CS: Source.... Fuskarna e redan igång

Permalänk
Medlem

CS: Source.... Fuskarna e redan igång

Fick lust att spela lite cs source... hade ingeting annat att göra... Så fort man kommer in på en server så har 2 små 14isar redan speedhack och de säger att det inte e fusk uten "tools"... Det e ju fusk... Hmmmm cs 1.6 fusk känslan har väl kommit (nu kan inte folk säga att känslan att vilja "strypa" alla fuskare inte är tillbaka)...

Har ni sett någon fuska på source, Om inte det kommer bli allt vanligare skulle jag tro...

(mumlar)

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Avstängd

Det har funnits sedan 1 dag efter relasen av betan :(. Det är fördjävligt

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Medlem

Vad kan man vänta sig,.
Det var nog en stor det darför jag la ner mitt spelade..

Permalänk
Medlem

Har inte sett att nån fuskat än så länge, men 70% av alla lirare buggar runt på alla tak mm, lite störande.

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

Ingen fara...det är en beta. Den är till för att vi skall raportera buggar OCH för att valve skall ha en chans att mota kalle i grind (kalle fuskis). Det finns INGA möjligheter att stoppa fuskare i något spel, men man kan göra det bra mycket svårare. Den som kan nämna ett enda online spel som det inte finns fusk till har gjort ett bra arbete med att hitta det.
Det enda sättet för Valve att se hur eventuella fusk kommer "angripa" Source är att låta proffsen tillverka fusk till betan.
Dom fusk som finns idag är till stor del skapade med hjälp av den hackade versionen. jag tror att Valve ganska säkert har några kort i sin rockärm.

Till syvende och sist så är det aktiva admins som behövs på alla servers, det är det bästa anticheatet som finns i särklass.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Var kan man ladda hem cs:s ? eller är det olagligt i så fall vill jag inte ha ngn info vill inte bli bannad

Visa signatur

64 3500+ socket 939, 512*2 400mhz. 2x Radeon HD 5450 512 GB SLI, Soundblaster Audigy 2 ZS, 160HD

Permalänk
Medlem

woorail om du äger en kopia av CS: CZ så är det bara att börja tanka hem de via stem, ligger i listan då. Men annars så får du vänta tills de släps i icke beta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timerx
woorail om du äger en kopia av CS: CZ så är det bara att börja tanka hem de via stem, ligger i listan då. Men annars så får du vänta tills de släps i icke beta.

Eller HL2 kupong från XT-kort.

Permalänk
Avstängd

nån som har ett fusk

Visa signatur

| Barton 1833@2200mhz | NF7-s 2.0 | 2x256mb TwinMos PC3200 |
MSN: per_87@hotmail.com

Permalänk
Avstängd

SHIFT + F1 = Developer menu, dvs wallhack osv fuskmeny. spelar inte cs, men vet detta då en kompis spelat.

Visa signatur

9800PROAIW bytes mot 6600le/gt

Permalänk
Medlem

Japp dom har inte tagit bort grafikmenyn så alla kan få wallhack. Den försvinner nog ögonaböj vid nästa uppdate.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Det är en Beta ännu och det finns knappast något anti-cheat skydd ännu, när VAC kommer igång då blir det andra bullar.

Permalänk
Medlem

Jo, för det finns ju inte fusk till 1.6...

Speed Gear är ett program som man kan använda för snabba upp spelandet lite

Visa signatur

"Yttrandefriheten bör begränsas för dem som dolt eller öppet förespråkar narkotika." - Widar Andersson (s), Källa: Hassela agitation -96
"Övertygelser är ett större hot mot sanningen än lögnen." - Friedrich Nitzche

Permalänk
Medlem

Haha, Valve är så smarta så de lägger själva in fusk, men stoppar 3:de parts fusk.

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Medlem

Tar upp tråde då jag också har stött på speedhack och aimbot fuskare de senaste dagarna...

Mina frågor är:

Hur kollar jag upp deras IP eller steam konto?
Hur får jag dessa kickade från servern? (publicservers utan admins) Om det nu är möjligt.
Hur kommer man in på ickepublic servrar där admins finns hela tiden?

Är så trött på att Valve idioterna inte ens bryr sig om fusket och man kan inte rapportera hos dem... Känns som CS:Source finns där för att tillfredställa alla 12-åringar som är för unga för HL2.

Permalänk
Medlem

Printshotta och skicka till adminsen på servern och till steam.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H@sse
Printshotta och skicka till adminsen på servern och till steam.

Vet inte vem som är admin på servern och det går inte skicka nåt till Steam då de inte tar emot anmällningar alls.

Permalänk
Korsordsguru
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Tar upp tråde då jag också har stött på speedhack och aimbot fuskare de senaste dagarna...

Mina frågor är:

Hur kollar jag upp deras IP eller steam konto?
Hur får jag dessa kickade från servern? (publicservers utan admins) Om det nu är möjligt.
Hur kommer man in på ickepublic servrar där admins finns hela tiden?

Är så trött på att Valve idioterna inte ens bryr sig om fusket och man kan inte rapportera hos dem... Känns som CS:Source finns där för att tillfredställa alla 12-åringar som är för unga för HL2.

Om du skriver status i console ser du en lista med alla som spelar på servern och vilket Steam ID de har. Det kan du skriva ner. För att få dem kickade kan väl alla på servern rösta ut dem. Skall finnas inbyggda kommandon för att rösta ut folk. Har det i alla funnits i vanliga CS sedan tidernas begynnelse!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Är så trött på att Valve idioterna inte ens bryr sig om fusket och man kan inte rapportera hos dem... Känns som CS:Source finns där för att tillfredställa alla 12-åringar som är för unga för HL2.

En spelare mailade iaf om en exploit för några dagar (7 Dec) sedan och den har de fixat i senaste patchen. Han använde Gabes e-postaddress.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Do you want more cheese to go with that whine, JANATAN?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H@sse
Printshotta och skicka till adminsen på servern och till steam.

Tyvärr hjälper inte det ett dyft då man på 1min kan skapa ett nytt konto och på så vis får ett nytt SteamID.

Permalänk
Medlem

men då måste man köpa ett nytt spel

Visa signatur

Life is to short to die for...
Don´t piss me off..

Permalänk
Medlem

Steam tar inte emot varken prints eller demos, det är för lätt att fejka dom för att få folk å bli bannade så om inte VAC upptäcker fuskarna så blir dom inte bannade.

Permalänk
Gäst

hahaha det e bara ett spel förfaan, fusket kommer alltid finnas har spelat lite source e ju bara kul om man lyckas knäppa en fuskare då vet man att man e inte bara bättre utan mycket bättre än denna individ

Permalänk

cs är väl ett spel som alla fuskar på väl?? det är väl därför bara 12 åringar spelar cs..

tacka vet jag BF

Permalänk
Medlem

Har aldrig sett något uppenbart fusk, men jag kanske är lite godtrogen..

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem

Till alla små ****** fjortisar som inte kan spela spel som män utan att fuska: Ni är j*vligt välkomna hem till mig så ska jag visa hur CS: S ser ut UTAN speedhack, aimbot, wallhack med mera. Ni har väl aldrig ens sett hur CS 1.5 och 1.6 ser ut utan wallhack? Någon som har lust att skapa en server och/eller ett spelläger i Sibirien dit man kan deportera alla fuskare? Skulle bli klart roligare att spela för dom som är mogna nog att TRÄNA sig upp till en nivå hög nog att slåss om topplaceringarna på servern. Ifall ni fuskare någon gång har sett bilden på evolutions teorin så ska ni veta att ni placeras någonstans mellan apan längst till vänster och amöborna som inte ens var tillåtna att vara med på bilden...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av "Something"
Steam tar inte emot varken prints eller demos, det är för lätt att fejka dom för att få folk å bli bannade så om inte VAC upptäcker fuskarna så blir dom inte bannade.

Min kompis körde med vacproof fusk för et tag sedan och han blev bannad från alla vacservrar..? hur går de ihop? nån måste ju ha rappoterat till steam..?, för vacproof var det. eller

Permalänk

Änsålänge så finns det inget anticheat program i css så det finns gott om fusk just nu

Visa signatur

Lingonmannen

Permalänk
Medlem

dom har väl något inbyggt?

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90