Permalänk
Medlem

skruvis: Jag förstår precis. Du påstår att NEC ljuger, vilket de inte gör. Du försöker jämställa "ungefärlig beskrivning av datorprylar" eller "säljsnack" med "exakta specifikationer", vilket är fullständigt galet.
Hur skulle du på ett kortfattat sätt säga det som NEC kallar "16x Dual-layer DVD+/-RW-brännare"? De flesta andra verkar ju ändå begripa vad NEC menar, trots allt.

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk
Medlem

Alltså, seriöst. Lägg av med den diskussionen. Läs specsen på brännaren så får ni svart på vitt. Det är lite intressantare att diskutera möjligheter och få bra tips tycker jag.

Permalänk
Medlem

Tips kan bli svårt, eftersom ingen har sett driven i verkligheten ännu....
Jag tänkte försöka hålla mig med att köpa en drive tills Herrie har pillat hål i regionsskyddet (men det brukar gå lite sisådär att vänta med att köpa nya skinande saker). Förmodligen sker det ganska raskt efter att brännaren börjat finnas allmänt tillgänglig, det lär ju inte vara så stor skillnad i firmware mot 2510.

Såg dual-layer-skivor för €10 på nån obskyr website (minns inte vilken). Ungefär vad vanliga kostade för typ två år sedan?

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stack
skruvis: Jag förstår precis. Du påstår att NEC ljuger, vilket de inte gör. Du försöker jämställa "ungefärlig beskrivning av datorprylar" eller "säljsnack" med "exakta specifikationer", vilket är fullständigt galet.
Hur skulle du på ett kortfattat sätt säga det som NEC kallar "16x Dual-layer DVD+/-RW-brännare"? De flesta andra verkar ju ändå begripa vad NEC menar, trots allt.

Jag vet vad NEC menar men det kvittar dem börjar med en överskrift som inte är korrekt... en liten vit lögn kanske?

Maybe *The first 16x +/- dvd burner with 4x dual layer burning*?

Varför skall vi acceptera "säljsnack" från NEC när vi inte accepterar det från thorn/siba/onoff etc. etc.....?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

är det nån som vet vart man kan får tag i dual layer skivor?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

"De vanliga ställena". Men det kostar knark.
Komplett och datorbutiken har 5-pack för 900 och 750 spänn, respektive.

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stack
"De vanliga ställena". Men det kostar knark.
Komplett och datorbutiken har 5-pack för 900 och 750 spänn, respektive.

haha dom måste skämta...eller?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

review

från cdrinfo.com's forum:

apparently sum1 got their hands on a TDK which is a rebadge of the 3500 OEM.

review of that drive (the TDK one) is here. http://forums.hardwarezone.com/showthread.php?threadid=795912...

Visa signatur

P180B, Tagan Easyconnect 580W, E6750, Gigabyte P35-DS4, 8GB GSkill PQ PC2-6400, Gainward 8800GTS, Scythe Mine, Creative X-FI XtremeMusic

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kadafi
haha dom måste skämta...eller?

nej,tyvärr gör de inte det. en av anledningarna till att jag personligen inte ser fördelen mot 4,7 gb skivor. alltså, visst ser ja skillnad, men det är fan inte värt det ännu. när priserna gårr ner, ja då köpr ja brännare. för det lär ta ett tag o tills dess hare säkert kommit nå ny bra/bättre brännare.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Nu finns den på komplett. Beställde en nu

Permalänk
Medlem

Det vore skoj med lite synpunkter när du har fått den.

Permalänk
Medlem

Angående DL-media:

IDG länk

Mediabutiken.se har alltså Traxdata DL-media i lager för 99 kr styck.

Men någon bland kommentarerna hos IDG hade problem att bränna den på sin NEC 2510...

Permalänk
Medlem

Ritek Ridata kostar £4.75 ~65 kr @digitalpromo.co.uk
Som sagt är det dock flera brännar-tillverkare som inte fixat firmware-stöd för Ritek's DL-media ännu, inkl. NEC.

Permalänk
Medlem

NEC har det i sin 2.16 firmware till 2510:an.

Permalänk
Medlem

Nej det har de inte. Det är bara herrie som lagt till det med "hemmagjord" write strategy (ie. tagit från någon annan DL).

