When there is Ligths, Doom3 just drops to 7fps =)

Permalänk
Medlem

When there is Ligths, Doom3 just drops to 7fps =)

som topicen säger, har 57 - 60fps stummt på ultra och 800x600 och det känns väääldigt skänt, Men (att det Jämt ska vara ett men) Så fort jag kommer till gubbarna som skjuter eldbollarna så sjunker fpsen till den nätta summan av runt 7fps, samma sak om jag kommer in i ett rum som det hänger lysrör (eller nån speciell sorts lampa/effekt) och detta är ju högst otrevligt...

Har provat att klocka kortet, chassit är på vidgavel så värme problem behöver inte ens nämnas.

61.76 ForceWare
9.0b Directx
TFT skärm

LÖSNINGEN: Disabla skärm 2, och eller dra in Forceware 61.77
fick 73.6FPS i "timedemo demo1"

Permalänk

Re: When there is Ligths, Doom3 just drops to 7fps =)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireBat
som topicen säger, har 57 - 60fps stummt på ultra och 800x600 och det känns väääldigt skänt, Men (att det Jämt ska vara ett men) Så fort jag kommer till gubbarna som skjuter eldbollarna så sjunker fpsen till den nätta summan av runt 7fps, samma sak om jag kommer in i ett rum som det hänger lysrör (eller nån speciell sorts lampa/effekt) och detta är ju högst otrevligt...

Har provat att klocka kortet, chassit är på vidgavel så värme problem behöver inte ens nämnas.

61.76 Detonator
9.0b Directx
TFT skärm

Installera 61.77 istället.
Får samma problem när jag har 2 skärmar inkopplade, bugg i forceware ihop med 6800 just nu, annars vet jag inte.

Visa signatur

Pappas: 5900X,16GB, GTX 3070, M.2 1TB Gen4, PG278Q.
Barn 1: 4790K, 24GB, GTX 1080Ti, SSD 1TB, 24" IPS.
Barn 2: MSI Laptop i5-7300HQ, 8GB, GTX 1050, HDD 1TB, SSD 128GB.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 7900XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.

Permalänk
Medlem

Kör inte ultra high.

Visa signatur

Windows 11 Pro - Asus ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GeForce GTX 970 - Corsair 16 GB DDR4 3600Mhz - WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB M.2

Permalänk
Medlem

har 2 skärmar jag med just nu...
Löser detta mitt problem eller är det bara bra med nya drivisar?
Om jag disablar skärm nr2 då? hjälper det?

Kör inte ultra? Kanske en anledning som är värd nått?

Permalänk
Medlem

Har för mig att jag läste något om att ultra high kräver 512 MB video minne för att flyta, kan vara helt fel.

Permalänk
Medlem

blir samma även om jag sänker...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spaic
Har för mig att jag läste något om att ultra high kräver 512 MB video minne för att flyta, kan vara helt fel.

Gäller bara om man kör på högsta uppläsningen samtidigt...

Permalänk
Medlem

kan bara köra max 1280
Det känns inte som ett prestanda problem nämligen utan snarare som en bugg/eller ja...