Permalänk
Medlem

Bioläge på Nvidia kort?

Jag hade nyligen ett 9800pro kort och då kunde man ju köra Bioläge så att om man tittar på film så maximeras filmen automatiskt på tv'n och man kan pyssla med annat på datorskärmen.

Men nu har det kortet pajjat i ett åskväder och jag köpte ett Ti4600 kort istället, men jag hittar ingen funktion där man kan ställa in liknande =(

Nån som har nåt förslag eller vet något bra program som kan fixa detta? Tvtool verkar inte fungera...

Visa signatur

Hur gammal heter du ifrån ?

Permalänk
Medlem

De ska finnas nåt liknande som heter dual view tror jag. De finns under eganskaper på skrivbortet -> Inställningar -> Avancerat har jag för mig

Permalänk
Medlem

Du slår på helskärmsvideo på din sekundära display (TV)
Så kallat video overlay.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stockis
Du slår på helskärmsvideo på din sekundära display (TV)
Så kallat video overlay.

vart då? jag kan inte hitta det någonstans... =(

EDIT: Nu hittade jag det, nu blir det fullskärm på tv'n men det blir bara svart där...

Visa signatur

Hur gammal heter du ifrån ?

Permalänk
Avstängd

Menar du så att man kan sätta på en film som man kan kolla på tvn via datorn och samtidigt typ surfa,spela på dator skärmen? Isåfall hur gör man det Om man sätter på typ en film på tvn via tv-out så får man ju ändå media player typ på dator skärmen. Det speglas ju vid tv-out.

så tips på hur man gör om det funkar så som ni säger så tas det gärna imot

Permalänk
Medlem

Lägg in Nview och kör antingen horisontell utstäckning eller dualview. Om tv bilden bara visar svart så ställ in den som primär skärm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liten
Lägg in Nview och kör antingen horisontell utstäckning eller dualview. Om tv bilden bara visar svart så ställ in den som primär skärm.

det funkar inte även fast jag har tv'n som primär, de e bara svart på tv'n när jag kör filmer... =(

Visa signatur

Hur gammal heter du ifrån ?