Permalänk
Medlem

Måste frakten vara så in i helvete dyr på komplett.se eftersom brännaren i sig självt är lite dyrare. Hade en budget på en tusenlapp men med frakt blir det nästan 1200 för brännaren. Har precis lagt undan en 2510 när jag hittade denna tråd. Hade inte en aning om att det var en 3510 på väg.

edit: skitsamma, jag beställde en jag med även fast jag egentligen ville ha en svart men jag orkar inte vänta

Visa signatur

Fractal Desgin Define R4 | Intel i7 4790k | Asus Z97-A | Crucial DDR3 24GB | Samsung Evo 850 SSD 500gb | Asus GeForce 970GTX | Hyper X Cloud II | Qpad MK50 | 27" Samsung PLS LCD | | AOC 32" 4K | XBOX Series X | PS5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trifix
Måste frakten vara så in i helvete dyr på komplett.se eftersom brännaren i sig självt är lite dyrare. Hade en budget på en tusenlapp men med frakt blir det nästan 1200 för brännaren. Har precis lagt undan en 2510 när jag hittade denna tråd. Hade inte en aning om att det var en 3510 på väg.

edit: skitsamma, jag beställde en jag med även fast jag egentligen ville ha en svart men jag orkar inte vänta

http://www.acp.nu/produktinfo.asp?id=50026392

där kostar 3510/3500 995kr, handla något mer typ en fläkt för 20 spänn, så du är över 1000:- så får du gratisfrakt.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Vilka brännareprogram stödjer DVD+9 formatet i dagsdato?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått den

Ni får gärna skriva några önskemål på test jag kan göra

Jag har inte testat att bränna än

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jsl_80
Nej det har de inte. Det är bara herrie som lagt till det med "hemmagjord" write strategy (ie. tagit från någon annan DL).

Fel av mig, det var Ricoh DL de lade till i 2.16.

Permalänk
Medlem

Jag testade Nero CD-DVD Speed med Far Cry DVD och fick dessa resultat

Permalänk
Medlem

Bränn en skiva already!

Permalänk
Medlem

Är dual layer skivorna så att man måste vänta på dom för att komma åt resten av skivan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boomer
Är dual layer skivorna så att man måste vänta på dom för att komma åt resten av skivan?

nej, man bränner 2 lager på varandra altsså borde man läsa både två också,

hade vart kul om det gick att vända på den och köra 2 lager där med

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MPI
Bränn en skiva already!

Nu har jag brännt en DVD film. Jag kunde bara bränna i 12X enligt Nero men jag tror att det beror på DVD-R skivorna (Se bild tidigare i tråden)

7 minuter tycker jag är helt OK

Permalänk
Medlem

SÅ nu har jag också installerat min 3500

Tyvärr är jag en TOTAL nybörjare på DVD-brännare då detta är min första.....men det ska bli intressant att lära sig nått nytt, för det är inte ofta när det gäller datorer

Visa signatur

Fractal Desgin Define R4 | Intel i7 4790k | Asus Z97-A | Crucial DDR3 24GB | Samsung Evo 850 SSD 500gb | Asus GeForce 970GTX | Hyper X Cloud II | Qpad MK50 | 27" Samsung PLS LCD | | AOC 32" 4K | XBOX Series X | PS5

Permalänk
Medlem

Jag har också tryckt i min idag, tyst och fin i jämförelse med min gamla Lite-On. Har bara hunnit bränna en skiva än men det gick utan strul och spelas upp fint i min stationära spelare.

Visa signatur

P180B, Tagan Easyconnect 580W, E6750, Gigabyte P35-DS4, 8GB GSkill PQ PC2-6400, Gainward 8800GTS, Scythe Mine, Creative X-FI XtremeMusic

Permalänk
Medlem

Ja nu har jag brännt några skivor och alla funkar utan problem i både min Xbox och stationära DVD på Verbatim DVD+RW skivor...

JA den är VÄLDIGT tyst måste jag säga. Hör den inte ens. Likaså släden är extremt tyst när den åker ut.

Sen undrar jag varför alla brännarprogram envisas med att spotta ut skivan när den är klar. Jag har ju lucka/dörr på min Antec låda och det är ju inte så bra att programmen trycker ut skivan när luckan är stängd....

Visa signatur

Fractal Desgin Define R4 | Intel i7 4790k | Asus Z97-A | Crucial DDR3 24GB | Samsung Evo 850 SSD 500gb | Asus GeForce 970GTX | Hyper X Cloud II | Qpad MK50 | 27" Samsung PLS LCD | | AOC 32" 4K | XBOX Series X | PS5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trifix
Sen undrar jag varför alla brännarprogram envisas med att spotta ut skivan när den är klar. Jag har ju lucka/dörr på min Antec låda och det är ju inte så bra att programmen trycker ut skivan när luckan är stängd....

I Nero kan man avaktivera det vill jag minnas.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

Är det någon som har lyckats bränna i 16X?

Mina skivor klarar bara 12X enligt Nero. Kan man inte avaktivera denna kontrollen i Nero så jag kan testa att bränna skivorna i 16X