Spelet ska vara mörkt!". Tummen upp för det.

Blir du nöjd med svaret : Spelet skall vara just så mörkt?

Permalänk
Medlem

Förväntade mig en stämningsfull S-F FPS. Spelet är väll ok förutom allt skriptande och dålig AI. Vem gillar monters som hoppar på dig när du öppnar dörrar. Inte skrämmande utan irriterande.

Så jag röstade NEJ. Hade de skriptat lite annorlunda och inte samma saker om och om igen så hade det förmodligen blivit JA.

Tycker också att det är för klaustrofobiskt. Inte bara inomhus utan också utomhus. Tar man tåget så blir det många dörrar som ska öppnas och stängas framför/bakom taget. Förväntade mig mer....

EDIT: Glömde visst ficklampan. Vem kom på det korkade sättet att växla mellan vapen och ficklampan. Öppna portet till helvetet lyckades de med att fästa ficklampan på vapen eller ha nightvission räckte inte IQ till. Inte hade dessa försämrat spelupplevelsen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
Jag äger inte ett "uber grafikkort" (har ett ti4200) men tycker ändå det var skit snyggt, och att det är mörkt är ju hela tanken! man ska tvingas välja mellan att kunna se med hyffsat ljus eller lita på sina vapen.. men sånt kanske itne alla klarar.

till topic: Ja det var en kanon lir! bra grafik och spelkänsla.

jaja, tänker klara spelet på nightmare och göra med God och döda allt med min ficklampa

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

I slutet vart det som det skulle vara, i början var det rättså uselt. Men, ingen dubbelshotgun!?!? Varför? Slutsats: Nej, dom hade kunnat göra bättre genom att göra mer som gamla Doom.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots