Permalänk
Medlem

råd av digitalkamera köp

Jag ska snar köpa en digital kamera vill då ha lite hjälp. den ska kosta ca 1700- 2500kr och ha ca 3mp bra blidkvalitet ska inte ha vanliga baterier (aa lr aaa) ska kunna ta hyfsat bra närbilder och man ska kunna ställa in lite funktioner själv, den ska också kunna ta fotton relativt snabbt altså tiden mellan varge kort ska inte ta lång tid. optisk zomm hade jag tänkt mig men är inte nödvändigt. vill ha råd vilka märken och modeller jag ska titta på.

Visa signatur

..hmmm.........få se nu......hmmmm.

Permalänk
Medlem

Tjenare hoena !

Jag har en Konica Minolta Dimage XG med 3.2 megapixlar!

Den tar mycket bra bilder för sin storlek och sitt pris. Mycket prisvärd kamera som är lätt att ta med överallt och extremt snabbstartad och även snabb att ta flera kort efter varandra med.

Jag kan rekommendera denna sida för att jämföra olika kameror:

www.dcresource.com

Här har du länken till deras test av kameran :

http://www.dcresource.com/reviews/minolta/dimage_xg-review/in...

Hoppas du hittar vad du söker

Permalänk
Medlem

mmm va bra tack så mycket .
det va något i den stilen jag hade tänkt mig och den ser lagom stor ut

Visa signatur

..hmmm.........få se nu......hmmmm.

Permalänk
Medlem

Jag kan varmt rekomendera Canon Powershot a70/a75. Mycket bra kamera med manuella inställningar för den avancerade användaren och ett löjligt lättanvänt Auto-läge. Bildkvalitén är mycket bra. Liten och smidig och med bra batteritid också. Kolla upp den på Pricerunner.com

Edit: Drivs av vanliga batterier, men vad gör det?

Visa signatur

Windows 11 Pro - Asus ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GeForce GTX 970 - Corsair 16 GB DDR4 3600Mhz - WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Om du inte ville ha zoom tycker jag IXUS i är något att titta på.

Har en själv och är jävligt nöjd, kostar under 2500:- med 128Mb i minne.

http://www.cyberphoto.se/canon/digital/ixi.php

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera